metabolizm...

1. Data: 2002-04-18 15:56:57

Temat: metabolizm...
Od: "Inga" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie, jakpodwyzszyc jego dzialanie? Wydaje mi sie, ze moj nie
funkcjonuje tak jak powinien..:)

2. Data: 2002-04-18 21:25:16

Temat: Re: metabolizm...
Od: "Anastazja" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Inga" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos wie, jakpodwyzszyc jego dzialanie? Wydaje mi sie, ze moj nie
> funkcjonuje tak jak powinien..:)

Np: uprawiając sport. Regularne ćwiczenia fizyczne skutecznie przyspieszają
przemianę materii.

Pozdr Anastazja

3. Data: 2002-04-19 07:39:50

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Np: uprawiając sport. Regularne ćwiczenia fizyczne skutecznie
przyspieszają
> przemianę materii.

Oraz sauna, dzielenie posiłków na więcej części, suplementy, zygzak ilości
kalorii - np 3-7 dni deficyt i 1-2 dni niewielki nadmiar.
--
Jan Werbiński +48 68 3630000 +48 606269777
j...@p...pl

4. Data: 2002-04-19 08:28:13

Od: "Magda" <m...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim sposobem na zwiększenie metabolizmu sa otreby i inne platki np. owsiane
gorskie. Wciagam je z jogurtem. Wiele osob mowi, ze otreby smakuja jak
trociny, ale ja sie przyzwyczailam i dla mnie jest to bardzo smaczne.
No i mozna zaczac popijac herbatki przyspieszajace metabolizm, ale to chyba
malo zdrowe (organizm sie do nich przyzwyczaja), z czasem jesli ich nie
wypijesz organizm buntuje sie i spowalnia przemiane.
Pozdrawiam
Magda

5. Data: 2002-04-19 11:48:10

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos wie, jakpodwyzszyc jego dzialanie? Wydaje mi sie, ze moj nie
> funkcjonuje tak jak powinien..:)

tzn jak funkcjonuje? zjadasz malo i tyjesz?

bezkonkurencyjny jest ruch. zamiast wsiadac zawsze w auto, czasem podejsc do
tego kiosku polozonego 20 m od domu. jak nam cos spadnie na podloge - nie
wolac dzieci, zeby podniosly, sprobowac samemu......
wyremontowac rower i poszusowac choc pol godziny dziennie. naprawde dziala.

pozdrowka, Iza

6. Data: 2002-04-19 13:53:20

Od: "Starlett" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

możesz jaśniej o tym zygzaku??? sądziłam ze im regularniej i bardziej stale
to lepiej.. a Ty jakbyś temu przeczyl......

7. Data: 2002-04-19 15:11:35

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Są różne teorie. Chodzi o to aby organizm się nie przyzwyczaił do stałej
ilości kalorii.

Jedna wersja to dieta ABCD. Cykle nadmiaru kalorii (budowaniem masy
mięśniowej) przeplatają się z niedoborem (zrzucanie tłuszczu). Obydwa cykle
trwają 12-14 dni. Niedobór i nadmiar powinny wynosić odpowiednio -+20%.
Metoda ma świetne podstawy teoretyczne jednak w praktyce działa przez około
dwa miesiące. Później należałoby coś zmienić lub dalej skrócić cykle. W
googlach szukaj "ABCD diet".

Inni radzą np 3-5 dni niedobór (oraz znaczne ograniczenie węglowodanów) i
1-2 dni nadmiar lub optimum ilości kalorii (więcej węglowodanów). Ta metoda
jest udowodniona również w praktyce.

Jeszcze inni przeplatają 5-7 dni nadmiar i tyle samo niedobór. Czyli wersja
pośrednia pomiędzy dwiemia pierwszymi.

Wszystkie powyższe metody wykorzystują następujące zjawiska:
- przyrost masy mięśniowej następuje przy nadmairze kalorii i jest
największy w pierwszym tygodniu, mniejszy w drugim, później coraz większy
udział w przyroście masy ciała ma tłuszcz,
- spalanie tłuszczu największe jest w pierwszym tygodniu, mniejsze w drugim,
później organizm przechodzi w tryb głodowy oraz spala mięśnie.
- odbudowa zapasów glikogenu przez 1-2 dni jak w 2 metodzie nie pozwala na
przejście w tryb głodowy.

Myślę, że dobrze byłoby zrobić cykl np 3miesięczny w którym można zacząć od
diety ABCD z 14 dniowymi cyklami. Następnie skracać je do 10, 7, 5 dni
zależnie od reakcji organizmu. Wszystkie powyższe metody zakładają regularne
ćwiczenia siłowe (np 4x w tygodniu) oraz aerobowe (np 2-3 razy w tygodniu).

--

Użytkownik "Starlett" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> możesz jaśniej o tym zygzaku??? sądziłam ze im regularniej i bardziej
stale
> to lepiej.. a Ty jakbyś temu przeczyl......
>
> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com> napisał w wiadomości

montignac?co to za dieta?
Montignac - kostka sojowa
Niejedzacy