marzy mi sie taki tort...

21. Data: 2006-09-22 16:24:16

Temat: Re: marzy mi sie taki tort...
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał

> kremówka 30% i mleko 3%, to da łącznie 16,5%. Nie lepeiej, prosciej
> i taniej wlać 260 ml smietanki 18%?

A czy w sklepach spotyka się taką śmietankę? Ja widuję tylko śmietanę,
znaczy kwaśną, a taka to pewnie się nie nada?

22. Data: 2006-09-22 17:03:11

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:ef12tk$eue$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał

> A czy w sklepach spotyka się taką śmietankę? Ja widuję tylko śmietanę,
> znaczy kwaśną, a taka to pewnie się nie nada?

No jasne, że jest "niekwaśna". Krówki tylko robię z takiej.

Pospolicie w kartonikach, i to do wyboru.

DJD

23. Data: 2006-09-22 17:19:48

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:
> No jasne, że jest "niekwaśna". Krówki tylko robię z takiej.
> Pospolicie w kartonikach, i to do wyboru.

I w kubeczkach też - stoi właśnie u mnie w lodówce taka ssłodka osiemnastka
;)
Ania
--
Kiedy sądzisz, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.
Kiedy sądzisz, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

24. Data: 2006-09-22 17:32:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał

> A czy w sklepach spotyka się taką śmietankę? Ja widuję tylko śmietanę,
> znaczy kwaśną, a taka to pewnie się nie nada?

A do kawy nasypujesz śmietankę w proszku?

25. Data: 2006-09-22 18:04:59

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ef0i5d$ejp$1@news.onet.pl>,
"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote:

> U?ytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisa" w wiadomo?ci

> kremówka 30% i mleko 3%, to da "?cznie 16,5%. Nie lepeiej, prosciej i taniej
> wlaae 260 ml smietanki 18%?

To jednak nie to samo.

W?adys?aw

26. Data: 2006-09-22 18:28:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A jaka jest róznica?
>
> Jedno i drugie z mleka, zawartość tłuszczu się zgadza. Więc?
>
> DJD

Może cena?

27. Data: 2006-09-22 18:28:46

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2006-09-24 19:36:07

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "clafoutis" <c...@i...pl> napisał

> no cóż malkontenci popróbujcie wykonać ten krem a potem czekam
> na komentarze

Zrobiłem. Z małym odstępstwem - nie miałem brązowego cukru to dałem
zwykły. Nie napisałeś ile tego cukru, dałem pół szklanki. Kremówki zużyłem
łącznie 250 ml - część zagotowałem z mlekiem resztę dodałem ubitą.
Czekolady dałem 300g wedlowskiej gorzkiej.
Efekt: bezpośrednio po wykonaniu krem trochę za rzadki, ale po schłodzeniu
w lodówce zgęstniał jak trzeba (mniej więcej jak Nutella) i tort dało się
zmontować.
W smaku zbyt intensywny, rzekłbym: mocno przesadny. Zjesz mały kawałeczek
torta i masz wszystkiego dość. Więcej tak nie zrobię.
Może dać mniej czekolady (ale czy wtedy nie będzie za rzadki?) albo dać
mleczną? Albo stosować ten krem cienką warstwą miedzy dwa krążki biszkopta
a na kolejną warstwę dać inny krem?
Ktoś jeszcze próbował tego przepisu?

29. Data: 2006-09-24 20:57:15

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mleczną? Albo stosować ten krem cienką warstwą miedzy dwa krążki biszkopta

ja bede robic jutro. szczerze mowiac juz sie nie moge doczekac :))

wlasnie taki mocny ma byc - bo do tortu ida wisnie w alkoholu, a czekolada
przed wszystkim na wierzch i boki!
nie mam jeszcze do konca pomyslu czy pomiedzy krazkami maja byc tylko wisnie
czy np wpakowac tam jeszcze smietane bita... a moze po prostu czesc wisni
przerobic na cos w stylu konfitury i na ta konfiture "skleic" tort

30. Data: 2006-09-26 16:37:04

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

> ja bede robic jutro.