Grill - kominek murowany

1. Data: 2006-05-08 10:12:06

Temat: Grill - kominek murowany
Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem z trakcie budowania altany w ogrodzie, planuje równiez
postawic grill murowany. Mam juz kilka pomyslów, ale tez kilka
obaw. Prosze wiec o rade.
Jak powinien byc zdudowany grill murowany z kominem, tak by komin
wyciagal dym znad paleniska nad dach - tak by altana byla nie
zadymiona?
Wiem, ze powinny byc zachowane pewne proporcje, nie wiem tylko jakie.
Wiem, ze chodzi o kanal w kominie (jego wymiary - przekrój) i wymiary
paleniska, ale co i jak dokladnie to juz nie :-( nie jestem murarzem
z wyksztalcenia ale chce wszsytko zrobic sam (w domu sie juz ze
mnie smieja, ze moja chytrosc powoduje szybka nauke bydowlanki,
wykonczeniówki itp).
W zwiazku z tym bede bardzo wdzieczny za pomoc.

2. Data: 2006-05-08 10:18:47

Temat: Re: Grill - kominek murowany
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

[...]
:))))
to co sam wykonasz bedzie Ciebie bardziej cieszylo
a nie swieci garnki lepia
wiec napewno dasz rade
:)
generalnie mowa jest
ze przekroj kanalu dymowego powinien nie mniej jak 1/9 gardzieli
:)
wielkosc paleniska nie ma znaczenia
gardziel to ta otwarta przestrzen przez ktora bedziesz ukladal na rusztach
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2006-05-08 15:19:51

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "domel" <d...@i...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
[...]
Pozdrawiam

http://ogrod.to.jest.to/ogrody/kom_kominek.htm
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2006-05-08 21:21:04

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem z trakcie budowania altany w ogrodzie, planuje równiez
postawic grill murowany. Mam juz kilka pomyslów, ale tez kilka
obaw. Prosze wiec o rade.

Obawiam sie, ze to bedzie ohyda,
jak zwykle w takich przypadkach.

5. Data: 2006-05-09 07:31:32

Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam sie, ze to bedzie ohyda,
> jak zwykle w takich przypadkach.

De gustibum not desputandum est (czy jakoś tak - nie studiuję
łaciny), ale dzięki za odpowiedź, nie zbyt pomocną ale zawsze -
napewno chciałeś dobrze.

6. Data: 2006-05-09 07:31:44

Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2006-05-09 07:36:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"domel" <d...@i...pl> wrote in message
s.com...

> [...]

De gustibum not desputandum est (czy jakoś tak - nie studiuję
łaciny), ale dzięki za odpowiedź, nie zbyt pomocną ale zawsze -
pozdrawiam

Poszukać w starych "socjalistycznych" wydawnictwach Zrób Sam oraz w nowych
np. Murator, aby mieć pogląd, aby nie narobić kosztownych błędów z powodu
złych założeń, niewłaściwie dobranych materiałów lub złego wykonawstwa.
Dlatego, jeżeli to ma być trwała budowla, lepiej zlecić wykonanie projektu
fachowcom.

8. Data: 2006-05-09 22:01:49

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

De gustibum not desputandum est (czy jakoś tak - nie studiuję
łaciny), ale dzięki za odpowiedź, niezbyt pomocną ale zawsze -
napewno chciałeś dobrze.
pozdrawiam

Codziennie muszę męczyć wzrok widokiem trawnika upstrzonego
tujami i betonowymi budowlami "ogrodowymi" typu oczko wodne
z kaskadą, studzienka, grill, murowane wejście.
Sąsiad ma taki nowoczesny ogród. Ani pół kwiatka, atmosfera,
jak na cmentarzu zimą. Kaskadę mógł stworzyć pikuś, ale się nie chciało
pomyśleć, tylko chlast betonu taczkę i sru kamienie w nią.
Nie inaczej było z grillem, który wraz z wejściem stanowi jedną
nierozerwalną całość. Wpadł murarz na specjalne zamówienie
i jak to fachowiec, nie skąpił murkowi ze starych cegieł zaprawy.
Już na drugi dzień sąsiadka stwierdziła, że koniecznie musi owo
dzieło okleić żółtym piaskowcem.

9. Data: 2006-05-10 06:42:06

Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadł murarz na specjalne zamówienie
> i jak to fachowiec, nie skąpił murkowi ze starych cegieł zaprawy.
A kto pisał, ze ze starych cegieł? Poza tym mnie z kolei nie podoba
się ogród pełen kwiatów ...a właściwie nie wiem po co to piszę,
i tak masz wyrobione zdanie na temat "ładnego" ogrodu. Jeszcze jeden
cytat, tym razem z Forrest Gump:
"Nie jest ładne to co ładne tylko to co się komu podoba"
Dobra kończę temat bo porady i tak nie uzyskam
:-(

10. Data: 2006-05-10 07:30:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"domel" <d...@i...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
cytat, tym razem z Forrest Gump:
"Nie jest ładne to co ładne tylko to co się komu podoba"
Dobra kończę temat bo porady i tak nie uzyskam

Pisałem na temat "pieczki" - pogoogluj...

kosodrzewina - wysiew
altana w ogrodzie
"Zbieraczka do borówek"
"Zbieraczka do borówek"