mech zamiast trawnika

1. Data: 2004-02-05 22:50:46

Temat: mech zamiast trawnika
Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałabym zapytac czy ktos wie jak uprawiac mech w ogrodzie i skad wziac
sadzonki. W necie piszą wszędzie tylko o zwalczaniu mchu :-(
pozdrawiam
Ania

2. Data: 2004-02-06 00:47:00

Temat: Re: mech zamiast trawnika
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaF wrote:
> Witam!
>
> Chciałabym zapytac czy ktos wie jak uprawiac mech w ogrodzie

kwaśna ziemia, cień i wilgoć.

i skad
> wziac sadzonki.

z miejsc w których rośnie.

moon

3. Data: 2004-02-06 07:53:31

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> napisał Witam!

> Chciałabym zapytac czy ktos wie jak uprawiac mech w ogrodzie i skad wziac
> sadzonki.
> Ania

W części ogrodu mech występuje samoistnie i zdecydowanie lepiej jest
widoczny teraz, gdy nie zarastają go trawy. Rzeczywiście rozprzestrzenił się
z miejsca bardzo zacienionego. Natomiast od dwóch lat, gdy złamała się
jabłoń sąsiadki to miejsce jest lepiej oświetlone i mech przerasta latem
trawą. Nie nawoziłam trawnika od wielu lat; odczyn gleby w tym miejscu jest
raczej obojętny. "Sadzonek" chyba poszukałabym w lesie bardzo wczesną
wiosną i byłyby to łaty darni. Sądzę, że podlewane, szybko by się przyjęły.
Powodzenia:)
Gabi
P.S.

4. Data: 2004-02-06 09:04:09

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wziac
> sadzonki. W necie piszą wszędzie tylko o zwalczaniu mchu :-(

A jeśli masz zbyt sucho a mimo to chcesz mieć mchownik to możesz to
zrobić na folii.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
---

---

5. Data: 2004-02-06 19:40:50

Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skad jestes?
Ja w Krakowie mam taki omszaly murek, bardzo fajnie
sie oodziela od niego mech (i odslaniaja wyzarte
w betonie dziury) - jakby co to chetnie
murek udostepnie :)

Pozdr,
Mc

--
http://www.kolej.pl/~mczapkie
Anti-spam fake address, glue 'o' to k_lej

6. Data: 2004-02-07 14:55:10

Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

podstawową sprawą przy uprawie mchu jest wysoka wilgotność.
w szkółkach rośnie niemal wszędzie gdzie jest deszczownia.

pozdrawiam
Kidzio
a...@o...info

7. Data: 2004-02-09 19:59:03

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McZapkie" <M...@k...pl> napisał w wiadomości
> Skad jestes?
> Ja w Krakowie mam taki omszaly murek, bardzo fajnie
> sie oodziela od niego mech (i odslaniaja wyzarte
> w betonie dziury) - jakby co to chetnie
> murek udostepnie :)

Troche daleko - z Torunia :)

Nasturcja