moje zdobycze-dlugie

1. Data: 2001-05-20 21:18:18

Temat: moje zdobycze-dlugie
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie po dluzszej nieobecnosci ,ale nie mozna rozwijac
pasji ogrodowej bez zdobywania nowych roslin ,chociaz po ostatniej wizycie w
Holandii w szkolkach miedzy innymi Linsena mam sporo przemyslen.
Co roku w Holandii przybywa okolo 150 nowych odmian ,tak na dobra sprawe
nikt juz w tym nie moze sie polapac.
Przywiozlem okolo 15 karlowych roslin miedzy innymi:

Pseudotsuga menziesii "Variegata"
Pinus thunbergii "Maijima"
Picea pungens "Mrs.Cesarini"
Pinus mugo "Zundert"
Picea abies "Emsland"
Abies concolor "Piggelmee"
Abies koreana "Aurea"-faktycznie zołta ,sadze ze cos jej zaaplikowano,ale
wzialem, duch kolekcjonerstwa jeszcze raz zwyciezyl rozsadek.
Postanowiłem ze beda to juz moje ostatnie zakupy iglakow ,bo z miejscem jest
faktycznie krucho.

Bardziej bylem ucieszony po powrocie do Lodzi faktem otrzymania przesylki z
New Haven z USA z Cypripedium Reginae.
Moje zadowolenie trwalo krotko kiedy zaczely sie schody z urzedem celnym i
moimi staraniami aby dostac moja wlasnosc za ktora zaplacilem ,trwalo to
bagatela rowny tydzien,ale sa juz w ogrodzie posadzone i tylko przezornosci
wysylajacych zawdzieczam to ze przezyly i mam nadzieje jeszcze w tym sezonie
zobaczyc kwiaty.

W konkursie gdzie jest Bogusław ogłaszam zwyciezca Janusza za pomysl ,bardzo
mnie to rozbawiło i mam dla niego sadzonke Vitis vinifera "Cabernet
Sauvignon" -sadze ze trafi w dobre rece :-))

Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

2. Data: 2001-05-22 17:01:57

Temat: Re: moje zdobycze-dlugie
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> Witam wszystkich serdecznie po dluzszej nieobecnosci ,

/tnę ten imponujšcy wykaz bo Krzysztof zaraz mi wytknie, ze nie tnę listów/

A witam Cię.
Byliśmy zatroskani (w liczbie znacznej - a tak gdzieś ze 7 osób) czy aby chandry
nadmiernej z powodu niedostatku winorośli nie przeżywasz. :-))))))))
Ponieważ jednak okazało się, że o te kolczaste chodziło uspokoiłeś wszystkich.
Każdy Cię rozumie bo wszyscy tego majš pełno. Wiem, wiem, że nie takie, ale
właściciele tych kłujacych ( poza Jurkiem Zajšcem oczywiście) nie bardzo
potrafiš odróżnić jedne szpilki ( bo tak to sie chyba nazywa - za ignorancję
przepraszam) od innych. :-((((((((

> W konkursie gdzie jest Bogusław ogłaszam zwyciezca Janusza za pomysl ,bardzo
> mnie to rozbawiło i mam dla niego sadzonke Vitis vinifera "Cabernet
> Sauvignon" -sadze ze trafi w dobre rece :-))

Łoj! nie rób tego!:-))) Wyjdzie na sitwę! Ja ogłaszam Cię sędziš, a Ty mnie
nagrodę. Zgody nie ma!
Ja sadzoneczkę rzadkiej odmiany mam przygotowanš, a Ty spróbój jednak uszczknšć
coś ze swoich rzadkich rarytasów skalniakowych, iglastych lub innych.
Jednak nagrodź kogoś innego. Nie za pomysł, za domysł. :-)
A Cabernet Sauvignon przyjmę z przyjaźni. Dojrzewa ci ta odmiana podobno gdzieś
około 15-20 października. Na Lubelszczyźnie sniegi niekiedy już bywajš w tej
porze. Jednak doświadczalnie spróbować mogę. A nuż któregoś roku wyprodukujemy
Cabernet Sauvignon la Jedlanka.
I wtedy oczywiście po dojrzeniu to Cię nie minie. :-))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

!!!! NOWA STRONA !!!!
!!! NOWA STRONA !!!
Porzeczki
Grubosz choruje - pomocy!!! :-(
Jak ustawic siewnik Gardeny do Florowitu ?