liście na kompost

1. Data: 2009-11-29 16:18:46

Temat: liście na kompost
Od: "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net> szukaj wiadomości tego autora

Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
kompost?
Danuta

2. Data: 2009-11-29 22:53:33

Temat: Re: liście na kompost
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net> napisał w
wiadomości news:heu6t6$9ok$1@opal.futuro.pl...

> Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
> opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
> kompost?

Hejka. Oczywiście ale przy zachowaniu pewnych procedur przyspieszających
proces kompostowania.
Pozdrawiam starannie Ja...cki

3. Data: 2009-11-30 00:17:40

Temat: Re: li
Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Danuta Potaczek wrote:
> Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
> opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
> kompost?

Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
trzymają się na nim uschnięte liście.

Pozdrowienia,
Michał

4. Data: 2009-11-30 07:54:04

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:
> Danuta Potaczek wrote:
>
> Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
> opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
> trzymają się na nim uschnięte liście.

Nie sądzę, żeby były chore. Z moich dębów liście opadają zwykle w
pierwszej połowie listopada, czasami w drugiej. Podobnie jest w sporej
dąbrowie, jaką mam za płotem. Na pojedynczych egzemplarzach liście
zostają do zimy. Ale w tym roku na żadnym liście się nie ostały.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2009-11-30 08:03:00

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Nov 2009, Michal Misiurewicz wrote:

> Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
> opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
> [...]

Zabrakło pytania - jaki to dąb. Dęby czerwone gubią liście.

D.P.

6. Data: 2009-11-30 19:36:58

Od: "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie jeszcze trochę liści zostało na drzewach, ale te co spadły dam na
kompost. Mamna dzieję, że są zdrowe. Dziękuję wszytkim . Pozdrawiam Danuta.
.pl...

Re: Co to są Kumkwaty?
ptaki
Persymona, kaki, czy jak zwał