mieszkania i teściowa

11. Data: 2002-08-14 12:52:20

Temat: Re: mieszkania i teściowa
Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sławek" wrote:

> Z przepisywaniem "na nich" bym dyskutował - wspólnota małżeńska, zgoda ale
> nie w równych częściach. Mam podobną sytuację - żona ma mieszkanie po Mamie
> i to jest JEJ mieszkanie. Tu rachunek jest prosty - moje warte 100 tys.,
> teściowej warte 200 tys. po przepisaniu mój udział 150tys. męża 50tys.

Dlaczego tesciowa ma ofiarowac zieciowi/synowej cwierc swojego
mieszkania???
Ona chce dac czesc mieszkania wlasnemu dziecku. Znaczy moze tak
chciec i bedzie to w porzadku.
Przy takich proporcjach - wystarczy sie zamienic.
Gdy moje warte 150 tys. a tesciowej 200 tys., to po zamianie
tesciowa ma to za 150 tys., ja 150 tys. udzialu, a maz 50 tys.

Tak to widze.

Dominika

12. Data: 2002-08-14 13:40:12

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:3D5A5284.D140667F@man.szczecin.pl...

> [...]
> Gdy moje warte 150 tys. a tesciowej 200 tys., to po zamianie
> tesciowa ma to za 150 tys., ja 150 tys. udzialu, a maz 50 tys.

Można i tak - ja zakładałem, że teściowa obdarowuje młodych (oboje) tak więc
wyliczone przez Ciebie 50 tys. podzieliłem na dwoje.

Sławek

13. Data: 2002-08-14 21:17:12

Od: "Elżbieta" <w...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agi ( fghfgh ) <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Pomijam ewentualny rozwód
> ale zetknelam sie kiedys z proba wyludzenia czyjejs wlasnosci przez
> rodzine zmarlego- na takiej wlasnie zasadzie- wlasnosc wspolna podlega
> innym prawom dziedziczenia niz majatek prywatny.

Ale gdyby teściowej się zmarło, a mieszkania nie będą zamienione to również
mogą się znaleźć jacyś spadkobiercy chętni do dzielenia majątku po niej i
wtedy "do podziału" pójdzie większe mieszkanie.

--
Elżbieta

14. Data: 2002-08-19 06:08:07

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mogą się znaleźć jacyś spadkobiercy chętni do dzielenia majątku po niej i
> wtedy "do podziału" pójdzie większe mieszkanie.

tesciowa jest wdowa i ma jednego tylko syna, ktorym jest moj maz. Ma ona co
prawda jeszcze 4 braci, ale sadze ze nie maja oni praw do tego mieszkania,
poniewaz wykupione one zostalo w calosci przez pieniadze tesciowej i jej
syna.
dziekuje wam wszystkim za odpowiedzi, po przemysleniu sprawy zostaniemy
jednak przy wersji przemeldowania sie jedynie, bez zamiany mieszkan, mam
nadzieje ze nie spotkamy na opor :-)

pozdrawiam

Asia

15. Data: 2002-08-19 06:54:30

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dziekuje wam wszystkim za odpowiedzi, po przemysleniu sprawy zostaniemy
> jednak przy wersji przemeldowania sie jedynie, bez zamiany mieszkan, mam

Pieniądze (lub jej własność - nieruchomość) Teściowej są dzielone pomiędzy
spadkobierców uprawnionych do dziedziczenia (bracia również mogą dziedziczyć
po siostrze) chyba, że teściowa sporządzi testament i zarządzi w nim
inaczej. Jeśli udział syna w wykupie mieszkania nie został stosownie
udokumentowany (umowa z Matką, udział własnościowy w mieszkaniu odnotowany w
księdze wieczystej, itp.) to dziedziczeniu podlega CAŁE mieszkanie między
wszystkich spadkobierców.

Sławek

16. Data: 2002-08-19 07:18:10

Od: "JoJo" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> księdze wieczystej, itp.) to dziedziczeniu podlega CAŁE mieszkanie między

coś mi się zdaje, że nie do końca jest to dobra informacja - wydaje mi się ,
że w tym wypadku spadkobiercą będzie syn a nie bracia teściowej, jednak,
żeby dziewczyna nie miała mętliku w głowie i nie bazowała na błędnych
informacjach w życiowej przecież sprawie proponuję zrobić ukłon w stronę
Sandry i poprosić o fachowe poradnictwo lub przenieść się na grupę o prawie.

pozdr.Joanna

17. Data: 2002-08-19 17:17:25

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako JoJo zapodała:

> coś mi się zdaje, że nie do końca jest to dobra informacja - wydaje mi się
> , że w tym wypadku spadkobiercą będzie syn

A mnie się wydaje, że na pewno. Niedawno sama przejmowałam spadek, i żadne
rodzeństwo nie miało nic do niego - w pierwszej kolejności dziedziczą
małżonek i dzieci, dopiero kiedy ich nie ma, o spadek może upomnieć się
dalsza rodzina.
Pozdrawiam:
Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło"

18. Data: 2002-08-26 09:23:27

Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sławek" wrote:

> Pieniądze (lub jej własność - nieruchomość) Teściowej są dzielone pomiędzy
> spadkobierców uprawnionych do dziedziczenia (bracia również mogą dziedziczyć
> po siostrze)

ZTCW, rodzenstwo i rodzice dziedzicza ustawowo, jesli
spadkodawca nie mial dzieci.

Dominika

Do Panów .... ale nie tylko
co wygrawerowac na prezencie z okazji rocznicy?
wspolna praca malzonkow?
Re: slub-dlugie
Przemoc w rodzinie