[monti] makaron razowy - pytanko

1. Data: 2002-10-15 10:12:20

Temat: [monti] makaron razowy - pytanko
Od: Gosia <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

powoli staję się coraz bardziej "monti" i stad moje pyatnie: czasem lubie
spaghetti. dotychczas gotowalam zwykly makaron spaghetti plus sos ze
swiezych pomidorow z bazylia.
ostanio dostrzeglam w sklepie makaron razowy - graham (swiderki i rurki)
zrobiony z (cytat z opakowania): "maki z calych ziaren pszenicy".

sklad: maka pszenna typ 1850 - graham, maka pszenna typ 1400 - sitkowa

czy taki makaron jest bardziej "monti"??

serdecznosci

*gosia*

2. Data: 2002-10-15 16:07:30

Temat: Re: [monti] makaron razowy - pytanko
Od: "em" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia <i...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:B9D1B6A4.130EC%i...@g...pl...
> [...]
>
> sklad: maka pszenna typ 1850 - graham, maka pszenna typ 1400 - sitkowa
>
> czy taki makaron jest bardziej "monti"??

Ta razowa której skład podałaś to zwykły "kit" dla naiwnych.

Jeżeli chcesz być bardziej "monti" to jeżeli pszenica to tylko twarda
"semolina durum" -100%, bez żadnych dodatków "najlepszej mąki" typu xxx.
Monti pisze, że z twardej pszenicy poddawanej procesowi pastyfikacji (po
naszemu makaronizacji :-) ) powstaje makaron, który pod warunkiem krótkiego
gotowania ("al dente" czyli na ząb - do gryzienia) nie ulega galaretowaceniu
w przewodzie pokarmowym.

Pozdrawiam, em.

3. Data: 2002-10-15 17:15:51

Od: Gosia <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article aoheme$iou$...@n...tpi.pl, em at e...@o...pl wrote on 15/10/02
18:07:

> Użytkownik Gosia <i...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:B9D1B6A4.130EC%i...@g...pl...

> Ta razowa której skład podałaś to zwykły "kit" dla naiwnych.

he he a makaron ma logo "teraz zdrowie" i bardzo dlugi numer atestu.

> Jeżeli chcesz być bardziej "monti" to jeżeli pszenica to tylko twarda
> "semolina durum" -100%, bez żadnych dodatków "najlepszej mąki" typu xxx.

no i prosze - taki zawsze kupowalam do spaghetti i zawsze gotowalam al
dente.
czyli chcialam za dobrze
:-)

dziekuje za wyjasnienia i pozdrawiam tajze

*gosia*

Monti - kilka pytan
Temp. ciala
Re: swiat wg. garpa