linie białe

1. Data: 2004-04-28 08:56:19

Temat: linie białe
Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
posiadam w ogródku kilkanaście takich tradycyjnych biało kwitnących - zwykle
lilii. Problem jednak w tym, że u mnie nie chcą kwitnąć. Pąki zasychają i
nie rozwijają się w kwiaty, pęd pozostaje duży, dorodny.Co może być tego
przyczyną? Pomocy!!!!
Pozdrawiam.

2. Data: 2004-04-28 09:09:08

Temat: Re: linie białe
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Maj napisał:
> [...]
> nie rozwijają się w kwiaty, pęd pozostaje duży, dorodny.Co może być tego

Całkiem możliwe, że to jakaś choroba wirusowa.
Obserwuj wcześniej swoje lilie czy nie ma na liściach objawów wirusa.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-04-28 12:19:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całkiem możliwe, że to jakaś choroba wirusowa.
> Obserwuj wcześniej swoje lilie czy nie ma na liściach objawów wirusa.
>
> Pozdrawiam
> Marta

LIlia biala lilium candidum jest wrazliwa na szara plesn .Wiosna
obetnij jej liscie te ktore przezimowaly,te przy ziemi .Zanim wystapia
objawy choroby opryskuj preparatami grzybobojczymi .Ja uzywam chetnie
sumilex jest to srodek o dzialaniu ukladowym czyli cala roslina zyskuje
odpornosc .Mozna go dostac w malych opakowaniach.Poza tym lilia ta musi
byc posadzona plytko.Mirzan

4. Data: 2004-04-28 12:27:36

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> LIlia biala lilium candidum

Ciekawi mnie czy faktycznie chodzi o l.candidum.

A zaprawiasz cebule fungicydem przed sadzeniem?
Tak z ciekawosci pytam, nigdy tego nie robiłam,
rosły bez kłopotu.

Trochę jednak mi ostatnio lilii różnych przybyło - mam nadzieję, że
nie będą chorować.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-04-28 12:57:44

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Marta
>
> Kiedys zaprawialem czerwona zaprawa albo ridomilem tym od maczniaka
na ogorkach .On mial zapobiegac zgniliznie podstawy cebul.Teraz nie stosuje
zaprawy ,wedlug zasady ze ,jesli jest cos tak slabe ze go trzeba ratowac,
to lepiej tem czas poswiecic rosilnom mocnym.Teraz jedynym sposo bem jaki
stosuje do ochrony cebul to rozluznienie ziemi .Wszystkie lilie sadze w po
jemnikach -setki -to ochrona przed nornicami i kretami.I pryskam grzybobojczymi
bo bez opryskow szkoda lilii meczyc.Mirzan

6. Data: 2004-04-28 18:23:00

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Maj" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nie rozwijają się w kwiaty, pęd pozostaje duży, dorodny.Co może być tego

Sprawdź ziemię. Musi być wapienna. U mnie dorodnie rosną białe lilie od lat,
nie traktowane niczym z wyjątkiem posypania ziemi wiosną popiołem z pieca.
No i muszą rosnąć w pełnym słońcu.
Anka

> Pozdrawiam.

Po zimie