makowiec z ...sosem?

1. Data: 2002-12-11 14:48:22

Temat: Re: Tort makowy [P] - bylo Re: makowiec z ...sosem?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anna" <a...@r...fm> napisała:
> wyglada, jakby mial mi sie udac ;))) tylko w jakiej temperaturze go
> pieczesz?

Pieke taki tort w prodizu, wiec nie wiem jaka tam jest temperatura :))
Podejrzewam, ze temp. 180-200 C bedzie w sam raz.
Tort jest pyszny, a mase mozesz oczywiscie dac inna.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-11 14:52:46

Temat: Re: makowiec z ...sosem?
Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Ten tylko zmielony jest bez dodatków, a ten w puszce ma sporo
> migdalowej perfumy :-)

no to ja widocznie jakis jeszcze inny trafilam - schwartau, niebieska
torebka i ma dodatki (bulka tarta i jakies inne)....

> Dopiero bedziesz miala, jak upieczesz :-)

juz sie boje ;)

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-12-11 16:21:56

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"anna" <a...@r...fm> schrieb im Newsbeitrag
> no i teraz, dobrzy ludzie, ratujcie :)))))
> jest cos takiego? jak nie ma to pewnie mozna stworzyc, ale ja naprawde
> nie wiem jeszcze, jak mak sie zachowuje nie mowiac o tym, ze nie mam jak
> go mielic i musze kupic juz mielony (te w puszkach i schwartau sa z
> jakimis dodatkami!!! :((( )

> anna

a znasz makowki?, robie je dosc "mokre", w kazdym razie nie suche.
Ilona

1. Data: 2002-12-11 16:24:36

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

">
> no to ja widocznie jakis jeszcze inny trafilam - schwartau, niebieska
> torebka i ma dodatki (bulka tarta i jakies inne)....

znam schwartau, oczywiscie sa tam jakies dodatki, ale wg. mnie taka paczka
to do wszystkiego co produkuje za malo, a te dodatki to chyba po to ,aby sie
to jakos "kupy" trzymalo, bakalii w tym nie ma.
Ilona

1. Data: 2002-12-11 18:16:47

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> Skoro o tym mowa, to najlepiej bedzie jak zacytuje caly przepis:
>
> Tort makowy

Mnie się ten tort kojarzy z dzieciństwem...uwielbiałam...
a najbardziej, gdy wierzch pokryty był cieniutką warstwą - skorupką
marcepanu..pod tą skorupką nieco kwaskowaty krem
ale mi smaku narobiłaś :-)))
ale trzeba jeszcze chwilę na niego zaczekać

pozdr
ewa

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')
~~~~

1. Data: 2002-12-12 09:32:01

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> a znasz makowki?, robie je dosc "mokre", w kazdym razie nie suche.

nie znam. mam przepis na makowiki, ale to sa pierozki z makiem, to nie
to?

mokrosc zgodna z zyczeniem meza ma sie brac z obecnosci masy lub kremu
jakiegos ;) jesli w makowkach to wystepuje, to chetnie wezme :)

1. Data: 2002-12-12 09:34:38

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

dawnakuchnia wrote:

> [...]
> marcepanu..pod tą skorupką nieco kwaskowaty krem
> ale mi smaku narobiłaś :-)))
> ale trzeba jeszcze chwilę na niego zaczekać

ledwo tydzien z haczykiem :)
narobilyscie mi smaku, u mnie w rodzinie tortow makowych nie bylo nigdy,
za to makowce babcia robila najgenialniejsze na swiecie....
no wiec decyzja chyba zapadla - dalam mezczyznie do wybory tort i
parfait, zazyczyl sobie obu... (wiec ja zazyczylam sobie maszynke do
mielenia, heh, chyba zaloze osobny watek poszukiwawczy...)

--

kasztany
kurczak z jarzynami zapiekany w cieście
KATASTROFA