makiełki

1. Data: 2004-12-01 18:25:39

Temat: makiełki
Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,
co nazywacie makiełkami?
kluski z makiem?
czy mak z kruchymi ciasteczkami/
maja

1. Data: 2004-12-01 20:07:42

Temat: Re: makiełki
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-01 19:25:39 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *maja* skreślił te oto słowa:

> Witam grupowiczów,
> co nazywacie makiełkami?
> kluski z makiem?
> czy mak z kruchymi ciasteczkami/

Ani to, ani to...
U mnie w domu rodzinnym to jest ciepłe mleko, do którego się dodaje mak
przemielony z cukrem plus rodzynki, i do tego jeszcze pokrojony w kostkę
chleb pszenny (suchy, bardzo suchy - specjalnie suszony na kilka dni
przed).
Jak to smakuje nie wiem, bo nawet za ciężkie pieniądze bym tego nie
spróbowała.

Ale opcja mak z kruchymi ciasteczkami mi się podoba - jeśli to bez mleka to
chętnie się dowiem jak to spreparować, bo mak uwielbiam :]

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-12-01 21:39:13

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> co nazywacie makiełkami?

lane kluski z makiem, miodem i chyba rodzynkami. mniam!! ;p

1. Data: 2004-12-01 21:42:16

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczów,
> co nazywacie makiełkami?
> kluski z makiem?
> czy mak z kruchymi ciasteczkami/

Moja corka nazywa w ten sposob kluski (makaron) z makiem. Nie wiem skad jej
sie to wzielo?

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-01 23:19:39

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:col2a8$791$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: maja <m...@v...pl>
Było:
> Witam grupowiczów,
> co nazywacie makiełkami?
> kluski z makiem?
> czy mak z kruchymi ciasteczkami/
> maja

Myślałem, że jak na grupie trzy osoby się wypowiadają i podają trzy różne
przepisy pod tą samą nazwą to już wszystkie możliwości zostały wyczerpane
<lol>
Nieprawda !

Najbardziej przypadł mi do gustu ten przepis:
http://www.staff.amu.edu.pl/~vetulani/makielki.htm

ale jest ich jeszcze sporo:
http://www.wigilia.pl/cid4.php?mid=42&id=88

U optymalnych http://www.waszak.pl/ (trzeba kliknąć "kulinaria" odsyłacz u
dołu strony, ten ładny po lewej u mnie nie działa)

No i już się zaczynają powtarzać ...
http://muzeum.gazeta.pl/Iso/Raporty/Przepisy/040rap.
html
http://f.kuchnia.o2.pl/temat.php?id_p=4783
http://www.city.poznan.pl/mim/strony/slownik/hasla.h
tml?co=haslo&term=109%7C97%7C107%7C105%7C111%7C322%7
C107%7C105&od=0
http://users.nethit.pl/forum/read/mp/1964161/2/

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-02 07:30:10

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Dec 2004 19:25:39 +0100, "maja" <m...@v...pl> wrote:

>Witam grupowiczów,
>co nazywacie makiełkami?
>kluski z makiem?
>czy mak z kruchymi ciasteczkami/
>maja
Kostki bułki zalane mlekiem z makiem i rodzynkami.\
Ostrów Wlkp.
m.
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

1. Data: 2004-12-02 08:15:31

Od: "Monika Myszkiewicz" <m...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam grupowiczów,
> co nazywacie makiełkami?
> kluski z makiem?
> czy mak z kruchymi ciasteczkami/
> maja

Pochodzę z Wielkopolski, dokładnie z Jarocina.
W moim rodzinnym domu były to kluski (makaron) z masą makową, rodzynkami,
drobno posiekanymi orzechami, odrobiną miodu.
U mojej koleżanki (mieszkałyśmy w tym samym bloku) były to kawałki bułki
pszennej namoczone w mleku (pozostała maź ta sama :))
Myślę, że "co dom to obyczaj".

Pozdr,
Monika

1. Data: 2004-12-02 14:55:08

Od: MEva <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Dec 2004 09:15:31 +0100, na pl.rec.kuchnia, Monika Myszkiewicz
napisał(a):

> Pochodzę z Wielkopolski, dokładnie z Jarocina.
A ja ze Śląska i nie bardzo mi się podoba mak z makaronem.
Kromki bagietki, albo sucharki moczy się w mleku lub słodkiej wodzie i
warstwami przekłda się makiem w którym jest olbrzymia ilość wszelkich
dostępnych bakali - makówki na to mówimy.
Makaron też bardzo lubię, ale raczej z mięsem mielonym w sosie
pomidorowym:)
MEva :-)

1. Data: 2004-12-02 17:26:46

Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale opcja mak z kruchymi ciasteczkami mi się podoba - jeśli to bez mleka
> chętnie się dowiem jak to spreparować, bo mak uwielbiam :]

ciasto kruche po rozwałkowaniu tnie się na małe ciasteczka i takie małe
wypieka.
mak przekręcony przez maszynkę dwa razy, dodać piany ubitej, cukru pudru
wedle smaku lub lepiej miodu, bakalii [co kto lubi - np drobniutko pokrojone
figi suszone, morele (ja), albo nie lubi - np. rodzynki (moje dziecko), ale
z umiarem i w zasadzie ku smakowi i aby było coś na ząb], zapach
pomarańczowy w ilościach indywidualnych (czy też jakiś inny w ramach
preferencji). Po wymieszaniu maku ze składnikami układać ciasteczka i mak
warstwami. Prawde mówiąc nigdy mi się nie chce tego robić i pod koniec
mieszania maku wsypuje garstki ciasteczek.
mozna pewnie robić wariacje z róznymi smakowo warstwami maku (coś ala tort)
I to są mojej rodziny makiełki.
Najlepsze są jednak w pierwszy dzień świąt (trzymać w chłodzie), gdy
ciasteczka rozwilgną pod wpływem wilgotnego maku. Zawsze jest ich za mało.
maja

1. Data: 2004-12-02 17:29:27

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-12-02 18:26:46 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> [...]

> Najlepsze są jednak w pierwszy dzień świąt (trzymać w chłodzie), gdy
> ciasteczka rozwilgną pod wpływem wilgotnego maku. Zawsze jest ich za mało.

Dzięki wielkie - brzmi tak apetycznie, że na pewno je zafunduje wszystkim
na święta :]

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

Wawa, firma Jago
Gliniane naczynie
[reklama] Wirtalna Kuchnia Polska
masło jabłkowe
Awantura w domu czyli kolejność dań na Wigili