kto czyta

21. Data: 2002-02-26 14:03:15

Temat: Re: kto czyta
Od: "giza" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, ale nie rozpoczynam znajomości od pytania 'co ci jest'.
> Szukam wspólnej płaszczyzny porozumienia, wspólnej 'fali', a kwestię
> niesprawności staram się wydobyć z obserwacji, gdyż ta wiedza nie
> jest mi niezbędna do poznania danej osoby.
>
> Podrowienia
> Robert

Wiem. Nie mogę sie postawić w Twojej sytuacji i mogę pisać tylko w swoim
imieniu. Osobiście wolałabym, żeby ktoś nowo poznany zapytał wprost, co mi
jest, niż miałby mnie cały czas obserwować. Do tego tak, żebym się (niby)
nie spostrzegła.

Iza

22. Data: 2002-02-26 14:17:38

Temat: Odp: kto czyta
Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Szymczak <r...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...pl...

> No dobrze, tylko dlaczego ta wiedza jest dla tej drugiej strony
> ważniejsza niż powiedzmy mój sosunek do religii

To, że akurat o to pyta, nie znaczy, że ta wiedza jest ważniejsza. Może po
prostu jest to w danym momencie ciekawsze. :) Bardziej tę osobę interesuje,
chciałaby wiedzieć, może zrozumieć. W tym momencie to naprawdę jest
ważniejsze niż Twój stosunek do religii, bo on nie determinuje realcji. Mnie
osobiście akurat stosunek do religii nie interesuje wcale - bo nie określam
Ciebie poprzez religię, jaką wyznajesz. Nie ma to dla mnie znaczenia. Nie
określam Cię też poprzez czucie jednakowoż. Tyle, że owo czucie może mieć
znaczenie w naszej relacji w realu. Bo np. nie wiem, czy oddasz mi uściska,
jeśli podam Ci dłoń. Nie wiem, czy będziesz czuł dotyk. A to czasami ważne.
Bo jeśli np. mam Ci w czymś pomóc, w przybraniu wygodniejszej pozycji - to
będę to robiła odpowiedno inaczej wiedząc, że czujesz mój dotyk. Tu znowu
piszę z doświadczenia. :o) Z doświadczenia z moją przyjaciółką, która na
zanik mieśni choruje.

A i z mojego własnego też. Bo osoba, która niekiedy mnie samej pomaga się
podnieść, musi wiedzieć, jak to zrobić, żeby np. nie uszkodzić rdzenia
kręgowego nie podtrzymując głowy itp. Sytuacje są różne. A to, że czasem nie
mogę się sama poruszyć, nie znaczy, że nie czuję wtedy dotyku czy bólu.
Pytanie o czucie więc jest dla mnie ważne i uzasadnione. Pod warunkiem - jak
mówiłam - że zostanie zdane adekwatnie.

A wiem, że są osoby, które nie potrafię kontynuować kontaktu, jeśli im się
na te pytania nie odpowie. To osobniki lękowe - tak je określam na własny
użytek - boją się tego, czego nie znają. Więc trzeba im to poznanie
umożliwić. Zdarza mi się dość często, że osoby wycofują się z realnego
kontaktu ze mną, bo się boją, że nie będa umiały zareagować.

--
Pozdrowieństwa,
Scally

23. Data: 2002-02-26 14:19:19

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> niesprawności staram się wydobyć z obserwacji, gdyż ta wiedza nie
> jest mi niezbędna do poznania danej osoby.

Do poznania - nie jest potrzebna.
Do wspólnego funkcjonowania - potrzebna jest niekiedy bardzo. Dlatego u mnie
ona zazwyczaj wynika w rozmowie, kiedy ma dojść do pierwszego kontaktu w
realu, albo kiedy już do niego dojdzie. Wtedy _trzeba_ o tym porozmawiać.
Choćby dla komfortu psychicznego. To naprawdę pomaga.

24. Data: 2002-02-26 14:24:33

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

giza napisał(a):
> A jak zobaczysz, np. bardzo atrakcyjną dziewczynę, to czy w pierwszej chwili
> zastanawiasz się nad tym, jakie są jej poglądy? Chyba jednak najpierw
> zwracasz uwagę na jej wygląd i sposób poruszania się.

Ale nie dopytuję się jak to się stało, że ma nogi do samej szyji i
czy czasem zęby i biust nie są sztuczne. Zresztą porównanie nie jest
adekwatne gdyż dotyczy kwestii _atrakcyjności_ (lub nie) płci
przeciwnej, a tu dodatkową rolę odgrywają feromony i różne tam takie
:-)
W każdym razie bardziej interesowałyby mnie poglądy niż fizys
powyższej dziewczyny. Jakoś tak zbyt dramatycznie dotarł do mnie
sens powiedzenia, że beauty is only skin deep.

Pozdrawiam,
Robert

25. Data: 2002-02-26 14:33:49

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

giza napisał(a):
> [...]
> jest, niż miałby mnie cały czas obserwować. Do tego tak, żebym się (niby)

Eh, nie mówię o 'mędrca szkiełku i oku' lecz o przekazie, który
dociera do nas mimo woli, z rozmowy, gestów, spojrzeń. Gdy jestem
twarzą w twarz z osobą na wózku i widzę, że brak gestów nadrabia
mimiką to doprawdy jest mi obojętne czy ten ktoś ma SM, dystrofię
czy inne paskudztwo. Jeśli już to ważna jest dla mnie informacja czy
można się z tą osobą np. umówić w kinie.

Pozdrawiam
RS

26. Data: 2002-02-26 14:41:01

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca napisał(a):
> [...]
> realu, albo kiedy już do niego dojdzie. Wtedy _trzeba_ o tym porozmawiać.
> Choćby dla komfortu psychicznego. To naprawdę pomaga.

Przypomniałem sobie jak kiedyś kusiło mnie by na pierwsze spotkanie
z pewną osobą poznaną wirtualnie udać się tak bez uprzedzania z kim
ma do czynienia :-) Poczucie lojalności odwiodło mnie od tego
zamiaru...

Pozdrawiam
RS

27. Data: 2002-02-26 15:10:43

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Scalamanca napisał(a):
> jeśli pyta osoba, która wcześniej nie miała kontaktu z ON - to skąd ma
> wiedzieć, skąd ma brać skrypty zachowań?

Z internetu, najlepsze w Javie :-)
No dobra, przyznaję, _prawie_ mnie przekonałaś :-)))

Robert

28. Data: 2002-02-26 15:10:48

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Szymczak <r...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...pl...

> Owszem, ale nie rozpoczynam znajomości od pytania 'co ci jest'.

A czy to takie ważne, od czego rozpoczyna się rozmowę? Ważne, jak się ją
kończy. :))))) I co z niej potem wynika.

> Szukam wspólnej płaszczyzny porozumienia, wspólnej 'fali'

Ale takie pytanie też może być płaszczyzną porozumienia, wspólną falą,
pomocą. Może bez niego w ogóle nie doszłoby do jakiegokolwiek kontaktu. A
jeśli pyta osoba, która wcześniej nie miała kontaktu z ON - to skąd ma
wiedzieć, skąd ma brać skrypty zachowań? Ważne wtedy, że w ogóle kontakt
nawiązała. Następnym razem będzie wiedziała już, jak to zrobić - jak sobie
poćwiczy na nas. :)))

29. Data: 2002-02-26 15:18:28

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> z pewną osobą poznaną wirtualnie udać się tak bez uprzedzania z kim
> ma do czynienia :-) Poczucie lojalności odwiodło mnie od tego

Widzisz. :)))
A dlaczego? Przecież sam pisałeś, że wiedza o niesprawności nie jest
potrzebna, żeby poznać człowieka. :o)

Serdeczności,
Scally [zaczepna :)]

30. Data: 2002-02-26 15:32:09

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Szymczak <r...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...pl...

> Z internetu, najlepsze w Javie :-)

W Javie? Eee tam, na niej się podobno Opera wykrzacza. :o)))

> No dobra, przyznaję, _prawie_ mnie przekonałaś :-)))

;o)) Wiesz, mnie nie chodzi o to, żeby kogoś usprawiedliwiać, tylko o to, że
tak właściwie my tu prowadzmy dyskusje akademicką, bo prawie bez przykładów.
A uogólnienia w tak delikatnych sprawach, tak osobistych, nigdy nie są
wskazane. Z dwojga złego jednak wolę pytanie niż brak pytań. Jeśli ktoś
zapyta nieadekwatnie, to staram mu się to uświadomić. Mnie to nie wadzi, a
tej osobie być może pomoże :) uniknąć podobnych błędów następnym razem. Poza
tym dla mnie takie pytania nie różnią się od innych pytań i prędzaj zapytam
o niesprawność niż o religię. :)))) Bo religia jest _moją_ sprawą, a
niesprawność - sprawą wspólną - moją i osoby, która aktualnie ze mną
przebywa i jestem zdana na nią. Ona musi wiedzieć, a żeby wiedzieć - musi
pytać. Może po prostu do pytań jestem przyzwyczajona. :)

--
Pozdrowieństwa,
Scally
http://krakowianka.art.pl/dagmara