miód

1. Data: 2011-03-26 11:07:26

Temat: miód
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnie wiele osób ma w domu słoik miodu - podajcie producentów miodu, który
się poprawnie 'zcuksza'. Dzięki.

Sporo ponad rok mam miód (Bihophar, kupiony w sklepach Zatoki (o taki:
http://www.niam.pl/ots/produkt/4058-miod_kwiatowy)) i stale jest półpłynny
(a na wierzchu ciągle robi się płynna warstwa). 'Trochę' inaczej zachowywał
się miód poprzednio zakupiony w Bomi (też w weku - nieststy nie wiem jakiego
producenta, najdroższy jaki znalazłam hehe). Żeby nie można było kupić miodu
w sklepie, tylko jakieś utwory miodopodobne.. . Szkoda mi 3 dych na cukier
i oszustwa.

2. Data: 2011-03-26 11:19:44

Temat: Re: miód
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia wrote:

> pewnie wiele osób ma w domu słoik miodu - podajcie producentów miodu,
> który się poprawnie 'zcuksza'. Dzięki.

Może lepiej poszukaj pszczelarza, zamiast producenta miodu. Ja się
wyleczyłam z kupowania miodu w sklepie, jak RAZ kupiłam miód, bo mi był
potrzebny "na wczoraj" i śmierdział plastikiem.
W tym roku zamówię sobie wiaderko u szwagra.:-) Do tej pory kupowałam na
targu (lokalny pszczelarz, ale ostatni miód podejrzany), kupiłam też na
Mazurach, już skrystalizowany (pasieka oznakowana).
J.

3. Data: 2011-03-26 11:27:38

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-26 12:07, lamia pisze:
> [...]
> Żeby nie można było kupić miodu w sklepie, tylko jakieś utwory
> miodopodobne.. . Szkoda mi 3 dych na cukier i oszustwa.

A kto ci powiedzial ze miod powinien sie scukrzyc po roku ?

Tak sie sklada ze mam w rodzinie kilku pszczelarzy i to zalezy od wielu
czynnikow czy sie scukrzy po roku czy po 5 latach. Zreszta w beczkach u
mojego dziadka stoi miod ktory ma ponad 10 lat i sie nie scukrzyl

4. Data: 2011-03-26 12:04:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 12:27:38 +0100, Zakarm napisał(a):

> A kto ci powiedzial ze miod powinien sie scukrzyc po roku ?

Bo powinien. Dojzrały miód powinien. Chyba, że jest niedojrzały, czyli
nieodparowany, zebrany zanim będzie poszyty itp - wtedy jest za wodnisty i
się nie scukrza.

> Tak sie sklada ze mam w rodzinie kilku pszczelarzy i to zalezy od wielu
> czynnikow czy sie scukrzy po roku czy po 5 latach. Zreszta w beczkach u
> mojego dziadka stoi miod ktory ma ponad 10 lat i sie nie scukrzyl

10 lat i się nie scukrzył??? - Oszustwo 3-)

5. Data: 2011-03-26 12:15:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Żeby nie można było kupić miodu w sklepie, tylko jakieś utwory
> miodopodobne.. . Szkoda mi 3 dych na cukier i oszustwa.

Ja zazwyczaj kupuję miód w Lidlu, taki zwykły wielokwiatowy. Był płynny,
a po kilku miesiącach (ok. 3 miesięcy) scukrzył się.

Ewa

6. Data: 2011-03-26 13:05:44

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Bo powinien. Dojzrały miód powinien. Chyba, że jest niedojrzały, czyli
> nieodparowany, zebrany zanim będzie poszyty itp - wtedy jest za wodnisty i
> się nie scukrza.

Bzdura

Waldek

7. Data: 2011-03-26 13:06:34

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> 10 lat i się nie scukrzył??? - Oszustwo 3-)

Jak bedziesz miala mozliwosc to popytaj kogos kto ma duza pasieke i sie
tym zajmuje. Ja wychowalem sie w rodzinie pszczelarskiej i wiem cos o
tym wiecej od ciebie. Bo widze i nikt do miodu nie dodaje nic poza woda
z cukrem a i to mozna wykryc w skupie.

8. Data: 2011-03-26 13:09:00

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-26 13:15, medea pisze:

> Ja zazwyczaj kupuję miód w Lidlu, taki zwykły wielokwiatowy. Był płynny,
> a po kilku miesiącach (ok. 3 miesięcy) scukrzył się.
>
> Ewa

Taki miod zanim trafi na polki jest 40 razy mieszany i przelewany, a
pewnie w magazynach stal kilka dobrych miesiecy.

9. Data: 2011-03-26 14:36:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 14:06:34 +0100, Zakarm napisał(a):

> [...]
> tym zajmuje. Ja wychowalem sie w rodzinie pszczelarskiej i wiem cos o
> tym wiecej od ciebie. Bo widze i nikt do miodu nie dodaje nic poza woda

Wychowałam się też w rodzinie pszczelarskiej - ojciec i jego dwaj bracia
wiele lat (do starości) mieli pasieki, ojciec zawsze kilkadziesiąt uli,
wujowie nawet po ponad sto. Wuj był prezesem Związku Pszczelarzy na
województwo. Od dziecka asystowałam ojcu (owszem, czasem niezbyt chętnie)
przy pracy, zwłąszcza przy miodobraniu. Miódi przemiany w nim miałam okazję
obserwaować wiele lat. Teraz mam własne pszczoły. I nikt mi nie wmówi, ze
miód, który się nie scukrza nawet po 10 latach, jest dobry.

Owszem, po wielu latach stania, po uprzednim scukrzeniu w całej masie, na
wierzchu miodu może się utworzyć warstwa półpłynna (na skutek krystalizacji
pod spodem - woda z głębszych warstw jest uwalniana do warstw wyższych),
ale pod spodem ma być miód gęsty, scukrzony. Ot co.

Miód nie scukrzony po długim okresie - to oszustwo. Wszystkie dobre miody
się scukrzają - najdłużej trwa to przy miodzie akacjowym, ale i on się
scukrza - a właściwie KRYSTALIZUJE. Miody KRYSTALIZUJĄ.

Miód w ogóle nie krystalizujący albo ma niedozwolone domieszki chemiczne,
albo jest niedojrzały. I basta!

10. Data: 2011-03-26 14:37:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 14:09:00 +0100, Zakarm napisał(a):

> Taki miod zanim trafi na polki jest 40 razy mieszany i przelewany

...a przed każdym przelewaniem podgrzewany...
:-(((

Dlaczego niekoniecznie wegetarianizm?
Jaja przepiórcze
czym najlepiej ?