kulki miesne typ szwedzki

1. Data: 2004-03-01 10:23:59

Temat: kulki miesne typ szwedzki
Od: "sMOCZYCA" <smoczyca @NOSPAMgower.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smakują mi te mięsne kulki sprzedawane w Ikea.
Wiem że ich specyficzny smak zawdzieczyc mozna pewnie tylko konserwantom i
sosom z proszku ale na pewno można je wykonać w wersji "na świeżo" .
Dlatego mam pytanie czy ktoś już robił te mielone kuleczki mięsne - i w jaki
sposób je doprawił? Jaki sos zrobił? a i jeszcze jedno z ważniejszych pytań:
z jakiego to jest mięsa mielonego? Jakiejś mieszanki czy typowo wieprzowe
np.?
Poradźcie
Aneczka

1. Data: 2004-03-01 10:42:46

Temat: Re: kulki miesne typ szwedzki
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA:
> [...]
> z jakiego to jest mięsa mielonego? Jakiejś mieszanki czy typowo wieprzowe

poszukaj googlem pod köttbullar, są różne przepisy w różnych językach.
Po polsku nie znalazłem a nie mam czasu tłumaczyć.

Waldek

1. Data: 2004-03-01 10:43:04

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA wrote:
> [...]
> jeszcze jedno z ważniejszych pytań: z jakiego to jest mięsa
> mielonego? Jakiejś mieszanki czy typowo wieprzowe np.?

Prosze bardzo:
http://tinyurl.com/34dzs

W archiwum jest tego wiecej.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-03-01 10:46:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 01 Mar 2004 11:42:46 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>sMOCZYCA:
>
>poszukaj googlem pod köttbullar, są różne przepisy w różnych językach.
>Po polsku nie znalazłem a nie mam czasu tłumaczyć.
>
>Waldek

albo na latwizne - swedish meatballs

trys, co najlepsze kulki jadl w ...Szwecji - w charakterze
kanapki z kulkami, plus buraczek w occie....pycha
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-03-01 17:25:59

Od: "Eskarina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

poprosze o tlumaczenie tajemniczego dla mnie "dl" w przepisie.. np.2-3 dl
smietanki, mleka albo wody
rozumiem ze to jakas objetosc ale nie przychodzi mi na mysl jaka :)
Pozdrawiam. Justyna.

1. Data: 2004-03-01 18:15:03

Od: Monika Zych-Laine <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

dl=decylitr
1dl=100ml

na fizyke sie nie chodzilo? :)

monika

1. Data: 2004-03-01 18:38:58

Od: "Eskarina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzilo sie ale daaawno ;) pozatym sie jej nie lubilo
dziekuje bardzo pieknie :)

1. Data: 2004-03-02 06:38:53

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

poniewaz nie mam dostepu do stron www to bardzo prosze moze ktos by podal sposob
(tekstowy) na te zachwalane kulki - z gory dziekuje i pozdrawiam

1. Data: 2004-03-02 08:18:17

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> poniewaz nie mam dostepu do stron www to bardzo prosze moze ktos by
podal sposob
> (tekstowy) na te zachwalane kulki - z gory dziekuje i pozdrawiam

Z podanego linku do archiwum:

KÖTTBULLAR - KLOPSIKI SZWEDZKIE

500 g mieszanego mielonego
1 jajko
2-3 dl smietanki, mleka albo wody
1 mala cebula
0,5 dl bulki tartej
2 gotowane, zimne ziemniaki
2 lyzki stolowe masla albo margaryny
sol, pieprz itp

1. Wsyp bulke tarta do smietanki (mleka, wody), zmusuj ziemniaki, dorzuc
jajko, bardzo drobno pokrojona cebule i mielone. Wyrob to wszystko w
jednolita mase. Dodaj sol, pieprz do smaku.
2. Uformuj kulki z tego "ciasta" i smaz je na patelni na goracym, (ale nie
na bardzo goracym) tluszczu. Podrzucaj kulki na patelni, zeby osmazyly sie
rowno ze wszystkich stron.
3. Podawaj z sosem (bulion, tlusz ze smazenia, smietana, maka) i
tluczonymi ziemniakami lub makaronem gotowanym z mlekiem (nie wiem jak sie
to po polsku nazywa).
4. Obowiazkowo musisz to jesc z ZURAWINAMI

Sos

1 lyzka stolowa maki
2 dl smietanki lub mleka (vispgrädde eller mjölk)
1 kostka rosolowa
sol, bialy pieprz

1. Zagotuj bulion z 2,5 dl wody z jedna kostka rosolowa
2. Odstaw z ognia i posyp pozostalosci tluszczu na patelni po smazeniu
"köttbullarow" maka, wymieszaj aby tluszcz wessal sie w make i rozprowadz
grudki
3. Postaw znowu na ogniu i mieszaj to z gotowym bulionem
4. Rozprowadz smioetana, ogrzej troche i pogotuj to mieszajac
5. Dodaj do smaku soli albo chinskiej soi oraz pieprz.

Hania

1. Data: 2004-03-02 20:20:07

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

W oryginalnej szwedzkiej recepcie nie wystepuje bulka tarta i dlatego
smakuja one tak jak smakuja i tym sie roznia od mielonych.

Wacek

"Hanna Burdon" <h...@n...com> skrev i meddelandet
> [...]
> 4. Rozprowadz smioetana, ogrzej troche i pogotuj to mieszajac
> 5. Dodaj do smaku soli albo chinskiej soi oraz pieprz.

Ciasto kakaowe z miodem
co znaczy indicazione geografica tipica
Gotowanie z cyfrakiem cz. 2 Schabowy w "smieciach"
Ch Wała piczącemu w 80 stopniach
sos beszamelowy