mikrofala co sadzicie?

1. Data: 2005-10-20 07:34:38

Temat: mikrofala co sadzicie?
Od: "AJA" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam zamiar kupic mikrofale. Jestem niemal zdecydowany na LG MB 4384BC i
szukam opinii na jej temat. A moze ktos w tej cenie z tymi mozliwosciami
zaproponuje inna mikrofale? Moze cos w neij jest zbedne i cos innego by sie
przydalo. Wiem wiem zaraz padna pytania a co zamierzasz w niej przyrzadzac.
Sam jeszcze nei wiem bo to bedzie moj poczatek przygod z mikrofala, wiec
nei wiem co potrzebne a co nie czego brakuje w niej . Nie mam zasobnego
portfela wiec szukam czegos tanszego z pewnymi mozliwosciami.

Pozdrawiam
AJA

2. Data: 2005-10-20 08:03:06

Temat: Re: mikrofala co sadzicie?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dj7guj$k1p$1@inews.gazeta.pl>, "AJA" <a...@g...pl>
wrote:

> [...]
> nei wiem co potrzebne a co nie czego brakuje w niej . Nie mam zasobnego
> portfela wiec szukam czegos tanszego z pewnymi mozliwosciami.

Jeżeli masz dobrą kuchenkę i piekarnik, to właściwie jedynymi kryteriami
jest solidność, moc i wielkość. Jest niewiele rzeczy, których
klasycznymi metodami nie zrobisz lepiej (i zapewne taniej) niż w
mikrofalówce. Wszystkie skomplikowane mikrofalówki, jakie widziałem w
praktycznym użyciu, wykorzystywane były głównie do odgrzewania i
rozmrażania.

Co innego, jeżeli np. nie dysponujesz normalną kuchnią.

Władysław

3. Data: 2005-10-20 11:21:06

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

u mnie wszyscy dookoła uważają za zbędny grill. Każdy mówi, ze w mikrofali
jedynie odgrzewają i rozmrażają

4. Data: 2005-10-20 11:24:12

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Syla napisal(a):

> [...]
>wiec
>
>u mnie wszyscy dookoła uważają za zbędny grill. Każdy mówi, ze w mikrofali

Znam jedna osobe, w usiech co prawda, ktora uzywa mikrofali do
pieczenia miesa.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

5. Data: 2005-10-20 12:01:27

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Syla" <s...@x...pl> napisał w
wiadomości news:dj7ujf$k9v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> u mnie wszyscy dookoła uważają za zbędny grill. Każdy mówi, ze w
> mikrofali
> jedynie odgrzewają i rozmrażają

Ja natomiast jeśli juz korzystam z mikrofali, to przede wszystkim z
grilla.
Odgrzewam sporadycznie, nie rozmrażam wcale.
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

6. Data: 2005-10-20 12:08:52

Od: "Jerzy Wójcikowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Z mikrofalą jest podobnie, jak z żywnością modyfikowana.
Na Zachodzie od kilku lat odchodzi się od mikrofal traktując je jako coś
szkodliwego.
Swojego czasu można było tanio kupić mikrofale od sąsiadów ze Wschodu i
używać jako środek antykoncepcyjny (silne promieniowanie dookoła kuchenki na
dużą odległość).
Te z Zachodu są bezpieczne, ale czy żywność z nich jest zdrowa???

W zamian polecam parowar - jest wolniejszy, ale obiad wychodzi super smaczny
i zdrowy.

Pozdrawiam

J.W.

7. Data: 2005-10-20 12:54:19

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wójcikowski wrote:
> Witaj,
>
> Z mikrofalą jest podobnie, jak z żywnością modyfikowana.
> Na Zachodzie od kilku lat odchodzi się od mikrofal traktując je jako coś
> szkodliwego.

W ślad za p. Władysławem (jak się przekomarzamy...) :P

A tak na temat: gdzie na zachodzie, i dlaczego znów są niebezpieczne?
Temat ten (jeśli pamięć mnie nie myli) był tutaj wałkowany ładnych parę
lat temu, ale chyba nie stwierdzono większej szkodliwości dla
(p)odgrzewanego w ten sposób jedzenia niż przy jakiejkolwiek obróbce
termicznej (pieczenie, gotowanie, smażenie)

> [...]
> Te z Zachodu są bezpieczne, ale czy żywność z nich jest zdrowa???
>
> W zamian polecam parowar - jest wolniejszy, ale obiad wychodzi super smaczny

Jednocześnie nie twierdzę, że można w smaczniejszy sposób ugotować obiad
- zaraz, zaraz, cały obiad z mikrofali? Ja bym tu polemizował czy obiad
z mikrofalówki w ogóle wychodzi (no chyba że jest z grillem i używa się
jej do pieczenia :P )

Vidar

8. Data: 2005-10-20 13:31:14

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-10-20 13:21:06 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Syla* skreślił te oto słowa:

> u mnie wszyscy dookoła uważają za zbędny grill. Każdy mówi, ze w mikrofali
> jedynie odgrzewają i rozmrażają

Grill akurat ma sens - dużo szybciej i wygodniej niż w kuchence robi się
tosty z zapiekanym serem. Jakbym miała opróżniac kuchenkę, nagrzewac ją i
tak dalej, to nie chciałoby mi się robić takich tostów.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

9. Data: 2005-10-20 14:07:33

Od: "Protz" <n...@m...konta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wójcikowski" <j...@p...onet.pl> napisał

> Na Zachodzie od kilku lat odchodzi się od mikrofal traktując je jako coś
> szkodliwego.

Jakies zrodlo tej informacji?

Kiedys ludzie bali sie koleja jezdzic, bo przeciez człowiek miał nie przeżyc
poruszajac sie predkoscia powyżej 60 km/h.

Protz

10. Data: 2005-10-20 15:41:31

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

>Znam jedna osobe, w usiech co prawda, ktora uzywa mikrofali do
>pieczenia miesa.

Ja robie sobie piers kurczaka "na parze", czyli w zamknietym naczyniu i
z odrobina wody. Albo wina, albo octu winnego z miodem, albo z
musztarda, albo z czym mi do glowy przyjdzie. Ogolnie - dosc czesto
zarza misie gotowac w mikrofalowce, choc do odgrzewania (dzidziowego
zarcia) rzeczywiscie sluzy czesciej ;)

Kot i gararetki/paszteciki owocowe, mrrr, te czarnoporzeczkowe sa wysmienite

piekarnik parowy
Konserwanty?
Pańska skórka
Sałatka owocowa
Czy ktoś ma przepis na typową surówke do potraw chińskich