liczenie

11. Data: 2008-11-21 09:59:14

Temat: Re: liczenie
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> Jest taka metoda, ja tego nigdy nie pojęłam, ale mój syn tak pomykał
> (któryś "prawujek" mu pokazał). Do setki spokojnie ujedziesz, nie wiem
> czy więcej też się da.

Ja znam prostą metodę na mnożenie przez 9.
Obie ręce wyciągnąć przed siebie. Zgiąć palec,
odpowiadający cyfrze przez którą mnożymy 9 od lewej strony licząc
(Np. jeśli przez 2 to drugi palec od lewej, przez 3 trzeci itp.)

Liczba palców przed zgiętym palcem to dziesiątki, po prawej jedności.
Razem wynik mnożenia...

Stalker

--
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

12. Data: 2008-11-21 10:08:34

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.11.2008, o godzinie 10.59.14, na pl.soc.dzieci.starsze, Stalker
napisał(a):

> [...]
> (Np. jeśli przez 2 to drugi palec od lewej, przez 3 trzeci itp.)
>
> Liczba palców przed zgiętym palcem to dziesiątki, po prawej jedności.

Ja znam szybki sposób na mnożenie przez 10. Bez palCY!
I mnożenie przez 9 - też bez palców (wiąże się z powyższym :) )!

*Habeck*
- Schutzbach

13. Data: 2008-11-21 10:12:59

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (Np. jeśli przez 2 to drugi palec od lewej, przez 3 trzeci itp.)
>
> Liczba palców przed zgiętym palcem to dziesiątki, po prawej jedności.

Też znam ten sposób

W liceum na arytmetyce uczyliśmy się sztuczek mnożenia przez wiele innych
liczb. Ale zeszyt gdzies wcięło, a pamięć już nie ta by powtórzyć ;-)

Sylwia, ale od czego są kalkulatorki

14. Data: 2008-11-21 10:16:13

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1j7w9l2tzwa9t.dlg@habeck.pl...

> Ja znam szybki sposób na mnożenie przez 10. Bez palCY!
> I mnożenie przez 9 - też bez palców (wiąże się z powyższym :) )!

"Na milicjanta"?
Wypisuje się w słupku:
1*9=
2*9=
3*9=
4*9=
5*9=
6*9=
7*9=
8*9=
9*9=
Pierwsze wiadomo, nawet milicjant wie, to się wpisuje:
1*9=9
A pozostałe z nudów się liczy, ile jeszcze zostało, najpierw od góry
2*9=1
3*9=2
4*9=3
5*9=4
6*9=5
7*9=6
8*9=7
9*9=8
a potem dla pewności jeszcze raz od dołu ;-)

Agnieszka

15. Data: 2008-11-21 10:20:10

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.11.2008, o godzinie 11.16.13, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

<ciach>

Fajne! Nie znałem! :)

*Habeck*
- Schutzbach

16. Data: 2008-11-21 11:15:32

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:xbrk4gnniase.dlg@habeck.pl...
> Dnia 21.11.2008, o godzinie 11.16.13, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
> napisał(a):
>
> <ciach>
>
> Fajne! Nie znałem! :)

I jeszcze umiem na zaciśniętych piąstkach policzyć, które miesiące mają 31
dni ;-)

Agnieszka

17. Data: 2008-11-21 11:53:25

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też!

*Habeck*
- Schutzbach

18. Data: 2008-11-21 11:58:02

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
> wiadomości news:xbrk4gnniase.dlg@habeck.pl...

> I jeszcze umiem na zaciśniętych piąstkach policzyć, które miesiące mają 31
> dni ;-)

Ty to bystra bestia jesteś ;-)

Qra, mi wystarczy do 28 liczyć znać

19. Data: 2008-11-21 14:27:11

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdejmuje buty.

na szczescie moje zostawia w spokoju,jakos na swoich liczy pozyzej 10 :-)
p.

20. Data: 2008-11-21 15:37:36

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Nov 2008 11:12:59 +0100, Szpilka napisał(a):

> Też znam ten sposób
>
> W liceum na arytmetyce uczyliśmy się sztuczek mnożenia przez wiele innych
> liczb. Ale zeszyt gdzies wcięło, a pamięć już nie ta by powtórzyć ;-)

O rety, ale ten materiał w szkołach okroili ;)
Ja to miałam na arytmetyce, ale w III klasie podstawówki, nawet mam stary
podręcznik, gdzie ten sposób jest rozrysowany.
A podręcznik trzymam w szkole, jako pomoc demonstracyjną dla tych co to
przychodzą i mówią "w naszych czasach tego nie było", wtedy na starej
książcę pokazuję, że było.
--
waruga

Drzewo genealogiczne