mowa ciala

1. Data: 2003-12-20 10:14:47

Temat: mowa ciala
Od: "Karolka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanko: jakie sa techniki odczytywania niewerbalnej mowy ciala
prosze jakies przyklady jak mozna odczytac owa mowe
pozdrawiam
Karolka

1. Data: 2003-12-20 15:07:24

Temat: Odp: mowa ciala
Od: "Arystokrates" <tutaj@nie_podam_.ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam pytanko: jakie sa techniki odczytywania niewerbalnej mowy ciala
> prosze jakies przyklady jak mozna odczytac owa mowe

Trening czyni mistrza. Jak sie ma troche empatii w sobie to nie jest to
trudne. Obserwuj, wyciagaj wnioski, poczytaj pare ksiazek psychologicznych
:)

1. Data: 2003-12-20 20:27:17

Temat: Re: mowa ciala
Od: "Squall" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko: jakie sa techniki odczytywania niewerbalnej mowy ciala
> prosze jakies przyklady jak mozna odczytac owa mowe

podobno czlowiek oblizujacy wargi chce przekazac swojemu rozmowcy, ze ma na
niego ochote, lub chociaz wykazac ze bardzo go interesuje :-). Zastanawia
mnie to bo sam dosc czesto oblizuje wargi bo np. w zimie kiemy pekaja lub sa
suche. Robie to zazwyczaj swiadomie, a sama mysl ze ktos moglby to
odczytywac, jako cos wiecej bardzo mnie bawi. Wydaje mi sie ze nie mozna
wierzyc do konca schematom. Polecam ksiazke "Charaktery" autora niestety nie
pamietem - mozna sie troche dowiedziec.

1. Data: 2003-12-21 16:43:23

Od: "Shan" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko: jakie sa techniki odczytywania niewerbalnej mowy ciala
> prosze jakies przyklady jak mozna odczytac owa mowe
> pozdrawiam

Przytykanie palcow do ust, oznacza klamstwo. Te gesty najbardziej ujawniaja
sie u dzieci, lecz w dlaszych fazach dorastania, zanikaja.

Tupanie, jak wiadomo, oznacza zniecierpliwienie.

Podparcie glowy o reke - znudzenie

Wygodne siedzenie na krzesle, z zalozonymi rekami za glowe i noga na nodze
oznacza pewnosc siebie.

Dotykanie palcami dloni o nos i skupienie wzroku w jeden punkt oznacza
skupienie/namyslanie/rozmyslenie.

Jest bardzo wiele podobnych przykladow. Wymienilem te, ktore akurat przyszly
mi do glowy.

1. Data: 2003-12-21 17:46:24

Od: "Arystokrates" <tutaj@nie_podam_.ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skupienie/namyslanie/rozmyslenie.
>
> Jest bardzo wiele podobnych przykladow. Wymienilem te, ktore akurat

Mowa ciala ma to do siebie, ze moze oznaczac dokladnie cos innego.

Np. siedzenie z zalozonymi rekami moze oznaczac strach, niepokoj, a rownie
dobrze moze oznaczac, ze komus jest po prostu zimno. Dlatego zawsze przy
odczytywaniu mowy ciala trzeba brac pod uwage kontekst.

1. Data: 2003-12-22 00:39:09

Od: "Alonso Harris" <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam ksiazke "Charaktery" autora niestety nie
> pamietem - mozna sie troche dowiedziec.

autor Jean Baptiste Delacour a ja osobiście odradzam czytanie tej książki,
zrażam się jak ktoś nawija o paranormalnych rzeczych to raz, a dwa ocenianie
kogoś na podstawie np. mieszania łyżeczką cukru w lewo bądź w prawo to lekka
przesada.
Książkę tą wydał o ile pamiętam "Świat Książki" a z tamtąd to wychodza
periodyki w stylu jak urochomić komputer, albo upiec placek :)

Pozdrawiam
Alonso Harris

www.federale.piwko.pl

1. Data: 2003-12-22 09:09:42

Temat: Re: Odp: mowa ciala
Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arystokrates wrote:

> [...]
> dobrze moze oznaczac, ze komus jest po prostu zimno. Dlatego zawsze przy
> odczytywaniu mowy ciala trzeba brac pod uwage kontekst.

Dokładnie. Oprócz kontekstu szalenie ważna jest spójność(brak spójności)
komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Przyjmuje się, że w przypadku
rozmowy dwojga ludzi, tylko około 25% informacji bierzemy na podstawie
tego CO ktoś mówi. Reszta to bardziej JAK to mówi. Czyli cały przekaz
niewerbalny. Nie trzeba czytać jakiś książek by wyczuć, czy te
komunikaty są zgodne. Wystarczy dobrze wysłuchać (nie tylko wprost, ale
ze wszelkimi podtekstami) i zechcieć zrozumieć. I nie wydawać sądów w
przypadku jednego spotkania. A tym bardziej rzutować poprzez to pierwsze
na inne.
--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

1. Data: 2003-12-22 12:20:22

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nonnocere" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ze wszelkimi podtekstami) i zechcieć zrozumieć. I nie wydawać sądów w
> przypadku jednego spotkania. A tym bardziej rzutować poprzez to pierwsze

No i jeszcze, niestety, KTO to mówi:-)

Wesołych świąt!
Aska

1. Data: 2003-12-22 12:30:37

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@o...pl>
> Użytkownik "nonnocere" <m...@g...pl>

> No i jeszcze, niestety, KTO to mówi:-)
> Wesołych świąt!
> Aska

Uprzedzenia? Hehe Tak, tak
Ciekawe,,, skąd się biorą? :)
{kto/co za tym stoi?}
\|/ re:

1. Data: 2003-12-22 12:33:42

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> Uprzedzenia? Hehe Tak, tak
> Ciekawe,,, skąd się biorą? :)
> {kto/co za tym stoi?}
> \|/ re:

Zawsze my i nasze doświadczenia, Robaczek:-)

Aska

Uzaleznienie od chata - prosze o pomoc!
różnica w komunikacji mężczyzn i kobiet
JEDNOSTRONNA NIEUWAGA