kwas winowy

11. Data: 2004-01-18 20:54:05

Temat: RE: kwas winowy
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

(...)

> Taaa... Tym bardziej, że już go kiedyś komuś obiecywałeś :-)
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Pozostaje mi wykopać egzemplarz mateczny.... (:-))) )
Ale naprawde chłopcy, nie ma o co walczyć, świerk tygrysi to jest to...
On jest naprawdę kłujący, igły sztywne-trzeba zaznaczyć :-) błyszcząco-
zielone.
Bardziej zasługuje na miano świerka kłującego niż nijaki Picea pungens.
:-) Bogusław

12. Data: 2004-01-18 21:05:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak że odwodzę Ciebie od zamiaru posiadania wątpliwego z nazewnictwa
świerka
> i proponuję Ci w zamian świerk tygrysi, akurat do twojego temperamentu, a
> gleba u Ciebie odpowiednia dla tego świerka. Nazwy botanicznej nie podaję
bo
> pewnie wiesz jakiego świerka mam na myśli,

jak nie Ty

:-))))))))))))

to pewnie boletus szybko nam podpowie ....

Picea polita.

> Pozdrawiam Bogusław

Pozdrawia boletus

13. Data: 2004-01-18 22:48:12

Temat: (kwas winowy) Rydal
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał:

> Janusz po co Ci Rydal, ja przez niego straciłem jednego przyjaciela i nie
> chciałbym stracić drugiego :-)
> Historycznoliteracki rys Rydala do dziesięć białoboków za jednego
> 'badziewnego' świerka z byle jakimi czerwonymi przyrostami.
> Nazwa prawdopodobnie błędna bo nasz holenderski to raczej zerowy.
> Tak zrozumieliśmy, w Polsce nikt tego nie kwestionuje bo żródło to MY.

Świerk (Picea abies `Rydal`)sprzedają np.:
The Conifer Garden Mark and Elspeth Powell HP7 0RA UK,
Ashwood Nurseries Ltd,
Boomkwekerij Kools NL

> Conifers niby nadmienia że istnieje świerk Picea abies 'Rubra Spicata' ale
> tak na dobrą sprawę nikt go nie widział.

Zdjęcia są m.innymi na stronach:
http://jardinjp.com/galleries/galerie-picea_abies/in
dex.html
http://www.iseli-nursery.com/photopages/PiceaabiesRu
braSpicata.htm

Pozdrawiam pogooglowawszy, Zbigniew Mazur

14. Data: 2004-01-18 23:34:06

Temat: Odp: kwas winowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEGEKIFCAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Janusz po co Ci Rydal,
Bo ładny jest :-)))

ja przez niego straciłem jednego przyjaciela

Jeżeli straciłes przez świerka to ani nie była to przyjaźń ani przyjaciel

i nie > chciałbym stracić drugiego :-)

A niby dlaczego???

> Historycznoliteracki rys Rydala do dziesięć białoboków za jednego
> 'badziewnego' świerka z byle jakimi czerwonymi przyrostami.

I sam wiesz, ze warto było. :-)
A przyrosty są super.

> Nazwa prawdopodobnie błędna bo nasz holenderski to raczej zerowy.
> Tak zrozumieliśmy, w Polsce nikt tego nie kwestionuje bo żródło to MY.

No to co? Jak go zwał tak go zwał ważne, że ładny jest :-)

> Tak że odwodzę Ciebie od zamiaru posiadania wątpliwego z nazewnictwa
świerka

He! he! Trudno będzie :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2004-01-19 10:16:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...
> [...]

> Ale naprawde chłopcy, nie ma o co walczyć, świerk tygrysi to jest to...
> On jest naprawdę kłujący, igły sztywne-trzeba zaznaczyć :-) błyszcząco-

Ściślej, zasługuje na miano świerka szydlastego:-))))

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2004-01-19 19:24:07

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz
(...)
> Ściślej, zasługuje na miano świerka szydlastego:-))))
> Pozdrawiam, Basia.

Z klawiatury mi to wyjełaś :-)
:-) Bogusław

17. Data: 2004-01-19 19:40:01