mijamy sie

101. Data: 2005-01-07 23:28:32

Temat: Re: Tradycyjny model rodziny
Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz@USUN_TO.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:crm1oc$2ebu$1@news2.ipartners.pl...

> W tamtych czasach (przypominam lata 20-30 XX w.) nie było to możliwe ze
> względu na "tradycyjny model rodziny" jakim tak się zachwyca Darek D.

Ale jak przyszedł Hitler, to już stało się możliwe.

Dariusz Drzemicki

102. Data: 2005-01-07 23:31:25

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urodzeniem.
> Niemniej nie był to człowiek zły, miał "kawaleryjską fantazję", był tylko
> bardzo, bardzo lekkomyślny. A przy tym wszystkim niebywale zdolny i
> zapewniał rodzinie bardzo dobry poziom materialny, dbał o wychowanie
> dzieci.
>
> Niemniej moja mam zawsze wspominała życie w swoim domu rodzinnym w
> rodzinie,
> w której panował dostatek, w której "na zewnątrz" było wszystko OK jako w
> pewnych aspektach koszmarne.
> I dlatego uważam ze taki "model rodziny" mi stanowczo nie odpowiada.

Gdyby to było dzisiaj, to byłby szybki rozwód i Twoja mama wychowywałaby się
w rodzinie niepełnej ze skromnymi alimentami.
Czy to lepsze rozwiązanie?

Dariusz Drzemicki

103. Data: 2005-01-08 00:54:26

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> Gdyby to było dzisiaj, to byłby szybki rozwód i Twoja mama wychowywałaby
się
> w rodzinie niepełnej ze skromnymi alimentami.
> Czy to lepsze rozwiązanie?

A moze w pelnej, szczesliwiej rodzinie, niekoniecznie z biologicznym ojcem?
A z dochodzacym ojcem mialaby dobre stosunki, a nie patrzyla, jak upadla
reszte rodziny?

(sorry Basia, moze przesadzilam, ale to bylo ogólnie)

Pozdrawiam - ula

104. Data: 2005-01-08 18:18:13

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "UlaD" <u...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
> reszte rodziny?
> (sorry Basia, moze przesadzilam, ale to bylo ogólnie)

Znacznie mniej prawdopodobne.

Dariusz Drzemicki

105. Data: 2005-01-08 18:21:35

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Znacznie mniej prawdopodobne.

Dlaczego?

Pozdrawiam - ula

106. Data: 2005-01-08 18:27:39

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?

Statystyka.
Ponadto kolejne związki, jakie budują rozwodnicy także nie dają gwarancji
trwałości, a więc i szczęścia.
A jak odbiera dziecko rozwód rodziców?
Traci poczucie bezpieczeństwa, burzy się autiorytet rodziny.
Przyszywany tatuś, to nie to samo co prawdziwy.

Dariusz Drzemicki

107. Data: 2005-01-08 18:31:17

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Statystyka.

Czyja?

> Ponadto kolejne związki, jakie budują rozwodnicy także nie dają gwarancji
> trwałości, a więc i szczęścia.

Zaden zwiazek nie posiada gwarancji szczescia.

> A jak odbiera dziecko rozwód rodziców?
> Traci poczucie bezpieczeństwa, burzy się autiorytet rodziny.
> Przyszywany tatuś, to nie to samo co prawdziwy.

Czasami bywa lepszy....

Magda

108. Data: 2005-01-08 18:56:23

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Statystyka.
> Ponadto kolejne związki, jakie budują rozwodnicy także nie dają gwarancji

Skąd czerpiesz swoje statystyki? w tych, które ja miałam okazję poznać,
najtrwalsze związki Polaków to właśnie te drugie. Nie pytam czepliwie,
raczej z ciekawości.

No i o przewadze dobrego ojczyma nad złym ojcem nie będę się wypowiadać,
psychologia już się na ten temat wypowiedziała. Oczywiscie, nie zmienia to
faktu, że najlepiej dla dziecka żyć w pełnej, udanej, pierwotnej rodzinie.
Jednak nie zawsze to możliwe. Reasumując: nie to dobre, co ładne na
zewnątrz, tylko to, co dobre naprawdę. Ach, jaka jestem mądra ;)

Margola

109. Data: 2005-01-08 18:57:29

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> Zaden zwiazek nie posiada gwarancji szczescia.

Ten, na którym w równym stopniu zalezy dwojgu dojrzałych, rozsądnych i
kochających się partnerów - tak.
Ale jest to gwarancja warunkowa: konieczna jest właściwa eksploatacja ;)

Margola

110. Data: 2005-01-08 21:39:55

Od: "Dariusz Drzemicki" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Czyja?

Moja własna.
Wśród moich znajomych na 8 rozwodów tylko jednej kobiecie udało się stworzyć
trwały związek.
A czy wśród osób publicznych, które się rozwiodły jest jakaś, która posiada
trwały związek, bo takich, którzy zmieniają współmałżonków jak rękawczki
jest wielu.

> Zaden zwiazek nie posiada gwarancji szczescia.

To fakt, jednak ten, kto nie potrafił utzrymać pierwszego związku, nie daje
dobrych rokowań.

> Czasami bywa lepszy....

Tylko czasami. Jednak zawód spowodowany rozbiciem rodziny pozostanie i może
wywrzeć negatywny wpływ na przyszłe małżeństwo dorosłego już dziecka.

Dariusz Drzemicki

Dosiego
Gdzie w Warszawie dobra terapia malzenska?
Gdzie w Warszawie dobra terapia małżeńska?
Matka czy zabawa?
MOPS szuka rodzin zastępczych-odpłatnie! !!