lisc laurowy

1. Data: 2005-04-09 11:02:35

Temat: lisc laurowy
Od: marek <m...@o...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie. Na balkonie mam roślinkę tzw. liść laurowy, ale
ostatnio coś mu liście szarzeją i mam pytania:

1. Jak sie go uprawia (zwłaszcza teraz wiosną)?
2. Czy obrywa sie liście jak zrobią się takie lekko szare czy może one
same będą spadać?
3. Czy to normalne, że zmieniają kolor (liście)?

Pozdrawiam:
Marek

2. Data: 2005-04-09 13:18:00

Temat: Re: lisc laurowy
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

marek wrote:
> Witam serdecznie. Na balkonie mam roślinkę tzw. liść laurowy, ale
> ostatnio coś mu liście szarzeją i mam pytania:
>
> 1. Jak sie go uprawia (zwłaszcza teraz wiosną)?
:))))
teraz na wiosne mam go juz w gruncie
zime spedzil stojac w zimnym foliowcu
:)
> 2. Czy obrywa sie liście jak zrobią się takie lekko szare czy może one
> same będą spadać?
:)
tak sie zastanawiam
czy ta szarosc to nie jakis maczniak
?
> 3. Czy to normalne, że zmieniają kolor (liście)?
:)
starsze sa bardziej ciemnozielone
jesli to nazywasz zmienianiem kolorow
to jest to normalne
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-04-10 01:42:42

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"marek" <m...@o...zgora.pl> wrote in message

> Na balkonie mam roślinkę tzw. liść laurowy, ale
> ostatnio coś mu liście szarzeją [...]

Moze za ostre swiatlo i nieco mu liscie przypalilo?

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2005-04-10 09:07:24

Od: marek <m...@o...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :))))
> teraz na wiosne mam go juz w gruncie
> zime spedzil stojac w zimnym foliowcu
> :)
Przepraszam, za śmieszne pytania, ale niepokoi mnie to (raczej moją
mamę) i chciałbym wiedzieć, czy ta roślina wymaga specjalnego
traktowania, tzn. oprócz nawadniania i światła jakieś inne środki,
zabiegi (obrywanie liści, przesadzanie, nawożenie itp.).

Do jakiego stopnia będzie tolerował ubytek listowia? Chodzi o to, że
jest obrywany i do którego momentu można to robić bez konsekwencji a
kiedy jeste ten moment, że roślinka... ginie. Chodzi mniej więcej o
procentowe określenie ubytku liści (30%, 50%?)

> :)
> tak sie zastanawiam
> czy ta szarosc to nie jakis maczniak
> ?
A jak to sprawdzić?

> :)
> [...]
Dzięki.
Czyli jeśli liście stają się szarawe, to upatrywać przyczyny w jakiejś
niedogodności? (światło, mączniak, ... coś jeszcze?)

5. Data: 2005-04-10 20:50:11

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

marek wrote:

> [...]
> traktowania, tzn. oprócz nawadniania i światła jakieś inne środki,
> zabiegi (obrywanie liści, przesadzanie, nawożenie itp.).
:)))))
szczerze mowiac
nic poza podlaniem od czasu do czasu
wkopaniem na wiosne donicy do ziemi
a pozna jesienia zabraniem do foliowca
ewentualnym sypnieciem jemu paru ziarenek jakis azotowych nawozow
nic z nim nie robie
:)
> [...]
> kiedy jeste ten moment, że roślinka... ginie. Chodzi mniej więcej o
> procentowe określenie ubytku liści (30%, 50%?)
:)))
ze swojego tez podbieram liscie
i wydaje mi sie
ze ma on tylko przez to mniejsze przyrosty
:))))
ale zapytam przy okazji rodzine z wloch
do jakiegos topnia mozna go oskubac
:)
generalnie wydaje mi sie
ze to dosc zywotna roslina
:)))))

> A jak to sprawdzić?
:)))))
na grupie specjalista od chorob ( i chemii) jest Dirko
":))))

> Dzięki.
> Czyli jeśli liście stają się szarawe, to upatrywać przyczyny w jakiejś
> niedogodności? (światło, mączniak, ... coś jeszcze?)
:))))
wystaw na slonce
napewno sie jemu polepszy
:)

6. Data: 2005-04-11 17:11:51

Od: marek <m...@o...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Dziękuję bardzo za odpowiedzi:)
Marek

7. Data: 2005-04-11 22:55:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Gdy same zaczna opadac, nie beda juz przydatne jako przyprawa. Obrywaj,
gdy sa w pelni wyksztalcone ale wciaz zielone i zywe. Aromat mozesz sam
sprawdzic.

Pozdrawiam,
Bpjea

wiosenne targi ogrodnicze - Strzelino k/Słupska 16-17.04
Jan Paweł II
Czy można ciąć?
Zywoplot
Gdzie w lublinie kupic nasionka lub sadzonki chmielu