mam chandre ogrodowa

21. Data: 2003-02-19 11:14:26

Temat: Odp: mam chandre ogrodowa
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JotHa <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b2vnbq$fq3$...@n...news.tpi.pl...
> Pozdrawiam
> Asia
> P.S. Snieg powoli znika, ale za to wylaza wszelkie brudy :-(((

Eee tam znika (:-(. U nas systematycznie dosypuje, albo pada marznąca
mżawka.

Pozdrówki - Jagoda

22. Data: 2003-02-19 13:47:06

Temat: RE: mam chandre ogrodowa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Raz miałam i odradzam. Nie jest interesująca. O wiele lepsze są aksamitki
> wąskolistne - melanż kolorów.
>
> Pozdrawiam, Basia.
:)
a czy wszystkie aksamitki tak "aksamitnie "smierdza
?
mialem w ubiegly roku wysiane na obwodce
takie pomaranczowo-zolte
ktore smierdzialy gdy sie je poruszylo
hehe
zanim sie polapalem
ze to one tak waniaja to myslalem
ze cos lub ktos "narabal" mi w rabatki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

23. Data: 2003-02-19 13:47:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Hejka. Może masz nasiona kwitnącej na biało (kość słoniowa) odmiany
> "Vanilla"?
> Pozdrawiam biało-różowo-niebiesko Ja...cki

:)
ta vanilia vanilia pachnie
?

24. Data: 2003-02-19 15:36:14

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja również kiedyś ją miałam, wole jednak żółte i rude odmiany.
Kiedyś miałam aksamitki w kolorze cytryny, do tego były bardzo wysokie. Pięknie
wyglądały
w kępie.
> a czy wszystkie aksamitki tak "aksamitnie "smierdza
> ?
Te które były u mnie, zawsze śmierdziały. Czasami mówi się na nie śmierdziuchy,
przynajmniej tu na południu:-)
Ale mniezapach nie przeszkadza.

Pozdrawiam

Marta

25. Data: 2003-02-19 15:52:04

Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl>> > a czy wszystkie aksamitki tak
"aksamitnie "smierdza
> Te które były u mnie, zawsze śmierdziały. Czasami mówi się na nie
> [...]
:)))))0
a mowia
ze to mezszczyzni sa wzrokowcami
:))))
czy te aksamitki strasza choc tym swoim zapachem jakies robactwo
?

26. Data: 2003-02-19 16:03:44

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b309nf$7fb$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
> ze to mezszczyzni sa wzrokowcami
> :))))
> czy te aksamitki strasza choc tym swoim zapachem jakies robactwo

Pomagają pozbyć się nicieni z gleby. Jeśli dobrze pamiętam to nie
odstraszją, a wabią je, z tym, że jesienią należy wyrwać aksamitki z
korzeniami i w ten sposób pozbywamy się ww nicieni.Chyba te aksamitki na
kompost się nie nadają?
Kaśka

27. Data: 2003-02-19 16:43:44

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Ja jestem typowym wzrokowcem:-)
Ta teoria o mężczyznach jest więc troszkę przesadzona.

> [...]
> odstraszją, a wabią je, z tym, że jesienią należy wyrwać aksamitki z
> korzeniami i w ten sposób pozbywamy się ww nicieni.Chyba te aksamitki na

Bladego pojęcia nie mam.
Wyrywam je jesienią, bo po prostu nie ładnie wyglądają.
Mam na granicy działki spory dół, tam teren jest słabo zagospodarowany. Jeśli mam
wątpliwośći co do przydatności na kompost, wrzucam w owy dół. Mam nadzieję, że za
kilka
lat ziemia będzie tam wyjątkowo żyzna.
Oczywiście, poza roślinami i resztkami które zdecydowanie nie nadają się na kompost -
te
palę.
W tym dole lądują właśnie aksamitki. U mnie nie działo się to z powodu wiedzy na
temat
nicieni, ale z powodu nasion. Kiedyś tak rozsiałam nasturcję w całym ogrodzie. Nie
mogłam
się potem jej pozbyć, zagłuszała sadzonki wolniej rosnące.

Pozdrawiam

Marta

28. Data: 2003-02-19 16:56:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b30a4d$a8e$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
> odstraszją, a wabią je, z tym, że jesienią należy wyrwać aksamitki z
> korzeniami i w ten sposób pozbywamy się ww nicieni.Chyba te

Hejka. Brzydki zapach aksamitek nie wziął się, bez powodu, jak podaje
"Ogrodnik"
"Woń aksamitek to ich broń przeciwko szkodnikom. Intensywnie pachną wtedy,
gdy zostaną uszkodzone, nawet jeśli jest to tylko lekkie otarcie skórki.
Pewnie nie są też zbyt smaczne, bo rzadko padają ofiarą owadów, a miejsc,
gdzie rosną, unikają nicienie glebowe, gryzonie i krety (niestety, lubią je
natomiast niektóre ślimaki). Zaleca się więc obsiewać nimi warzywa i często
stosować je w płodozmianie. Jeśli się aksamitek nie dotyka, ich liście nie
wydzielają mocnej woni i wówczas wyczuwalny staje się delikatny, miodowy
zapach kwiatów, przywabiający owady."
A z oddziaływaniem aksamitek na nicienie spotkałem się z trzema
hipotezami:
- aksamitki wydzielają trujące nicienie substancje,
- aksamitki wabią nicienie i stanowią pułapkę,
- aksamitki wydzielają substancje podobne do substancji wydzielanych przez
rośliny żywicielskie nicieni. To powoduje, że larwy nicieni się uaktywniają
i następnie giną nie znajdując swojej rośliny żywicielskiej.
Skłaniam się do trzeciej hipotezy, ale lepiej by było, gdyby się na ten
temat wypowiedział nematolog.
Pozdrawiam odwilżowo Ja...cki

PS. Jako roślinę pułapkową uprawia się wczesną kapustę.

29. Data: 2003-02-19 18:05:41

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Eee tam znika (:-(. U nas systematycznie dosypuje, albo pada marznąca
> mżawka.
Znika... Slonce swiecilo i zaczelo roztapiac... na ulicach kaluze, ludzie
kryli sie pod budynkami, bo dziury w drogach i ...ech... pryskalo wsedzie,
nawet przez dachy samochodow :-(((....
Oby nie zmarzlo !

Pozdrawiam
Asia

P.S Kurcze !... Mam klopoty w domu z poslaniem posta przez outlooka :-( Moze
przez niusy na onecie sie uda ?

30. Data: 2003-02-19 20:00:46

Temat: mam chandre Dorocie*** i innym
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw Dorocie, ktora nie ma ogrodka i twierdzi, ze w ciagu najblizszych
30 lat nie bedzie miala.
Doroto! - calkowicie i bezwzglednie nie masz racji - 30 lat temu nie mialem
ani doniczki ani komputera ani internetu. taraz i ogorod i internet. Nawet
nie wyobrazasz sobie ile w zyciu czlowieka zmienia sie w 30 lat! jesli tylko
bedziesz chciala - ogrod na pewno bedzie!.
Mili
rady, zebym cos posadzil na parapecie tylko mnie wpedza w wiekszy smutek -
boc to teskonota za zapachem, przestrzenia, poczuciemcieplego wiatru i
kawalka si spokojnej - no i tesknota za sloncem. Obydwoje (z moja ukochana)
mamy w sobie smutek z powodu braku sloneczka. A tego parapet nie zastapi.
Zostaje tylko pigwowka!
Wojek Pa

Czarny tulipan
Zakładam ogród - proszę o rady
KUPIĘ ZEPSUTE narzędzie spalinowe (kosiarka, piła)
Jak pozbyć się ślimaków;
Uciazliwe trawy