leki przeciwzapalne

1. Data: 2005-10-04 22:39:13

Temat: leki przeciwzapalne
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie moje w zwiazku z tym, ze ostatnio coraz wiecej sie mowi, ze
hamowanie niektorych przejawow choroby, jak np. katar, goraczka czy kaszel
nie zawsze jest dobre, gdyz przeszkadzamy wtedy organizmowi w obronie przed
bakteriami czy wirusami. Reklamy w TV oczywiscie swoje, ale taka juz ich
natura.

Czy stan zapalny tez jest wynikiem dzialania sil obronnych organizmu? Czym
on wlasciwie jest? Teraz na przyklad mam chorawe gardlo i zastanawiam sie
czy powinnam brac Cholinex. Daje on duza ulge, ale dziala przeciwzapalnie i
nie wiem czy ssac go nie dzialam przeciw wlasnym silom obronnym.

--
Sabina

2. Data: 2005-10-05 15:27:38

Temat: Re: leki przeciwzapalne
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym konkretnym przypadku wzięcie leku nie powinno zaszkodzić.
Hamowanie reakcji zapalnej jest szkodliwe głównie przez to, że pozwala
zignorować objawy i odwlec wizytę u lekarza. W przypadku przeciętnego
bólu gardła raczej nic nie grozi.

Zapalenie to reakcja tkanki na czynnik uszkadzający. Charakteryzuje się
pięcioma cechami: zaczerwienieniem, obrzękiem, zwiększeniem ucieplenia,
bólem i zaburzeniem funkcji (łac. rubor, tumor, calor, dolor, functio
laesa).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-10-05 18:37:05

Od: "zebi" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pięcioma cechami: zaczerwienieniem, obrzękiem, zwiększeniem ucieplenia,
> bólem i zaburzeniem funkcji (łac. rubor, tumor, calor, dolor, functio

hm... a więc jak to się ma do leczenia pewnych chorób lekami
przeciwzapalnymi, w przypadku niewiadomej przyczynę powstawania choroby?
czy to tylko kamuflowanie skutków, tak jak podawanie leków przeciwbólowych ?

4. Data: 2005-10-05 20:07:11

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm... a więc jak to się ma do leczenia pewnych chorób lekami
> przeciwzapalnymi, w przypadku niewiadomej przyczynę powstawania choroby?

jeśli nie znamy lepszego leczenia (przyczynowego) to leczy się objawowo.

5. Data: 2005-10-06 17:45:59

Od: "zebi" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> jeśli nie znamy lepszego leczenia (przyczynowego) to leczy się objawowo.

mówisz poważnie? to tak jakby przeziębienie leczyć środkami przeciwbólowymi
i obniżającymi gorączkę (choć często tak się praktykuje, to kompletny
absurd!), a przecież ta gorączka to obrona organizmu, podobnie do takiego
niezidentyfikowanego stanu zapalnego (organizm walczy jak potrafi), a
stosując taki środek przeciwzapalny, pozbawiamy organizmu jego broni,
pozatym nic nie robiąc poza szkodzeniem.

6. Data: 2005-10-06 18:10:40

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mówisz poważnie?
tak, poważnie.
np.nie umiemy leczyc przyczynowo łuszczycy, więc stosuje się leki objawowe.
w infekcjach wirusowych poprawia sie samopoczucie pacjenta przy pomocy leków
objawowych (np. krople na katar) i czeka się, aż organizm sam zwalczy
wirusa. itd, itp.

opryszczka
[Wrocław] poradnia nadciśnienia tętniczego?
co to może być?
MCP (metoklopramid)
chemoterapia-nie pomaga ale zaszkodzic moze