laserowa korekta wad wzroku

1. Data: 2003-12-11 19:53:03

Temat: laserowa korekta wad wzroku
Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze ktos to robil? Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?

Przyznam, ze coraz czesciej o tym mysle i chetnie poczytam wszelkie
informacje.

kinga

1. Data: 2003-12-11 20:21:39

Temat: Re: laserowa korekta wad wzroku
Od: "Sana/Anna" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iKinga" napisała:
> Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?

pl.sci.medycyna??

--
Dwa półgłówki nie tworzą jednej głowy (prof. T. Kotarbiński)
GG #371734

1. Data: 2003-12-11 21:10:28

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> napisał w wiadomości
> Czy moze ktos to robil? Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?
>
> Przyznam, ze coraz czesciej o tym mysle i chetnie poczytam wszelkie
> informacje.
>
> kinga

Tak, ja też się nad tym zastanawiam. Chciałabym wiedzieć, jakie jest ryzyko
powikłań, gdzie w Polsce jest najlepsza kliniki wykonująca tego typu
zabiegi, no i jak wygląda rekonwalescencja? Czy oczy od razu są dobre, czy
trzeba ileś czasu odczekać?

--
Ligeia

1. Data: 2003-12-11 21:30:04

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moze ktos to robil? Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?
> Przyznam, ze coraz czesciej o tym mysle i chetnie poczytam wszelkie
> informacje.

Duzo bylo o tym na pl.sci.medycyna, poszukaj w archiwum.

Kometa
GG 2138081
kometa(malpa)gazeta(kropka)pl

1. Data: 2003-12-11 22:03:14

Od: "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Duzo bylo o tym na pl.sci.medycyna, poszukaj w archiwum.

Wielkie dzieki, zaraz tam zajrze

kinga

1. Data: 2003-12-12 16:27:05

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy moze ktos to robil? Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?
>
> Przyznam, ze coraz czesciej o tym mysle i chetnie poczytam wszelkie

ja robiłam sobie ten zabieg w klinice w katowicach, ponieważ dziewczyny
krzyczą, mogę przesłać szczegóły na priv, napisz co chcesz wiedzieć
pozdrawiam
dominika

1. Data: 2003-12-12 21:24:00

Od: "ula.p" <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ja robiłam sobie ten zabieg w klinice w katowicach, ponieważ dziewczyny
> krzyczą, mogę przesłać szczegóły na priv, napisz co chcesz wiedzieć
> pozdrawiam
ja cie błagam opisz mi jak to wyglądało:
przygotowania, zalecenia, zabieg, rekonwalescencja, ceny i jaka mialas
wade wyjsciową i jaką teraz:)

--
---
pozdrawiam cieplutko, ula.p + 3 kocie ogony, psica i rybki

1. Data: 2003-12-12 22:17:28

Od: "Anty" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ula.p" <u...@p...fm> napisał w wiadomości
> ja cie błagam opisz mi jak to wyglądało:
> przygotowania, zalecenia, zabieg, rekonwalescencja, ceny i jaka mialas
> wade wyjsciową i jaką teraz:)
1. Wiadomo - badania: jak ci oczy łzawią (ma to _duże_ znaczenie), inne na
których się nie znam, mapa oka, itd., itp.
2. Sama operacja - nie wiem ile trwała (rodzina mówiła, że coś koło 30 minut
góra), bo jak ktoś ci w oku grzebie to troszkie czas się wyłącza. Dwa razy
oko mnie zabolało BARDZO mocno w trakcie operacji - to jest w momencie, gdy
zakładane jest tzw. wakum (próżnia??) na oko - wtedy z użyciem sporej siły
oko jest wciskane kciukiem wgłąb czaszki :P Ale generalnie to 99,9% czasu
nic nie czujesz - oczywiście jesteś przytomna.
3. Rekonwalescencja - BARDZO, BARDZO, BARDZO dużo sztucznych łez, unikanie
kurzu i innego syfu, nie wolno się opalać, pływać w basenie, przez 1.
tydzień śpisz w takich "okularach" (żeby nie przetrzeć oka) - ZERO
przecierania oczu. I dodatkowy efekt uboczny - po kropelkach _masowo_
zaczynają wypadać rzęsy, często zostając na powierzchni oka :(
4. Nie myśl o operacjach LASIK i podobnych jak o "naprawie" oka - po udanej
operacji będziesz widzieć jak w najlepiej dobranych okularach - jeżeli w
okularach miałaś 100% wzrok, to po operacji też będziesz miała taki, ale w
przypadku (tak jak ja), gdzie nawet w najlepszych okularach widziałem
ok.90%, tak też mam po operacji.
5. Cena: ok. 2300 za oko + badania (100 zł, może 150 - nie pamietam) +
kropelki (17 zł * DUŻO opakowań)

Aha, i co jeszcze - nie wiem jak u innych, ale przed zabiegiem, rano jak się
budziłem miałem śpiochy w oku - wiesz, takie stwardniałe ropo-podobne coś.
Teraz, to coś nie twardnieje - w sumie nie przeszkadza... Poza tym oczy mają
bardzo rzadką tendencję do zachodzenia "mgłą" - wtedy wystarczy się
"popłakać" i jest już dobrze...
Ale najważniejszą wadą, która może przeszkadzać są efekty, które ja nazywam
"rozjazdami" - chodzi o to, że przy słabym oświetleniu, każde żródło światła
(żarówka, płomień świecy, telewizor, itd.) dostaje wokół siebie "otoczki" -
jest to dosyć trudne do opisania słowami (jak masz możliwość, to uruchom grę
Unreal lub Unreal Tournament 2003 i poszukaj pochodni na ścianie - dokładnie
taki sam efekt, tyle że naprawdę mocny). Pani doktor uprzedzała o tym, lecz
także powiedziała, że mózg przyzwyczaji się do tego po ok. pół roku -
powiedzmy że się przyzwyczaiłem. Ale jest to kiepskie przy jeździe
samochodem w nocy - sytuacja: z przeciwka jedzie samochód (oczywiście
światła włączone), ciemno poza tymi światłami, a przed tym samochodem
przechodzi pieszy - NIE zobaczysz go, dopóki nie zasłoni sobą jednego z tych
świateł samochodu z przeciwka (a to dlatego, że te rozjazdy świetlne
"powiększają" te światła samochodów - nie umiem tego dobrze wytłumaczyć).
Więc są minusy i są plusy - a co to są okulary?? Soczewki - tak, chyba
gdzieś o tym słyszałem...

Pozdr.
Anty

1. Data: 2003-12-12 22:35:03

Od: "Marlene" <0...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> wrote in message
> Czy moze ktos to robil? Badz moze macie jakies wiadomosci na ten temat?

Dziewczyno!! mnie sie to dzisiaj w nocy snilo!!!

BTW Kiedys sie tym interesowalam - zabieg jest drastyczny. Nawet nie chce o
tym myslec. Laserem odcina sie wierzchnia czesc galki ocznej, tak jak
lyzeczka czubek jajka na twardo... Brrrr!!!!

M.

1. Data: 2003-12-12 22:36:05

Od: "Marlene" <0...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "iKinga" <kingaiola(xxx)@op.pl> napisał w wiadomości

> jak wygląda rekonwalescencja? Czy oczy od razu są dobre, czy
> trzeba ileś czasu odczekać?

trzeba czekac i zabieg bywa ryzykowny.

wlosy w nosie:)
biosilk lub co?