mały dylemacik

1. Data: 2006-08-23 12:49:26

Temat: mały dylemacik
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jeśli ktoś (w tym przypadku teściowa) coś kupuje
moim dzieciom, to czy ma prawo potem decydowac
co ja mam z tą rzecza zrobić?
Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar
zrobic z tą rzeczą?

Sylwia

2. Data: 2006-08-23 13:00:28

Temat: Re: mały dylemacik
Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co ja mam z tą rzecza zrobić?
> Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
> pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar

to zależy, jaką formę umowy zawieracie;)

Prawnie, dziecko może posiadać. Nie może nim władać, to może opiekun prawny,
lub kurator wyznaczony przez sąd.
Jeśli teściowa kupi mieszkanie dla dziecka Twojego, to jest ono jego. Jednak
do osiągnięcia pełnoletności, ty władasz tym mieszkaniem. Gorzej jak
bedziesz chciał je sprzedać;)

z przymrużeniem oka.

J.

3. Data: 2006-08-23 13:07:09

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Szpilka* napisał(a),a było to tak:

> Czy jeśli ktoś (w tym przypadku teściowa) coś kupuje
> moim dzieciom, to czy ma prawo potem decydowac
> co ja mam z tą rzecza zrobić?

Oczywiście, że może sobie wyrazić zdanie co masz zrobić z danym prezentem,
ale to chyba od ciebie zależy czy ją posłuchasz.

> Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
> pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar
> zrobic z tą rzeczą?

Przepraszam za wścipstwo, ale co takiego dostałaś, że masz taki problem ?

Nie, nie ma takiego obowiązku. To zależy jaka jest umowa między wami. Dam
przykład mojej babci, która zawsze dawała pieniądze jako prezent. Jej
warunek był taki " kup sobie to i to, ale masz mi to pokazać" Tylko, że
moja babcia zawsze wiedziała czego ja w danej chwili potrzebuję i zdawała
sobie sprawę, że jak nie kupię tej potrzebnej rzeczy to i tak wydam kasę na
duperelę. Dużo mnie to nauczyło :-))

-Agnieszka-

4. Data: 2006-08-23 13:09:19

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl> napisał w wiadomości

> to zależy, jaką formę umowy zawieracie;)

:-)
Na zasadzie, przychodzi teściowa i przynosi w prezencie dla
dziecka ubranka/zabawki/i inne gadżety.
Umów przy tym nie spisujemy.
Dzieci mam małe :-)

> [...]
> Jeśli teściowa kupi mieszkanie dla dziecka Twojego, to jest ono jego.
> Jednak do osiągnięcia pełnoletności, ty władasz tym mieszkaniem. Gorzej

Nie, nie o takich prezentach mowa :-)
Chodzi o zwykłe rzeczy jakie babcia kupuje dziecku.

A w zasadzie rozchodzi się o to co ja mam zrobić z ubraniami
które ona kupowała dzieciom o raz o fotelik który ona kupiła.

Sylwia

5. Data: 2006-08-23 13:12:55

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chomik" <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał w wiadomości

> Oczywiście, że może sobie wyrazić zdanie co masz zrobić z danym prezentem,
> ale to chyba od ciebie zależy czy ją posłuchasz.

Wiem że to ode mnie zalezy, ale chciałam się zorientować
czy jeśli zrobię z tym co chcę to czy nie postępuję jakoś nie fair,
czy coś w tym stylu.

> Przepraszam za wścipstwo, ale co takiego dostałaś, że masz taki problem ?

Fotelik samochodowy (o to się rozeszło wczoraj)
A wcześniej ubrania dla dziecka.

No więc na dobre Ci wyszło ;-)

Sylwia

6. Data: 2006-08-23 13:15:05

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka<s...@S...pl>

> Czy jeśli ktoś (w tym przypadku teściowa) coś kupuje
> moim dzieciom, to czy ma prawo potem decydowac
> co ja mam z tą rzecza zrobić?

Oczywiście. Skąd pytanie?

> Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
> pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar
> zrobic z tą rzeczą?

Pytać nie masz obowiązku, ale uprzejmie jest poinformować (zwłaszcza, jeżeli
masz zamiar sprzedać [wypada zapytać, czy nie chciałaby części kasy],
wyrzucić/oddać biednym [może wolałaby dostać z powrotem]).

Paweł

7. Data: 2006-08-23 13:17:45

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka<s...@S...pl>

[...]
> Fotelik samochodowy (o to się rozeszło wczoraj)
> A wcześniej ubrania dla dziecka.
[...]

A co chcesz/chciałaś z nim zrobić, że powstał, jak rozumiem, konflikt?

Paff

8. Data: 2006-08-23 13:18:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
> Czy jeśli ktoś (w tym przypadku teściowa) coś kupuje
> moim dzieciom, to czy ma prawo potem decydowac
> co ja mam z tą rzecza zrobić?

imo nie. prezent w momencie oddania go w rece obdarowanego
staje sie jego wlasnoscia i to on decyduje co teraz.

> Czy jeśli dzieci coś dostają (j.w) to czy mam obowiązek
> pytać się darczyńcy lub informować co mam zamiar
> zrobic z tą rzeczą?

nie.

iwon(k)a

9. Data: 2006-08-23 13:22:03

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Aug 2006 15:07:09 +0200, chomik napisał(a):

> wścipstwo

wścibstwo
--
Elżbieta

10. Data: 2006-08-23 13:22:47

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> Oczywiście. Skąd pytanie?

Czy jeżeli dasz komuś książkę w prezencie, a on już ją przeczyta,
to czy przychodzisz do niego i mówisz, : wiesz teraz tą książkę
daj temu a temu?

Czy jeśli dajesz jakiemuś dziecku w prezencie ubranie, a ono
już z niego wyrośnie to przychodzisz do jego rodzicó i mówisz:
teraz to ubranie dajcie mi a ja je komu innemu dam, albo teraz
to ubranie dajcie temu a temu dziecku?

Dla mnie to jest trochę niejasne stąd własnie moje pytanie.

Kilku osobom wśród moich znjomych zadawałam takie
pytanie odnośnie podarowanych rzeczy, i wszyscy mówili,
że to co dostałam nalezy do mnie i mogę z tym zrobić co chcę.

Moja teściowa widocznie ma inne zdanie na ten temat i pytam się
tu jakie jest wasze zdanie, bo teraz nie wiem czy moje
(i moich znajomych) należy do mniejszości czy nie?

> Pytać nie masz obowiązku, ale uprzejmie jest poinformować (zwłaszcza,
> jeżeli masz zamiar sprzedać [wypada zapytać, czy nie chciałaby części
> kasy],

Sprzedać nie (a jeśli nawet?) ale sama chciałabym zdecydowac kogo
mogę uszczęśliwić rzeczami po moich dzieciach. Czy teściowa powinna
mi narzucać komu mam oddać rzeczy które ona dałą w prezencie?

> wyrzucić/oddać biednym [może wolałaby dostać z powrotem]).

No więc właśnie. czy ma prawo wymagac ode mnie bym jej
oddawała rzeczy, które ona kupiła dzieciom?

Sylwia

Zdrada w wersj light...
Jak mówić do mężczyzny? ;)
Nowe forum i strona o ślubach, rodzinie, związkach
Zapraszamy na nowe forum - Dzieci24.pl
Wesele w Zajeździe pod Kasztanami - Wrocław?