lek uspakajajacy w ciazy

1. Data: 2003-08-26 05:51:39

Temat: lek uspakajajacy w ciazy
Od: "Mubuza" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Jestem zupelnie nowym czytelnikiem i zglaszam sie do Was w "prosbie"
W tej chwili spodziewam sie malenstwa (18tydz c), niedawno wyszlam ze
szpitala, gdzie przebywalam ze wzgledu na silne skurcze. Mam przepisane leki
rozkurczowe i zalecenie aby lezec. Wczoraj z powodu b. silnej sytuacji
stresowej oprocz zwyklej papaweryny z pyralgina dostalam (w domku) jedna
tabletke relanium. Powiedzcie prosze - czy mogla ona zaszkodzic malenstwu?
Czy taka jednorazowa dawka mogla wyrzadzic jakies szkody? Bardzo sie tym
denerwuje, nie wybaczylabym sobie gdyby cos sie stalo.
Prosze, odpowiedzcie szybko i szczerze

Mubuzia

--
There ought to be a better way to start the day than by getting
up in the morning.

2. Data: 2003-08-26 09:35:32

Temat: Re: lek uspakajajacy w ciazy
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie, moja kumpela dostawała relanium w szpitalu, gdy leżała z
zagrożoną ciążą, nie była to dawka jednorazowa. Dziecko ma się dobrze.

Pozdr. Ewa

3. Data: 2003-08-26 20:26:16

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedynym lekiem uspokajającym, który wolno podawać w czasie ciąży jest
hydroksyzyna.
Benzodwuazepiny są teratogenne.

pozdr
ela

4. Data: 2003-08-26 22:41:08

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze, więc wytłumacz mi, dlaczego relanium podawano na oddziale Patologii
Ciąży w Klinice Ginekologii i Położnictwa AM. Może po prostu korzyści z
zastosowania danego preparatu przewyższają potencjalne ryzyko.

Ewa

5. Data: 2003-08-27 01:46:15

Od: "Paweł ( Makro )" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał:

> [...]
> Ciąży w Klinice Ginekologii i Położnictwa AM. Może po prostu korzyści z
> zastosowania danego preparatu przewyższają potencjalne ryzyko.

Nie, po prostu teratogenność odnosi się do I trymestru (12 tyg ).
Niebezpieczne są też zaraz przed porodem, bo działają depresyjnie na
ośrodek oddechowy. W opisanej sytuacji był w "miarę" bezpieczny". Nie
sądzę, aby mógł zaszkodzić.
--
http://www.spmbt.akcja.pl GG: 2906541

6. Data: 2003-08-28 06:21:41

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może po prostu korzyści z zastosowania danego preparatu przewyższają
potencjalne ryzyko.

To jest ogólna zasada co do stosowania leczenia. Ciąża jest stanem
szczególnym i leki, które w miarę bezpiecznie można stosować poza nią, w
ciąży są po prostu niebezpieczne.
A tak na marginesie, to relanium można stosować najwyżej 6 tygodni.
pozdr
ela

7. Data: 2003-08-28 08:37:59

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jedynym lekiem uspokajającym, który wolno podawać w czasie ciąży jest
> hydroksyzyna.
> Benzodwuazepiny są teratogenne.

Sprawdzilam to w http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=1075 ale to
bezpieczne przez cala ciaze?Oczywiscie, wiem, ze zadne chemia nie jest
bezpieczna, ale wole tez wiedziec na przyszlosc..
Pozdrawiam
Roma

8. Data: 2003-08-29 10:30:15

Od: "Mubuza" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak na marginesie, to relanium można stosować najwyżej 6 tygodni.

CZyli jezeli przyjelam je tylko raz w sytuacji silnego stresu, w okresie
kiedy ciaza byla (i nadal jest) zagrozona ze wzgledu na skurcze to nic nie
powinno sie stac?
A czy fenoterol mozna spokojnie przyjmowac? Czy jest to lek ktory ma skutki
dla plodu?

Pozdrawiam
Mubuzia i Malenstwo (19tydz c.)

9. Data: 2003-08-29 20:07:56

Od: "wojtek" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy fenoterol mozna spokojnie przyjmowac? Czy jest to lek ktory ma
skutki
> dla plodu?

Fenoterol może wywoływać przyspieszoną akcję serca odczuwaną jako kołatanie.
Ale generalnie jest znacznie bezpieczniejszy niż Relanium.
Rośnijcie zdrowo w siłę
pozdr
ela

10. Data: 2003-08-30 13:17:29

Od: "Mubuza" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fenoterol może wywoływać przyspieszoną akcję serca odczuwaną jako
kołatanie.
> Ale generalnie jest znacznie bezpieczniejszy niż Relanium.
Ma tylko inne dzialanie nieprawdaz?

> Rośnijcie zdrowo w siłę
> pozdr
> ela
Serdecznie dziekujemy....na razie rosniemy rozmiarowo..ze wszystkich swych
ciuchow wchodze tylko w jedne spodnie i jedna spodnice (gdyz jest wiazana):)

Pozdrawiam
Mubuzia z Malenstwem

Czy ktoś może zażywał chitochrom?
Lewa noga