marzy mi sie taki tort...

31. Data: 2006-09-26 18:59:19

Temat: Re: marzy mi sie taki tort...
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Pochwal się efektami.

:) zrobilam kilkanascie zdjec :)

po pierwsze troszke niedopieklam biszkopt - w zwiazku z tym tort jest dwu-
zamiast trzywarstwowy. ale to niewielki problem.

zastanawialam sie czy jajka mam ubijac na kapieli wodnej? ubilam normalnie

stres nr 1 - wlewanie goracego mleka do jajek. udalo sie!

stres nr 2 - czy ta czekolada sie rozpusci??? rozpuscila sie!

stres nr 3 - z takiej plynnej smietanki ma wyjsc bita smietana? wyszla!

pisales, ze Twoj krem byl poczatkowo zbyt miekki. moj byl niemal od razu
twardy, do tego stopnia, ze mialam nieco problemow z rozsmarowaniem go na
biszkopcie.

Biszkopt namoczony rumem z likierem wisniowym, przelozony odrobina kremu i
wisniami z tego rumu, na wierzchu krem i dekoracja z bitej smietany.

jestem zszokowana dzialaniem SmietanFixu - ja sie zatrzymalam na jakis
obrzydliwych Sniezkach i nie spodziewalam sie ze tak ladnie zadziala.

generalnie tort rewelacyjny. swiadomosc ze w kremie nie ma masla jest dla mnie
wazna :) nie chodzi o kalorycznosc (2,5 tabliczki czekolady) ale jakos tak mam
wrazenie ze ciasto nie jest tluste.

polecam

Magda

32. Data: 2006-09-26 19:15:40

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał

> :) zrobilam kilkanascie zdjec :)

Możesz gdzieś wystawić do podziwiania?

> pisales, ze Twoj krem byl poczatkowo zbyt miekki. moj byl niemal od razu
> twardy, do tego stopnia, ze mialam nieco problemow z rozsmarowaniem go
na
> biszkopcie.

Podejrzewam dwa błędy jakie popełniłem. Chyba nie pozwoliłem kremowi
wystygnąć do końca i śmietana kiepsko mi się ubiła i trochę rozrzedziła
krem. Ale po schłodzeniu w lodówce było juz OK.

> jestem zszokowana dzialaniem SmietanFixu - ja sie zatrzymalam na jakis
> obrzydliwych Sniezkach i nie spodziewalam sie ze tak ladnie zadziala.

A ten smietanfix to dałaś tylko do tej śmietany użytej do dekoracji czy
też do tej wmieszanej do kremu?

> polecam

Buty poleciały z nóg, jak obiecywał clafoutis? :)

33. Data: 2006-09-26 20:22:51

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Możesz gdzieś wystawić do podziwiania?

he, z wygladu nie jest zbyt wybitny bo nie mam wprawy w dekorowaniu :)

> Podejrzewam dwa błędy jakie popełniłem. Chyba nie pozwoliłem kremowi
> wystygnąć do końca i śmietana kiepsko mi się ubiła i trochę rozrzedziła
> krem. Ale po schłodzeniu w lodówce było juz OK.

moj wystygl niemal natychmiast. do tego stopnie, ze gdy w pewnym momencie
zdecydowala, ze doloze jeszcze troche czekolady ta nie dala sie juz rozpuscic.

> A ten smietanfix to dałaś tylko do tej śmietany użytej do dekoracji czy
> też do tej wmieszanej do kremu?

tylko do tej do dekoracji bo zalezalo mi, zeby trzymala ksztalt na torcie.
ubila sie tak, ze wygladala jakby sie porobily grudki. nie wiem jak to
wytlumaczyc. wg mnie smietanfix na smak nie wplywa.

> Buty poleciały z nóg, jak obiecywał clafoutis?  :)

krem jest rewelacyjny, wlasnie o to mi chodzilo.
tort - pewnie jeszcze bede wprowadzac modyfikacje :) teraz ktos musi ten tort
zmeczyc :)

34. Data: 2006-09-26 21:52:09

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> tylko do tej do dekoracji bo zalezalo mi, zeby trzymala ksztalt na
> torcie. ubila sie tak, ze wygladala jakby sie porobily grudki. nie
> wiem jak to wytlumaczyc.

Może masło zrobiłaś ;-)
Ania
--
Kiedy sądzisz, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.
Kiedy sądzisz, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

35. Data: 2006-09-27 12:09:18

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Może masło zrobiłaś ;-)
> Ania