kwas hyaluronowy w ortopedii - pytanie praktyczne

1. Data: 2004-02-12 11:52:55

Temat: kwas hyaluronowy w ortopedii - pytanie praktyczne
Od: "p...@c...poczta.onet.pl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów!
Czy w Polsce jest stosowany kwas hyaluronowy w zastrzykach bezpośrednio do
stawów? Może ktoś z Was wie, którzy lekarze (ortopedzi?) wykonują takie
zastrzyki? Najbliżej by mi było do Opola/Wrocławia.
Czy za to płaci kasa chorych?

Będę wdzięczna za każdą odpowiedź!
Pozdrowienia
polny konik

2. Data: 2004-02-12 18:10:08

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy w Polsce jest stosowany kwas hyaluronowy w zastrzykach bezpośrednio do
> stawów?

tak, jeśli cie stać na zakup preparatu Hyalgan

3. Data: 2004-02-12 19:28:53

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostępne preparaty to Hyalgan - 5 iniekcji dostawowych i Synvisc - 3
iniekcje. Cena kuracji podobna - 900-1200pln.

4. Data: 2004-02-13 11:26:03

Od: "p...@c...poczta.onet.pl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostępne preparaty to Hyalgan - 5 iniekcji dostawowych i Synvisc - 3
> iniekcje. Cena kuracji podobna - 900-1200pln.

Bardzo dziękuję. I jeszcze pytanie:
Ostenil kosztuje w aptece internetowej około 200 euro. Czy zrobienie takiego
zastrzyku tez kosztuje? Kto moze zrobic taki zastrzyk w Opolu lub Wrocławiu?
Pozdrowienia

5. Data: 2004-02-13 18:06:37

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, że mam zwyczaj sprawdzania wszystkiego 2 x :) bo właśnie chciałem
zagrzmieć nad tym ostenilem :) W Polsce tak nazywa się alendronian - generyk
Fosamaxu produkcji Polfa Kutno :) - do leczenia osteoporozy :) Ale
rzeczywiście jest gdzieś hialuronian sodu o nazwie ostenil :) Ale wiesz co?
Po pierwsze - chyba wybrałbym Synvisc, po drugie 200 euro to żadna okazja.
Nawet jak dopłacisz te 100 pln to przynajmniej będziesz pewny leku i źródła.
Iniekcje dostawowe robi zazwyczaj ortopeda, czasem chirurg. W przychodni
często sie to robi, jest tylko jeden problem, trzeba zapisać się od razu na
3 (5 przy hyalganie) wizyty co tydzień :)

6. Data: 2004-02-15 07:07:11

Od: "p...@C...poczta.onet.pl" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> często sie to robi, jest tylko jeden problem, trzeba zapisać się od razu na
> 3 (5 przy hyalganie) wizyty co tydzień :)

Pięknie dziękuję za odpowiedź! Mój ortopeda w Niemczech wstrzykuje mi ostenil
w stawy biodrowe i to pomaga - o ile on jest skoncentrowany i zrobi zastrzyk
precyzyjnie. W Polsce chciałabym "zaaplikować" to mojemu tacie, który ma
zrujowane kolana i nie jest już najmłodszy, ale obawiam się, czy w jego małym
mieście znajdzie odpowiedniego specjalistę, potrafiącego dobrze zroibić ten
zastrzyk.
Zapisać się na pięć zastrzyków to nie problem, nie wiem tylko, czy za każde
zrobienie zastrzyku trzeba zapłacić, czy tylko za same zastrzyki?
Pozdrawiam
polny konik

katar (?) zatoki - nietypowo
Re: With all its broken dreams, it is still a beautiful world.
nystatyna
Re: With all its broken dreams, it is still a beautiful world.
[wodoglowie?] USG mózgowia - dzieciatko 6msc