który ciśnieniomierz lepszy?

1. Data: 2006-04-23 19:11:38

Temat: który ciśnieniomierz lepszy?
Od: "MS" <x...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanko do osob obeznanych w temacie.
Planuje kupic cisnieniomierz Omron M7 albo M6.
Interesuja mnie roznice pomiedzy tymi cisnieniomierzami.

Wyczytalem w internecie ze oba maja funkcje Intelisense i sa przebadane
klinicznie, pamiec 90 pomiarow z usrednianiem 3 w ciagu ostatnich 10minut.

Sprzedawcy podaja że:
M6 (cena ok 240zl z przesylka)
- ma wiekszy wyswietlacz
- ma maly pobor pradu
- funkcja ktora pokazuje czy ruszamy reka podczas pomiaru

M7 (cena ok 370zl z przesylka)
- ma komfortowy rekaw (dla duzych i srednich ramion)
- wykonuje najszybsze pomiary

Chcialbym zapytac czy warto wydac wiecej (roznica w cenie to 130zl) na M7 i
czy napewno M7 jest lepszy?
Czy te cisnieniomierze faktycznie sie roznia tymi funkcjami ktore
zauwazylem? Czy moze producent nie podaje, ze np M7 ma ta funkcje od
ruszania reka, albo ze M6 jest tak samo szybki jak M7. Czy maja jeszcze
jakies istotne roznice?

Z gory dziekuje za odpowiedz.
Michal
x...@o...eu

2. Data: 2006-04-23 19:24:58

Temat: Re: który ciśnieniomierz lepszy?
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z gory dziekuje za odpowiedz.

Tyle kasy nie lepiej kupic zwykly za 20zl (wysokospecjalistyczny sprzet
oddzialowy), jak nie umiesz mierzyc to mozna kogos poprosic o nauczenie,
jeszcze lepiej to rteciowy, ladnie wyglada i nie trzeba sie martwic ze sie
rozkalibrowal.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

3. Data: 2006-04-23 19:37:30

Od: "MS" <x...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e2gka9$8c4$1@inews.gazeta.pl...

> Tyle kasy nie lepiej kupic zwykly za 20zl (wysokospecjalistyczny sprzet
> oddzialowy), jak nie umiesz mierzyc to mozna kogos poprosic o nauczenie,

Ja umiem mierzyc tradycyjnym, ale to cisnieniomierz nie dla mnie (dla
starszej osoby). Ma byc dokladny (dlatego te modele biore pod uwage), pomiar
ma byc latwy i do samodzielnego wykonania.

Michal
x...@o...eu

4. Data: 2006-04-23 19:49:22

Od: Malak <m...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

MS napisał(a):
> [...]
> zauwazylem? Czy moze producent nie podaje, ze np M7 ma ta funkcje od
> ruszania reka, albo ze M6 jest tak samo szybki jak M7. Czy maja jeszcze

Jakiś czas temu kupiłem ciśnieniomierz omron model mx3.Było to
urządzenie z wyższej półki i musze przyznać że jestem zawiedziony tym
zakupem.Gdy wartości ciśnienia ("górnego") wzrosną u mnie powyżej 160
następuje error i urządzenie to nie chce pracować.Przy niższych
wartościach działa bez zarzutu.pozdro

5. Data: 2006-04-23 20:01:05

Od: "MS" <x...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakupem.Gdy wartości ciśnienia ("górnego") wzrosną u mnie powyżej 160
> następuje error i urządzenie to nie chce pracować.Przy niższych

Z tego co przegladalem parametry to omrony maja zakres pomiaru 0-300, wiec
moze trzeba reklamowac.

Michal
x...@o...eu

6. Data: 2006-04-23 22:19:10

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja umiem mierzyc tradycyjnym, ale to cisnieniomierz nie dla mnie (dla
> starszej osoby). Ma byc dokladny (dlatego te modele biore pod uwage),
> pomiar ma byc latwy i do samodzielnego wykonania.

to sie rozumie :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

7. Data: 2006-04-24 07:56:21

Od: "Juanito" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MS" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich serdecznie.
> Mam pytanko do osob obeznanych w temacie.
> Planuje kupic cisnieniomierz Omron M7 albo M6.
> Interesuja mnie roznice pomiedzy tymi cisnieniomierzami.

Polecałbym M6 ponieważ posiada algorytm uwzględniający ewentualną arytmię
podczas pomiaru. Być może M7 też posiada taki algorytm, ale w opisie na
stronie firmowej nie jest to podane.
Prawdopodobnie spotkasz się również z opiniami, że elektroniczne to takie
badziewie, ale to jest tak jakby nowoczesny telefon komórkowy porównywać z
tam-tamem, lub semaforem.
Wynika to wyłącznie z faktu nienauczania nauk ścisłych na kierunkach
medycznych i to już na etapie liceum; gdyby tak kochani medycy wiedzieli
jakie straszliwe błędy popełnia się za pomocą manometrów rtęciowych to
uciekliby z krzykiem z własnych gabinetów :-)
Oczywiście wykluczam elektroniczne modele "palcowe" i "nadgarstkowe".

Pozdrawiam
Juanitos

8. Data: 2006-04-26 22:58:58

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juanito" <j...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> uciekliby z krzykiem z własnych gabinetów :-)
> Oczywiście wykluczam elektroniczne modele "palcowe" i "nadgarstkowe".

Moze rozwiniesz temat "błedów"

9. Data: 2006-04-27 06:05:02

Od: "Juanito" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moze rozwiniesz temat "błedów"

Temat zbyt obszerny aby dało się to opisać, ale podstawowymi błędami są:

1. dopompowywanie kilkakrotne mankietu podczas jednego pomiaru,
2. odczyt nie "uchem" a "okiem" - rozpoznawanie wielkości mierzonej po
oscylacji słupa rtęci.

Dochodzi do tego wada metody w postaci "współpracy" mankietu z pacjentem w
pewnych zakresach tętna, o arytmii nie wspomnę.

Oczywiście jak w każdej dyscyplinie zawodowej nie można uogólniać, ale ja
jako pacjent i jako inżynier metrolog od aparatury biomedycznej widziałem to
po wielokroć. Sam walczę z łagodnym, ale wrednym nadciśnieniem, więc jestem
zainteresowany nie tylko zawodowo (za komuny to wystarczało jako
rekomendacja) ale również osobiście (co obecnie jest najważniejszym
czynnikiem. I nie masz się co oburzać, bo nie ma po co ani w imię czego
nadstawiać głowę za Twoje koleżanki (wystarczy posłuchać i popatrzeć o czym
rozmawiają i jak sie zachowują podczas wizyty pacjenta z nadciśnieniem - w
innych przypadkach pewnie też, ale to inna sprawa)

Pozdrawiam z gałązką oliwną, bo przecież lekarze, inżynierowie, prawnicy nie
biorą się z księżyca tylko wywodzą się z naszego społeczeństwa :-)

Juanitos

Grzybica
Laserowe zamykanie naczynek na nogach
Watykan: Przełomowa decyzja ws. prezerwatyw! ;P
Badanie na nosicielstwo
zasypka