smardze a cisy -pytanie

1. Data: 2006-05-08 12:33:23

Temat: smardze a cisy -pytanie
Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smardze (tak mysle) wyrosly mi w zywoplocie z cisow sciolkowanych kora.
Juz mi kilka osob mowilo ze "wyleca" mi cisy. Maja racje?
Grzyby negatywniw wplyna na cisy?

pz
ribr

2. Data: 2006-05-09 14:19:51

Temat: mikoryza - czy ktoś to stosował
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

na tvn style jest taki program "maja w ogrodzie". ostatnio opowiadali tam
cuda o preparatach mikoryzowych, aż mi szczęka opadła. podobno można to
kupić i zaaplikować nawet rosnącym roślinom. efektem ma być szybszy wzrost
niezależnie od warunków glebowych. czy ktoś zna ten temat i może się
podzielić wiedzą?

Robert

3. Data: 2006-05-10 06:40:42

Temat: Re: smardze a cisy -pytanie
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ribr" <r...@p...onet.pl> wrote in news:0c12.00000178.445f3a92
@newsgate.onet.pl:

> Smardze (tak mysle) wyrosly mi w zywoplocie z cisow sciolkowanych kora.
> Juz mi kilka osob mowilo ze "wyleca" mi cisy. Maja racje?
> Grzyby negatywniw wplyna na cisy?

Zarodniki przyszły z kora i prawdopodobnie to smardz stozkowaty. Miewam
dosc regularnie smardze w ogrodzie, pod roznymi iglakami, pod klonami i co
tam jeszcze zdarzy mi sie wylozyc kora, w tym roku padl absolutny rekord -
po doliczeniu do 80 dalam sobie spokoj. Jak na razie jeszcze mi nic od nich
nie padlo. Ale uczciwie musze przyznac, ze nie mialam ich pod cisami,
albowiem cisow z powodu zywej awersji nie posiadam :-)
Pozdrowienia - Ewa

4. Data: 2006-05-10 07:50:36

Temat: Re: mikoryza - czy ktoś to stosował
Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kupić i zaaplikować nawet rosnącym roślinom. efektem ma być szybszy wzrost
> niezależnie od warunków glebowych. czy ktoś zna ten temat i może się

wszystko to prawda ale smardz to innny rodzaj grzyba na szczescie tez nie jest
to pasozyt

pz ribr

5. Data: 2006-05-10 14:05:10

Od: "agrażka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie padlo. Ale uczciwie musze przyznac, ze nie mialam ich pod cisami,
> albowiem cisow z powodu zywej awersji nie posiadam :-)
Ja tez miałam smardze w tamty roku, w korze. Niestety w tym roku nic nie widzę.
Rosliną nic nie było, a pyszne takie, aż żal ze juz nie mam.
grazyna

6. Data: 2006-05-10 14:52:30

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agrażka" napisał ...

A to jadalne ?
U mnie też wyszły w paprotniku grzyby z kory. Na razie nie usuwałam.
Można jeść i żyć ?

Majka

7. Data: 2006-05-10 16:34:02

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:

> U mnie też wyszły w paprotniku grzyby z kory. Na razie nie usuwałam.
> Można jeść i żyć ?

Zawsze można przeprowadzić eksperyment. Ale znacznie bezpieczniej
jest najpierw zidentyfikować gatunek grzybów. U mnie se ściółki
"hardwood mulch" właśnie wyrósł jakiś muchomór.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-05-11 07:16:46

Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie pod wejmutką z kory wyszły maślaki. 2 lata temu z 15 szt. dużych
dorodnych. W ubiegłym roku było gorzej bo kury sąsiada rozgrzebują mi korę.

Robert

9. Data: 2006-05-11 08:16:32

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdziam w sieci - moje wyglądały na 100 % smardze.
Zebrałam - tylko 5 sztuk - usmażyłam i zjadłam.
Niebo w gębie !!!
Żyję.

Majka

10. Data: 2006-05-11 14:21:05

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdziam w sieci - moje wyglądały na 100 % smardze.
> Zebrałam - tylko 5 sztuk - usmażyłam i zjadłam.
> Niebo w gębie !!!
> Żyję.
>
> Majka

a ja sie boje ...