kwiaty w kwietniu

1. Data: 2003-04-30 21:03:20

Temat: kwiaty w kwietniu
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz konczy sie kwiecien, to zamiescilem troche zdjec z tego
miesiaca na http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien03/

Mam w zwiazku z tym pare pytan:
1. Czy klonik na pierwszym zdjeciu to na pewno A. saccharum?
2. Czy czosnkowi aflatuenskiemu zawsze tak szybko schna liscie?
3. Czy Barbarea vulgaris to na pewno ona?
4. Jaki to glog (bo jestem przekonany, ze glog)?
5. Co to jest UFO a?
6. Co to jest UFO b?
7. Czy fiolki na pierwszym zdjeciu to V. papilionacea?
8. Co to za fiolek na drugim zdjeciu?

I jeszcze dwie uwagi:
To cos, co podpisalem jako gozdziki, to chyba one, bo tam je sialem.
Swieze listki sumaka zdjalem zaraz po przymrozku, ktory je zalatwil :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2003-04-30 21:13:48

Temat: Odp: kwiaty w kwietniu
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:sSWra.184232$J...@t...neo.rr.com.
..
> Poniewaz konczy sie kwiecien, to zamiescilem troche zdjec z tego
> miesiaca na http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien03/

No to masz piekną indiańska wiosnę, ktora Cię nawet jajem obdarzyła :-))
A pąk winorośli - przepiękny.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-04-30 22:46:32

Temat: Re: kwiaty w kwietniu
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrowienia,
>    Michal
>
> -- Trochę:)))Ściągnąłem wszystkie na deser.A teraz wracam do pytań.
Na razie.Pa.

Pozdrawiam Anastazy

4. Data: 2003-04-30 23:29:33

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam w zwiazku z tym pare pytan:
> 1. Czy klonik na pierwszym zdjeciu to na pewno A. saccharum?
odp:Nie.
> [...]
> 3. Czy Barbarea vulgaris to na pewno ona?
odp:Nie.
> 4. Jaki to glog (bo jestem przekonany, ze glog)?
odp:To nie jest głóg!
> 5. Co to jest UFO a?
odp:UFO amerykańskie:)))
> 6. Co to jest UFO b?
> 7. Czy fiolki na pierwszym zdjeciu to V. papilionacea?
odp:Nie.
> 8. Co to za fiolek na drugim zdjeciu?
odp:Nie wiem.

Ocena 4,5.Brawo Anastazy:)

> [...]
> To cos, co podpisalem jako gozdziki, to chyba one, bo tam je sialem.
> Swieze listki sumaka zdjalem zaraz po przymrozku, ktory je zalatwil :-(

Pozdrawia kolokwialnie
Anastazy

5. Data: 2003-05-01 09:10:33

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
..
> Poniewaz konczy sie kwiecien, to zamiescilem troche zdjec z tego

Viola sororia "Priceana" ?
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-05-01 09:17:11

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
..
> Poniewaz konczy sie kwiecien, to zamiescilem troche zdjec z tego

A to UFO b wygląda jakoś przetacznikowato :-)

--
Pozdrawiam, Kaśka

7. Data: 2003-05-01 12:00:53

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>1. Czy klonik na pierwszym zdjeciu to na pewno A. saccharum?

Wyglada na A. saccharum (na 91%)

>5. Co to jest UFO a?

Po pierwszym zdjeciu widac, ze napewno z krzyzowych. Na drugim zdjeciu
wyglada jak tasznik :) (ewentualnie tobolki, ale raczej to pierwsze).

>6. Co to jest UFO b?

To rzeczywiscie moze byc jakis przetacznik (Veronica sp.)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-05-01 18:57:18

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien03/

> odp:To nie jest głóg!
> Pozdrawia kolokwialnie
> Anastazy

Dla mnie to:
Crataegus crus-galli [G. ostrogowy] owoce czerwone ok 1cm śr. z długimi
działkami i SUCHYM miąższem, ciernie do 8cm. lub
C. macracantha [G. długocierniowy] ow. ciemnowiśniowe, błyszczące i SOCZYSTE
ok. 8mm, ciernie do 15cm.
Tak więc jak wiesz jakie ma owoce i jak długie ciernie to rozpoznasz.
Pozdrawiam PP.

9. Data: 2003-05-01 20:58:21

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok. 8mm, ciernie do 15cm.
> Tak więc jak wiesz jakie ma owoce i jak długie ciernie to rozpoznasz.

Głóg na pewno,tylko jaki? Najbardziej przypomina Crataegus flava.

Pozdrawia boletus

10. Data: 2003-05-01 21:59:12

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

grup dyskusyjnych napisał:sSWra.184232> Mam w zwiazku z tym pare pytan:
> 1. Czy klonik na pierwszym zdjeciu to na pewno A. saccharum?

Może być. Moje młodociane były podobne. Ale podobny jest także Acer rubrum.

> 2. Czy czosnkowi aflatuenskiemu zawsze tak szybko schna liscie?
> 3. Czy Barbarea vulgaris to na pewno ona?
> 4. Jaki to glog (bo jestem przekonany, ze glog)?
> 5. Co to jest UFO a?

Na pewno Cruciferae, ale nie tasznik ani tobołki jeśli nie ma różyczki,
czyli liści odziomkowych. Ta roślina przypomina mi _jednoroczne_ smagliczki,
Alyssum sp. (ale nie saxatilis), choć bardziej prawdopodobny (termin), jakiś
jednoroczny Iberis/Ubiorek.

> 6. Co to jest UFO b?

Prawdopodobnie, jeżeli bardzo niskie, to Euphrasia rostkoviana, świetlik
łąkowy, znany pasożyt w trawnikach (pewnie Cię to ucieszy:-))))

> 7. Czy fiolki na pierwszym zdjeciu to V. papilionacea?

Dla mnie wygląda to na Viola cannis/Fiołek psi, ale zdjęcia trochę płaskie i
brak czegoś do porównania rozmiaru.

Pozdrawiam
p...@r...pl

zapylanie pomidoroww foliowcu