mszyce

1. Data: 2001-05-17 20:21:39

Temat: mszyce
Od: "Włodzimierz Targowski" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Moj krzaczek jasminu zaatakowały mszyce i (?) mrówki. Boję się że mogą
zaatakować inne rosliny. Jest jakis skuteczny sposób na te stworki?
Pozdrawiam,
Wlodzimierz Targowski

2. Data: 2001-05-17 20:41:38

Temat: Re: mszyce
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Włodzimierz Targowski <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9e1bvu$42l$...@n...tpi.pl...
> Witam,
> Moj krzaczek jasminu zaatakowały mszyce i (?) mrówki. Boję się że mogą
> zaatakować inne rosliny. Jest jakis skuteczny sposób na te stworki?
Ekologiczny czy chemia?
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2001-05-18 07:35:09

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mszyce Pirimor, na mrówki granulat do rozsypania (mrówki zaniosą do
mrowiska), ja używam "Mrówkofon".
Musisz pozbyć się mrówek jeśli nie chcesz mieć mszyc.

--
Edyta Szajnóg

4. Data: 2001-05-21 12:02:30

Od: "TB" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> wrote in message

> Musisz pozbyć się mrówek jeśli nie chcesz mieć mszyc.

Witam !

Z tymi mszycami i mrowkami to odwrotnie.
Zeby nie miec mrowek trzeba pozbyc sie mszyc, bowiem to mrowki przychodza za
mszycami.
Mrowki "jedza" ciecz wydzielana przez mszyce. Dlatego tam sa i "pilnuja"
mszyc (np. przed biedronkami) aby sie im nic nie stalo.

Pozdrawiam
Tadeusz

5. Data: 2001-05-21 16:00:13

Od: "Konrad" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mrowki "jedza" ciecz wydzielana przez mszyce. Dlatego tam sa i "pilnuja"
> mszyc (np. przed biedronkami) aby sie im nic nie stalo.

nie do konca odwrotnie.
bede pisal o mrowce hurtnicy pospolitej (lasius niger) - najczesteszej
mrowce ogrodowej.
rzeczywiscie aby sie pozbyc mszyc trzeba pozbyc sie mrowek. mrowki zimuja w
swoich gniazdach mszyce i na wiosne wynosza je na rosliny gdzie wlasnie
dogladaja aby nic im zlego sie nie stalo. caly czas czesc mszyc jest
trzymana takze w mrowiskach i w chwili gdy te z roslinek zostana usuniete
mrowki wynosza nowe. zatem jesli chcesz usunac mszyce usun mrowki.
z drugiej strony wyeliminowanie mszyc nie wyeliminuje na pewno wszytkich
mrowek. ograniczy liczebnosc a pozostale przerzuca sie np na nektar czy tez
soki z uszkadzanych przes siebie roslin (ale nie jest to zjawisko zbyt
nagminne)
ponadto z wlasnych doswiadczen wiem ze nawet popryskanie roslin srodkiem
owadobojczym wyeliminuje mszyce. mrowki tego srodka takze nie lubia wiec juz
na roslinke nie powinny przynosic wiecej mszyc
Wiecej roznych 'dziwadelek' z zycia mrowek na mojej stronce [w stopce],
serdecznie wszytkim zapraszam i czekam na komentarze.
Konrad Karpieszuk
=> http://www.mrowisko.hg.pl

6. Data: 2001-05-21 16:13:25

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik TB <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9eb08q$oju$...@n...onet.pl...
> Z tymi mszycami i mrowkami to odwrotnie.
Akurat ;-)))
Pozdrawiam Jerzy

Turkuć podjadek - jaka broń ?!
Problem z różami
Kobea, rącznik i rdest Auberta - można to gdzieś jeszcze dostać i posadzić ?
system nawadniania
Pomarańcze, grejfruty i ... ryż na grządkach w jakim celu ??????