laska wanilii

1. Data: 2000-05-11 09:11:17

Temat: laska wanilii
Od: "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast dodawania cukru waniliowego chcialam sprobowac a la naturel czyli
uzyc prawdziwej laski wanilii. Juz ja namierzylam w sklepie tylko nie wiem
co z nia dalej zrobic - pokroic, zmielic, wygotowac??? Dodam tylko, ze nie
chodzi mi o dodanie do ciasta, raczej do sosu na slodko albo do zimnego,
piankowego deseru.

Alex

1. Data: 2000-05-11 15:38:03

Temat: Re: laska wanilii
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Stachurska wrote:

> [...]
> chodzi mi o dodanie do ciasta, raczej do sosu na slodko albo do zimnego,

Laske wanili przeciac wzdluz "z zawiasem", nozem wyskrobac czarna mase ze
srodka (maciupkie czarne kuleczki-nasionka tej orchidei), calosc dodac do
mleka i z mlekiem zagotowac. Po zagotowaniu uzyc mleko do budyniu czy flanu,
a wanilie wytrzec i wsadzic w cukier. Tak mozna z ta sama laska wanili robic
kilkanascie razy. Przecinanie wzdluz nie jest konieczne, gdy chcemy miec
delikatny smak waniliowy - jesli chcemy mocnej wanili, to przecinamy.
Magdalena

1. Data: 2000-05-13 15:54:54

Od: "Przemek" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:01bfbaaf$838f1a20$LocalHost@alex...
| Zamiast dodawania cukru waniliowego chcialam sprobowac a la naturel czyli
| uzyc prawdziwej laski wanilii. Juz ja namierzylam w sklepie tylko nie wiem

Przepasszam ale pisze sie "wanilina" a nie "wanilia"

Pozdrawiam
WaldemarW

1. Data: 2000-05-14 07:07:00

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Przemek <m...@b...gnet.pl> wrote:

> [...]
> wiadomości news:01bfbaaf$838f1a20$LocalHost@alex...
>
> Przepasszam ale pisze sie "wanilina" a nie "wanilia"

Wanilia to roslina przyprawowa. Wanilina to zwiazek chemiczny o zapachu
wanilii, stosowany jako jej namiastka.
Jest wiec tez cukier waniliowy -- aromatyzowany wanilia i wanilinowy --
aromatyzowany wanilina.

Wladyslaw

1. Data: 2000-05-14 20:29:23

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 May 2000 17:54:54 +0200, "Przemek" <m...@b...gnet.pl>
wrote:

>Użytkownik "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> napisał w
>wiadomości news:01bfbaaf$838f1a20$LocalHost@alex...
>
>Przepasszam ale pisze sie "wanilina" a nie "wanilia"

Zalezy co sie ma na mysli... Przyznam szczerze ze waniliny formowanej
w laski jeszcze nie widzialem - w sloj zapakowana, w worek, w
krysztalkach grubych, drobnych czy w roztworze - ale w laskach???

--
Darek

1. Data: 2000-05-14 22:02:52

Od: "Irmina Kota" <i...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiele odkryć jeszcze przed Tobą, polecam ilustrowaną encyklopedię botaniczną
Irmina

1. Data: 2000-05-15 09:07:14

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Irmina Kota <i...@n...com.pl> wrote in message

| Wiele odkryć jeszcze przed Tobą, polecam ilustrowaną encyklopedię
botaniczną

Dariusz pisał - żartem - o wanilinie. Tę to chyba tylko w encyklopedii
chemicznej... :-)

Ps. Czytajmy uważniej wątki...

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2000-05-16 00:06:36

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 May 2000 22:02:52 GMT, "Irmina Kota"
<i...@n...com.pl> wrote:

>Wiele odkryć jeszcze przed Tobą, polecam ilustrowaną encyklopedię botaniczną

I, ze zlosliwie spytam, bedzie tam wyglad jakiejkolwiek czesci rosliny
o nazwie _w_a_n_i_l_i_n_a_ ???

--
Darek

1. Data: 2000-05-16 12:49:38

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz K. Ladziak <l...@i...waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...nask.pl...

> I, ze zlosliwie spytam, bedzie tam wyglad jakiejkolwiek czesci rosliny
> o nazwie _w_a_n_i_l_i_n_a_ ???

Bierzesz jakas niezla laske, obsypujesz ja wanilina, a potem to juz sam
wiesz co robic... ;)

Jader

1. Data: 2000-05-17 12:50:20

Od: "A. Blikle Sp. z o.o." <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Laske wanili przeciac wzdluz "z zawiasem", nozem wyskrobac czarna mase ze
> srodka (maciupkie czarne kuleczki-nasionka tej orchidei), calosc dodac do
> mleka i z mlekiem zagotowac.

Ja po przecieciu wanilie w calosci gotuje z mlekiem, dopiero puzniej
wydlubuje ziarenka, a "lupinki" wyrzucam.

BoBig

Potrawy z cukinii
Penne all'arrabbiata -
Re: Tandoori chicken