meconpsy

1. Data: 2003-01-31 08:39:03

Temat: meconpsy
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przedwczoraj udało mi się dostać nasiona mekonopsów( mieszanka), firmy
Legutko. O ile wiem to wymagają one przemrożenia, wystawiałam więc donczki
na zewnątrz i teraz niecierpliwie będę czekać do wiosny. Ciekawa jestem czy
w poprzednich latach ktoś wysiewał te nasiona i czy one w ogóle wzejdą.
Pozdrawiam mroźno i małośnieżnie, Kaśka

2. Data: 2003-01-31 09:45:20

Temat: Re: meconpsy
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ubiegłym roku tylko jeden wykiełkował , a potem padł .Ale na torebce
zapisałam notatkę, chyba z Kwietnika.
Jak siać. Podłoże 1 1 1 piasek, glina, torf.
Nie ma wzmianki o przemrożeniu. Gdy zdobędę nasiona właśnie tak spróbuję.

Pozdtrawiam

3. Data: 2003-01-31 11:55:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elzbieta Luczynska <E...@a...waw.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b1dgj7$2e9j$...@f...acn.pl...
> W ubiegłym roku tylko jeden wykiełkował , a potem padł .

To mnie pocieszyłaś

Ale na torebce
> zapisałam notatkę, chyba z Kwietnika.
> Jak siać. Podłoże 1 1 1 piasek, glina, torf.
> Nie ma wzmianki o przemrożeniu. Gdy zdobędę nasiona właśnie tak spróbuję.

Rzeczywiście na torebce nie ma wzmianki o przemrożeniu. Natomiast Radziul
zaleca siać jesienią i wstawić do zimnego inspektu, a w katalogu firmy
Thomson-Morgan jest informacja, że nalezy przemrozić je przez 3 tygodnie.
Ciekawe kto ma rację, ja bardziej ufam panu Radziulowi niż informacjom na
opakowaniu.
Kaśka

4. Data: 2003-01-31 12:10:34

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak zdobyłaś katalog firmy Thomson-Morgan?
Ja mam katalog Legutko, ale w żadnym sklepie nie ma całego asortymentu
nasion, a jego firma nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej.

5. Data: 2003-01-31 15:07:54

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elzbieta Luczynska <E...@a...waw.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b1dp3h$2kpo$...@f...acn.pl...
> A jak zdobyłaś katalog firmy Thomson-Morgan?

Dostałam w ubiegłym roku od znajomej. Natomiast skąd go ma nie pytałam.

> Ja mam katalog Legutko, ale w żadnym sklepie nie ma całego asortymentu
> nasion, a jego firma nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej.
> Ela Ł.

Ja te nasionka kupiłam w centrum ogrodniczym koło Torunia. Oprócz mekonopsów
udało mi się dostać nasionka osróżki nagiej i pięciornika nepalskiego.
Zobaczymy co z tego będzie.
Kaśka

6. Data: 2003-01-31 15:21:31

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostróżki uwielbiam, poluję na pomarańczową, ale pięciorniki jakoś nie
przemówiły do mojego serca, w zeszłym roku wszystkie wyrzuciłam, chociaż tak
bardzo je pielęgnowałam.

7. Data: 2003-01-31 15:30:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elzbieta Luczynska <E...@a...waw.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:b1e49i$2r1l$...@f...acn.pl...
> Ostróżki uwielbiam, poluję na pomarańczową,
Ta ostróżka naga jest właśnie pomarańczowoczerwona (niska). Natomiast w
katalogu Th.-Morg. jest wysoka osróżka biała z żółtym środkiem oraz gatunek
Delphinium zalil żółta są przecudowne. Ja też uwielbiam ostróżki marzy mi
się pełna (jej zdjęcie było kiedyć w MPO)

ale pięciorniki jakoś nie
> przemówiły do mojego serca, w zeszłym roku wszystkie wyrzuciłam, chociaż
tak
> bardzo je pielęgnowałam.
Czy to były właśnie pięciorniki nepalskie? Czyżby na zdjęciu były bardziej
efektowne niż w naturze?
Kaśka

8. Data: 2003-01-31 15:46:39

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te bylinowe jakoś mi nie przypadły do gustu. Miałam też czerwony, ale nie
wiem czy to był nepalski.
Najlepiej przekanaj się sama.
Ja jesienią kupiłam krzaczasty , zobaczę co z tego wyrośnie....
.

9. Data: 2003-02-02 22:00:42

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk

> [...]
> Ciekawe kto ma rację, ja bardziej ufam panu Radziulowi niż informacjom na

(Meconopsis) Meconopsy to rośliny w większości monokarpiczne i
krótkowieczne, z mojej kolekcji ostał sie tylko jeden niebieski, z reguły
rozsiewaja się same jak mają z czego :-)
http://www.ogrod-botaniczny.pl/indexplantarum.php
Tam sa zdjęcia,nasz mak jest zdecydowanie ładniejszy i nie niebieski:-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

10. Data: 2003-02-03 11:14:39

Temat: Odp: meconpsy
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krótkowieczne, z mojej kolekcji ostał sie tylko jeden niebieski, z reguły
> rozsiewaja się same jak mają z czego :-)

Wynika z tego, że Meconopsis napaulensis został ci tylko na zdjęciu.

> ,nasz mak jest zdecydowanie ładniejszy i nie niebieski:-)

Nasze maki mam okazję podziwiać co lato od 30-tu lat. Natomiast mekonopsy z
niebieskimi kwiatami oglądam na razie tylko na zdjęciach i w telewizji, więc
moje "chciejstwo" jest jak najbardziej uzasadnione.
Cóż, najcenniejsze są zawsze te rośliny, których się nie ma .
Pozdrawiam, Kaśka

co to za kaktus
TEST
Re: www.nieruchomosci.pl