Re: lasagne--co z tym zrobić

From: "Grzegorz Kulas" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: lasagne--co z tym zrobić
Date: Sun, 21 Oct 2001 14:04:34 +0200

Użytkownik marek walczuk <m...@t...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9qsk2t$a3o$...@n...tpi.pl...
> mam paczkę lasagne, patrzę na nia i nie wiem co z tym począć. Jeśli ktoś
ma
> odrobinę czasu niech mi pomoże
> Marek
>
> Marek najprostszym sposobem jest je ugotować i zjeść z sosem do Spagetti
np. "Pudliszki pieczarkowy" z dodatkiem tartego żółtego sera "SALAMI".
Jednak głębszym przejawem kulinarnej wiedzy na temat lasagne jest jej
przepis z mięskiem równo przekładanym.
Potrzebne składnik:
opakowanie lasagne, 40 dag ładnej, świerzej i chudej karkówki bądź mięska,
które najbardziej lubisz, 3 cebulki, 2 ząbki czosnku, 30 dag startego sera
salami, sos do spagetti "Pudliszki"(bo jest naprawdę najlepszy)

Zabieramy się do pracy osobno robimy sos, osobno smażymy mięsko.
Mięso:
40 dag karkówki gotujemy do miękkości, następnie ostygnięte mięsko mielimy
wraz z cebulką i czosnkiem dodajemy do smaku pieprz i sól. Zmielone mięsko
wysypujemy na patelnie na której wcześnie przysmażyliśmy cebulkę pokrojoną w
kosteczki wraz z odrobiną czosnku. Całość przysmażamy próbując czy wszystko
jest dobrze doprawione. Jeśli nie jest dodajmy odrobinę soli, pieprzu,
papryki i przysmażamy dalej.
W czasie przysmażania się nazej karkóweczki zajmiemy się sosem cały czas
spoglądając na mięsko by nam się za bardzo nie przypiekło.
SOS:
do rondelka z wrzącym olejem wsypujemy pokrojoną w kostkę cebulkę i
pokrojony czosnek, po przysmażeniu dodajemy sos "Pudliszki". Następnie
doprawiamy wegetą,łyżeczką cukru, łżką bazylii. odrobiną papryki. Wszystko
razem doprowadzamy do wrzątku i wyłanczamy. Po czym poznać, że sos jest
gotowy po pysznym ziołowym aromacie. Sos powinien być dobrze podprawiony,
gdyż jest on esencją całego posiłku.
Sos dodaj do mięsa i dokładnie wymieszaj.
Ugotowane płatki lasagny układamy na kwadratowej brytwannie do ciasta tak
aby zakleić jej spód następnie równomiernie roprować przygotowa sos
przykryj warstwą startego sera i kolejną warstwą lasagnę powtórz czynność .
Tak przygotowaną lasagnę włóż do rozgrznego piekarnika i piecz przez
ok.30 min.
Ten przepis został już przeze mnie wypróbowany więc zyczę smacznego.

Dagmara
d...@p...onet.pl