liguster

1. Data: 2003-02-28 11:14:32

Temat: liguster
Od: mariusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj dobry kolega bedzie na wiosne przycinal i obiecal mi dac patyczki do
wsadzenia.
Czy to ma szanse sie przyjac u mnie ? Macie jakies sugestie odnosnie
gleby i techniki sadzenia.

pozdrawiam Mariusz

2. Data: 2003-02-28 12:25:07

Temat: Re: liguster
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wsadzenia.
>        Czy to ma szanse sie przyjac u mnie ? Macie jakies sugestie odnosnie

Ligustr ukorzenia się łatwo - sadzonki powinny miec grubość ok 0,5 cm dł ok. 20
cm. - cieńsze ukorzeniają się trudno lub wcale - nie sadz w mokrą i gliniastą
glebe - najlepiej żeby była przekopana - sadzonki trzeba wsadzac głęboko tak by
wystawał jeden - dwa pąki .

Pozdro
Jack

3. Data: 2003-03-01 10:36:46

Od: "Abakus" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj:0
Ja tez tak rozmnazalem ligustra, i z moich doswiadczen z ta roslina to
jalepiej sie przyjmuje jak nie ma lisci. Czyli mozesz juz teraz lub w
najblizszych dniach
wziasc te szczepki i dopuki jest ziemia zamarznieta przetzynac je w wodzie w
piewnicy. Po rozmarznieciu ziemi odrazu posadzic.
Dobrze by bylo zeby dopomoc im ukozeniaczem do roslin zdrewnialych. To
zpowoduje szybszy przyrost kozeni.

--
Z pozdrowieniami Grzesiek

4. Data: 2003-03-01 17:21:57

Temat: Odp: liguster
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli mozesz juz teraz lub w
> najblizszych dniach
> wziasc te szczepki i dopuki jest ziemia zamarznieta przetzynac je w wodzie
> piewnicy.

Wydajemi się, że przetrzymanie ich w wodzie jest zbyt ryzykowne, lepszy jest
wilgotny piasek. Na pocieszenie dodam, że moje ligustry tej zimy porządnie
zmarzły i ciekawa jestem czy u twojego sąsiada przeżyły te mrozy bez
uszczerbku?
Kaśka

5. Data: 2003-03-03 09:24:39

Temat: Re: Odp: liguster
Od: mariusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilgotny piasek. Na pocieszenie dodam, że moje ligustry tej zimy porządnie
> zmarzły i ciekawa jestem czy u twojego sąsiada przeżyły te mrozy bez

Mam nadzieje ze nic im nie jest ;-) i na wiosne bedea juz posadzone u mnie.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

a i jeszcze takie pytanko; jak je sadzic tzn w 2 rzedach na przemian ?
i jakie zachowac odleglosci.

pozdrawiam Mariusz

Bylina - jak sie nazywa??
ziemia - przygotowanie
Chciałbym założyć winnicę
warsztaty i kursy tradycyjnych rzemiosł w Czechach i na Słowacji
Dokarmianie roślin