lęk przestrzeni (?)

1. Data: 2006-09-18 08:07:05

Temat: lęk przestrzeni (?)
Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio zauważyłam, że w czasie jazdy autem zaczynam strasznie się
denerwować, gdy jadę w miejscach, gdzie nie ma drzew, a droga na dodatek
jest na jakiś nasypach. Cały czas jak jadę, myślę o tym, że zaraz spadnę
z tego nasypu. Gdy tylko wjeżdżam do lasu, albo droga nie jest już na
nasypie, to od razu zdenerwoanie mi puszcza. Lęk jest silny do tego
stopnia, że zwalniam do 50-60km/h na całkiem dobrej drodze i pocę się
jak rzadko kiedy. Co to może być, czy da się coś z tym zrobić? Mieszkam
na 8-mym piętrze i nie mam jakiegoś panicznego lęku wysokości. Tzn. jak
już się przyzwyczaję do miejsca. Coś podobnego zdarza mi się jedynie w
samochodzie przy opisanych warunkach zewnętrznych.
eMCe

2. Data: 2006-09-20 06:33:16

Temat: Re: lęk przestrzeni (?)
Od: "veronique bebe" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eMCe napisał(a):
> [...]
> już się przyzwyczaję do miejsca. Coś podobnego zdarza mi się jedynie w
> samochodzie przy opisanych warunkach zewnętrznych.

Ja tez mam paniczny lęk przestrzeni. w samochodzie nie odczułam tego,
ale mam niesamowicie silne objawy i odruchy destrukcyjne nawet na
niewielkich wysokościach, a jak u ciebie poza tym sie to objawia?
Widze ze nie tylko gronkowiec nas połączył:D

3. Data: 2006-09-20 12:59:30

Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

veronique bebe napisał(a):

> [...]
> niewielkich wysokościach, a jak u ciebie poza tym sie to objawia?
> Widze ze nie tylko gronkowiec nas połączył:D

No ja mam w zasadzie tylko w samochodzi jak droga jest na jakimś
nasypie. Zaczynam się pocić, serce wali mi jak oszalałe i wtedy albo
zwalniam i staram się mieć wzrok w bity w drogę i nie rozglądać się,
albo co gorsza - zatrzymuję się na kilka minut, a potem dalej się pocę.
Po górach nie chodzę, ale przypuszczam, że mogłabym mieć problem.
Generalnie unikam miejsc, gdzie lęk wysokości/przestrzeni mógłby się
uaktywnić, w samochodzie jest to jednak nieuniknione. Co ciekawsze
zdarza mi się to tylko wtedy, gdy ja kieruję. Jeśli jadę jako pasażer -
nie zwracam na to uwagi. Hę! Gronkowca b<-ło łatwqiej wyleczyć niż to ;)
Masz jakiś sposób?
eMCe

Skręcenie kostki czy coś więcej
kaszel