lasagne--co z tym zrobić

1. Data: 2001-10-20 19:44:16

Temat: lasagne--co z tym zrobić
Od: "marek walczuk" <m...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

mam paczkę lasagne, patrzę na nia i nie wiem co z tym począć. Jeśli ktoś ma
odrobinę czasu niech mi pomoże
Marek

1. Data: 2001-10-20 19:51:42

Temat: Re: lasagne--co z tym zrobić
Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

marek walczuk wrote:

> mam paczkę lasagne, patrzę na nia i nie wiem co z tym począć. Jeśli ktoś
> ma odrobinę czasu niech mi pomoże
> Marek
nie chce mi się jeszcze raz przepisywać. Popatrz do archiwum, tam jest
kilkanaście przepisów na lasagne w ciągu ostatniego miesiąca. Wybierz
ulubiony, ugotuj i zjedz.

Waldek

1. Data: 2001-10-20 23:07:32

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

marek walczuk wrote:

> mam paczkę lasagne, patrzę na nia i nie wiem co z tym począć. Jeśli ktoś ma
> odrobinę czasu niech mi pomoże

odziubinka wyobraźni i nie będziesz potrzebował(a)* pomocy

wszystko co miesza się z makaronem ( czyli w zasadzie prawie wsztystko)
mozesz uzyc do Lazan ii

Kwestia technologii: dwie szkoły
1. mokry sos i suchy makaron
2. odg0towany (trochę) makaron i i gestey sos

sos wymyslasz sobie dowolnie - wersja podstawowa: (dla zupelnego laika i
az mi wstyd, ze na Grupie) niecale pol kilo mielonego + sos do spaghetti
bolognese made by Amino)
Aaaa - i of koooooz - zolty syr po wierzchu

sadyl
* to asekurasnctwo na wypadek, ghdybys okazał się atrakcyjną blondynką (
jak nie przymierzając Robert Keller :))

1. Data: 2001-10-21 03:32:45

Od: Art[Gruby]@icbleu.org szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

>sadyl
>* to asekurasnctwo na wypadek, ghdybys okaza3 sie atrakcyjn? blondynk? (
>jak nie przymierzaj?c Robert Keller :))

hej ! caaaaaaaaaaalkiem atrakcyjna blondynka ;-))))))))))))))

Art(Gruby).

1. Data: 2001-10-21 12:04:34

Od: "Grzegorz Kulas" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marek walczuk <m...@t...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qsk2t$a3o$...@n...tpi.pl...
> [...]
> odrobinę czasu niech mi pomoże
> Marek
>
> Marek najprostszym sposobem jest je ugotować i zjeść z sosem do Spagetti
np. "Pudliszki pieczarkowy" z dodatkiem tartego żółtego sera "SALAMI".
Jednak głębszym przejawem kulinarnej wiedzy na temat lasagne jest jej
przepis z mięskiem równo przekładanym.
Potrzebne składnik:
opakowanie lasagne, 40 dag ładnej, świerzej i chudej karkówki bądź mięska,
które najbardziej lubisz, 3 cebulki, 2 ząbki czosnku, 30 dag startego sera
salami, sos do spagetti "Pudliszki"(bo jest naprawdę najlepszy)

Zabieramy się do pracy osobno robimy sos, osobno smażymy mięsko.
Mięso:
40 dag karkówki gotujemy do miękkości, następnie ostygnięte mięsko mielimy
wraz z cebulką i czosnkiem dodajemy do smaku pieprz i sól. Zmielone mięsko
wysypujemy na patelnie na której wcześnie przysmażyliśmy cebulkę pokrojoną w
kosteczki wraz z odrobiną czosnku. Całość przysmażamy próbując czy wszystko
jest dobrze doprawione. Jeśli nie jest dodajmy odrobinę soli, pieprzu,
papryki i przysmażamy dalej.
W czasie przysmażania się nazej karkóweczki zajmiemy się sosem cały czas
spoglądając na mięsko by nam się za bardzo nie przypiekło.
SOS:
do rondelka z wrzącym olejem wsypujemy pokrojoną w kostkę cebulkę i
pokrojony czosnek, po przysmażeniu dodajemy sos "Pudliszki". Następnie
doprawiamy wegetą,łyżeczką cukru, łżką bazylii. odrobiną papryki. Wszystko
razem doprowadzamy do wrzątku i wyłanczamy. Po czym poznać, że sos jest
gotowy po pysznym ziołowym aromacie. Sos powinien być dobrze podprawiony,
gdyż jest on esencją całego posiłku.
Sos dodaj do mięsa i dokładnie wymieszaj.
Ugotowane płatki lasagny układamy na kwadratowej brytwannie do ciasta tak
aby zakleić jej spód następnie równomiernie roprować przygotowa sos
przykryj warstwą startego sera i kolejną warstwą lasagnę powtórz czynność .
Tak przygotowaną lasagnę włóż do rozgrznego piekarnika i piecz przez
ok.30 min.
Ten przepis został już przeze mnie wypróbowany więc zyczę smacznego.

Dagmara
d...@p...onet.pl

1. Data: 2001-10-21 15:19:40

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Kulas" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> sos do spagetti "Pudliszki"(bo jest naprawdę najlepszy)

Rozumiem, że najlepszy z gotowych?

> Zabieramy się do pracy osobno robimy sos, osobno smażymy mięsko.
[...]

Myślę, że dla konsekwencji powinnaś też pisać czosneczek, sólka, pieprzyk
i papryczka. ;-)

A poważnie: łączenie warstw serem chyba sprawia, że danie w ten sposób
powstałe jest strasznie ciężkie. Normalnie płaty lasagne łączy się
zwykle sosem beszamelowym.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

próba
Mikrofala?
jestem
złoskliwy wegetarianin i bigos z kostka sojowa i grzybami suszonymi
mrożenie drożdży