modelina - utrwalanie

1. Data: 2004-09-30 19:50:47

Temat: modelina - utrwalanie
Od: "jim" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
mam pytanie odnosnie utwardzania modeliny - jak jest najlepszy sposób ?
gotowanie powoduje biały nalot na wyrobach
moze wypiekanie ? - ale w jaki sposób
a może nalezy przed wypieczeniem czymś posmarować (może oliwką ?)

a co sądzicie o modelinie kupowanej w sklepach dla plastyków? będzie lepsza
niż ta z marketów dla dzieci?

pozdrawiam
Monk

1. Data: 2004-09-30 21:14:46

Temat: Re: modelina - utrwalanie
Od: "fanaberyjka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja to robie tak:
nagrzewam piekarnik do wysokiej temperatury (na oko wiec ci nie podam do
jakiej musisz sama wyprobowac)
wylaczam
wkladam modeline i czekam az wystygnie :)
w ten sposob sie utwardza bez problemu i nie da sie spalic :)
niestety jestem zapominalska i jak probowalam wypalac we wlaczonym
piekarniku to zawsze czarne wychodzilo :)
bialego nalotu nie bedzie (raz chyba tylko byl po wypaleniu ale to byla
kiepska modelina i byl duzo mniejszy niz przy gotowaniu )
ma to tez ta zalete ze w piekarniku drobne delikatne czesci nie odpadaja i
nie odlamuja sie (przy gotowaniu roznie bywalo)

1. Data: 2004-09-30 21:16:48

Od: "fanaberyjka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

acha
ta ze sklepow dla plastykow jest lepsza ale droga
jak dopiero zaczynasz to mozesz sie bawic taka dla dzieci
tylko sprawdz czy nie jest przeterminowana bo czasem sie trafia twarda jak
kamien....

1. Data: 2004-10-01 06:19:52

Od: "Gocha" <gocha.sa@_wytnij_to_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jim" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> a może nalezy przed wypieczeniem czymś posmarować (może oliwką ?)

Posmarowanie oliwą to dobry pomysł, ale robi sie to po ugotowaniu - wracają
kolorki.
Gocha

1. Data: 2004-10-01 06:28:53

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotowanie powoduje biały nalot na wyrobach
> moze wypiekanie ? - ale w jaki sposób
> a może nalezy przed wypieczeniem czymś posmarować (może oliwką ?)

Ja kiedyś utwalałam modelinę w kuchence mikrofalowej, ale jak to już nie
pamiętam. Prawdopodobnie oprócz figurki była tam jeszcze szklanka z wodą.

Kasia

1. Data: 2004-10-01 18:53:15

Od: "jim" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za rady