laryngologia- oddychanie lewą, prawą dziurką nosa

1. Data: 2001-04-19 06:15:01

Temat: laryngologia- oddychanie lewą, prawą dziurką nosa
Od: "mikiw" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wczoraj dowiedzialem się że
osoby oddychające w przewadze lewą dziurką nosa mogą być męczliwe,
a prawą pobudzone
(podobno sa nawet na ten temat przysłowia ludowe).

czy moge prosić fachowców o komentarze ?

m.wlodarski

2. Data: 2001-04-19 19:50:02

Od: M...@w...pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2001-04-20 15:15:23

Od: "mikiw" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powstałych za mikrokrążeniem lub poza połączeniami tętniczo-żylnymi bł.
> śluzowej. Tak więc nie zawsze przysłowia mądrością...:-)

Może rozwinę.
Mój syn, 15,5 lat, od "zawsze" narzeka na ciągłe zmęczenie,
praktycznie "od obudzenia".
Rzeczywiscie na różnych zajeciach (np. szybkie czytanie) prowadzący
zauważali ze jako pierwszy (często jedyny) z grupy jest zmęczony.
+ problemy z koncentracją.
Serce wykluczone, trafiliśmy do laryngologów.
Wykonany rentgen zatok, badanie przepływu, syn ma lekko krzywą przegrodę.
Jeden laryngolog stwierdził (po włożeniu dłoni do gardła)
że 3.migdałek kwalifikuje się do usunięcia.
Drugi (z endoskopem) raczej wykluczył 3.migdałek, kieruje
na tomografię zatok nosowych, w związku z (jak w pierwszym mejlu)
przepływami - są za małe nawet po obkurczeniu.
U niego padło stwierdzenie o męczliwosci przy oddychaniu lewą dziurką.
W perspektywie (po tomografii itd) operacja.

Głupie pytanie: Co jeszcze może być przyczyną ?

m.włodarski

4. Data: 2001-04-20 20:30:41

Od: M...@w...pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

> Mój syn, 15,5 lat, od "zawsze" narzeka na ciągłe zmęczenie,
> praktycznie "od obudzenia".

Wydaje się, że najlepiej byłoby zrobić badania podstawowe i z nimi udać
się do lekarza (nie laryngologa:-), choć nic nie mam przeciwko nim:-).
Trudno byłoby coś doradzać bez "pacjenta", na podstawie jednego tylko i
tak ogólnego objawu (choć ważny, i pewnie dokuczliwy). A w takich
badaniach często można znależć jakiś trop nasuwający na...

Pozdrawiam,
Marek Li (M...@w...pl)
Kliknij w brzuszek Pajacyka, a pomożesz nakarmić głodne dziecko:
http://www.pajacyk.pl/index.php3

Czerniak, krotki kurs jak rozpoznac co jest co...
Rezydentura - problem
Krwiodawstwo
migrena-co nowego, moze juz sie to leczy skutecznie?
Zyrtec-czy rzeczywiscie pomaga w profilaktyce migreny?