ziemia - przygotowanie

1. Data: 2003-02-28 10:54:36

Temat: ziemia - przygotowanie
Od: mariusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Intryguje mnie taka drobna sprawa, mianowiecier z jakich skladnikow
powinna sie skladac dobra ziemia do iglakow.
Czy naprzyklad torf lesny zmieszany z piaskiem bedzie dobrym podlozem
do rozmanazania?
Poprostu nie chce wszystkiego kupowac, skoro mozna to zrobic samamemu ;-)

pozdrawiam Mariusz

2. Data: 2003-02-28 12:18:56

Temat: Odp: ziemia - przygotowanie
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mariusz <m...@o...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@o...pl...
> [...]
> do rozmanazania?
> Poprostu nie chce wszystkiego kupowac, skoro mozna to zrobic samamemu ;-)

Czy piszac o torfie lesnym masz na mysli sciólke lesna? Ja do sadzonkowania
iglaków uzywam torfu wysokiego zmieszanego pól na pól z piaskiem.
Pozdrawiam ,Kaska

3. Data: 2003-02-28 12:33:10

Temat: Re: Odp: ziemia - przygotowanie
Od: mariusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy piszac o torfie lesnym masz na mysli sciólke lesna? Ja do sadzonkowania
> iglaków uzywam torfu wysokiego zmieszanego pól na pól z piaskiem.
> Pozdrawiam ,Kaska

Witam

Ni bardzo wiem co masz na mysli mowiac o torfie wysokim, w moim
przekonaniu jest to torf niski czy nawet gleboki ;-)
czyli nie sciolka lecz taka pruchnicz ziemia.

Ale widze ze nie tylko ja wpadlem na ten pomysl ;-)

pozdrawiam Mariusz

4. Data: 2003-02-28 13:17:36

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli nie sciolka lecz taka pruchnicz ziemia.
>
> Ale widze ze nie tylko ja wpadlem na ten pomysl ;-)

Nie radzę Ci brać do rozmnażania próchnicy leśnej - chocby ze wzgledu na to że
podłoże do rozmnażanie powinno byc w miare jałowe...
Ja biorę torf wysoki pół na pół z piaskiem ( rzeczny - nie drobny z wydmy) -
jak sadzonki są juz ukorzenione to dodaje do podłoża drobnej przekompostowanej
kory która podobno zabezpiecza przed chorobami grzybowymi na które młode
sadzonki są bardzo wrazliwe...

Pozdro
Jack

5. Data: 2003-02-28 13:37:06

Od: mariusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kory która podobno zabezpiecza przed chorobami grzybowymi na które młode

Wiec gwoli scislosci, torf wysoki to sciolka lesna ?
przepraszam za moja niewiedze ale nie jestem lesnikiem ;-)

pozdrawaim Mariusz

6. Data: 2003-02-28 14:03:25

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Wiec gwoli scislosci, torf wysoki to sciolka lesna ?
> przepraszam za moja niewiedze ale nie jestem lesnikiem ;-)
>
> pozdrawaim Mariusz

Torf nie jest ściółką leśną
zerknij - > http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_26_01.asp

Pozdr
Jack

Chciałbym założyć winnicę
warsztaty i kursy tradycyjnych rzemiosł w Czechach i na Słowacji
Dokarmianie roślin
Jak zasadzic ananasa
Taras miejski