maszynka do chleba

1. Data: 2003-12-15 17:21:39

Temat: maszynka do chleba
Od: "Olga R." <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiem ze ten temat byl tu juz kiedys, ale ja mam dwa pytania natury
praktycznej.
1. dlaczego chlebek na poczatku bardzo ladnie rosnie a pod koniec na jakies
30 minut przed koncem opada na srodku
2. czy zamiast suszonych moge dodac zwykle drozdze? czy procedura jest wtedy
taka sama?
3. czy ktos ma jakies dobre sprawdzone przepisy na chleb z maszynki?

pozdrawiam i dziekuje
Olga

1. Data: 2003-12-15 22:00:46

Temat: Re: maszynka do chleba
Od: "Sarmacja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga R." <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> praktycznej.
> 1. dlaczego chlebek na poczatku bardzo ladnie rosnie a pod koniec na
-----------
Z mojego doświadczenia wynika, że ważny jest gatunek mąki. Polecam
stosowanie
mąki typu 650 (pszenna) lub wyższej (750 i 850). Te dwa typy mąki można
kupić
w piekarniach - do tej pory nie udało mi się jej dostać w sklepie. Warto
dodać 1-2 tabletki
witaminy C (roztartej). Do tej pory nie testowałem drożdży zwykłych,
stosowałem tylko
instant. Przepisy winny być dołączone do maszynki - ale trzeba mieć do nich
pewną dozę
dystansu. Wszystko trzeba testować samemu. Do tej pory nie spotkałem w
internecie
sprawdzonych przepisów do maszynek - ale może ktoś ma jakiś namiar na te
przepisy ?
AHA - ważne , nie należy dodawać za dużo soli !

Robert

1. Data: 2003-12-16 06:23:59

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. dlaczego chlebek na poczatku bardzo ladnie rosnie a pod koniec na
jakies
> 30 minut przed koncem opada na srodku

Nie wiem czemu, moze troche za duzo plynu w stosunku do ilosci maki...mam
automat od tygodnia, pracuje codziennie;-) na razie 2 wypieki lekko mi sie
wklesly, ale w zadnym razie nie bylo zakalca, chlebek byl pyszny.

> 2. czy zamiast suszonych moge dodac zwykle drozdze? czy procedura jest
wtedy
> taka sama?

Ja to, co zrobilam do tej pory to tylko ze zwyklymi - znaczy swiezymi
drozdzami, na oko tak mniej wiecej 15 gr.

> 3. czy ktos ma jakies dobre sprawdzone przepisy na chleb z maszynki?

mam troche przepisow od osoby od ktorej kupilam automat i od kolezanki,
sprawdzam te przepisy (na razie 6) i wszystkie sa ok.
Jesli kogos interesuja, to prosze o maila na adres b...@o...pl
podesle na priv bo za duzo tego na grupe.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-12-16 06:28:48

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z mojego doświadczenia wynika, że ważny jest gatunek mąki. Polecam
> stosowanie
> mąki typu 650 (pszenna) lub wyższej (750 i 850).

W przepisach ktore mam zalecana jest maka pszenna typ 550 a ja mam w domu
spory zapas tortowej - typ 450, wiec ja wykorzystuje na chleb i tez jest
dobrze;-)

> [...]
> internecie
> sprawdzonych przepisów do maszynek - ale może ktoś ma jakiś namiar na te

Tak jak pisalam chwile wczesniej - mam troche przepisow, zdaje sie ze sa to
w duzej czesci przepisy przetlumaczone z instrukcji i poki co chleb z nich
wychodzi dobry.

Ja mam z kolei inne pytanie - czy ktos korzystal z programu do wyrabiania
ciasta makaronowego i wie w jakich proporcjach trzeba dodac skladniki zeby
wyszlo ladne, elastyczne ciasto?

pozdrawiam
Basia

Makowniczki
Szukam przepisu
Sum Afrykanski??
Piekarnik
(OT) poszukuje osoby, ktora mieszka w Irlandii w celu uzyskania pewnych informacji