miód

11. Data: 2011-03-26 14:45:27

Temat: Re: miód
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-26 14:09, Zakarm pisze:

> Taki miod zanim trafi na polki jest 40 razy mieszany i przelewany, a
> pewnie w magazynach stal kilka dobrych miesiecy.

Kupowałam wcześniej miód u pszczelarza handlującego na targowisku. Wcale
nie był lepszy, niestety.

Ewa

12. Data: 2011-03-26 14:51:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 15:45:27 +0100, medea napisał(a):

> Kupowałam wcześniej miód u pszczelarza handlującego na targowisku. Wcale
> nie był lepszy, niestety.

U oszusta kupowałaś...

13. Data: 2011-03-26 14:59:46

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Miód w ogóle nie krystalizujący albo ma niedozwolone domieszki chemiczne,
> albo jest niedojrzały. I basta!

Albo był podgrzewany na potrzeby rynku (bo ludzie chca płynny miód, tylko ja
jakaś nienormalna jestem).
J.

14. Data: 2011-03-26 15:24:54

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Miód nie scukrzony po długim okresie - to oszustwo. Wszystkie dobre miody
> się scukrzają - najdłużej trwa to przy miodzie akacjowym, ale i on się
> scukrza - a właściwie KRYSTALIZUJE. Miody KRYSTALIZUJĄ.
>
> Miód w ogóle nie krystalizujący albo ma niedozwolone domieszki chemiczne,
> albo jest niedojrzały. I basta!

Ale ja mowie o miodzie ktory lezy w beczkach po 200litrow nie w
sloiczkach po 200ml.

15. Data: 2011-03-26 15:27:50

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> U oszusta kupowałaś...

Pieprzysz 3 po 3, to czy miod sie scukrzy zalezy od wielu czynnikow
miedzy innymi od pogody w danym roku.

16. Data: 2011-03-26 15:36:51

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-26 15:51, Ikselka pisze:

> U oszusta kupowałaś...

Prawdopodobnie, dlatego przestałam. Ostatnio (w zeszłym roku) kupiłam u
niego niby wrzosowy miód, ale niestety okazało się już domu, że wcale
tak nie smakuje, ani nie ma konsystencji wrzosowego.

Ewa

17. Data: 2011-03-26 17:13:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 15:59:46 +0100, krys napisał(a):

> Albo był podgrzewany na potrzeby rynku

Tak, pisałam o tym.

> (bo ludzie chca płynny miód, tylko ja
> jakaś nienormalna jestem).

Nie tylko Ty, na szczęście.

18. Data: 2011-03-26 17:14:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 16:27:50 +0100, Zakarm napisał(a):

> Pieprzysz 3 po 3, to czy miod sie scukrzy zalezy od wielu czynnikow
> miedzy innymi od pogody w danym roku.

Toż mówię - jeśli było deszczowe lato, pszczoły nie dają rady odparowac
miodu, nie mogą go zatem poszyć, bo jest za rzadki - jest on niedojrzały
wtedy.

19. Data: 2011-03-26 17:19:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 16:36:51 +0100, medea napisał(a):

> Prawdopodobnie, dlatego przestałam. Ostatnio (w zeszłym roku) kupiłam u
> niego niby wrzosowy miód, ale niestety okazało się już domu, że wcale
> tak nie smakuje, ani nie ma konsystencji wrzosowego.

Włosy mi dęba stanęły, kiedy jeden ze znajomych pszczelarzy pochwalił się,
jak to robi miód spadziowy na sprzedaż - wlewając sok z jeżyn do miodu
rzepakowego, dla koloru... Szukał aprobaty, dumny był z siebie :-(((

Do mojego ojca po miód przyjeżdżano z najdalszych krańców Polski, nawet
przyjeżdżali panowie czarną Wołgą, z Warszawy, z KC 33333-)
Miód u mego ojca ZAWSZE krystalizował, każdy. To był prawdziwy miód, latami
ci sami ludzie kupowali u ojca.

20. Data: 2011-03-26 17:20:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 18:14:50 +0100, Ikselka napisał(a):

> Toż mówię - jeśli było deszczowe lato, pszczoły nie dają rady odparowac
> miodu, nie mogą go zatem poszyć, bo jest za rzadki - jest on niedojrzały
> wtedy.

...Raz taki miałam, bodajże w zeszłym roku - rzadki, stojąc w naczyniach
dłuższy czas zaczynał fermentować, poszedł na miód pitny.

Dlaczego niekoniecznie wegetarianizm?
Jaja przepiórcze
czym najlepiej ?
ziemiaki