myśl to RZADKA RZECZ! - Einstein

1. Data: 2002-12-05 02:11:30

Temat: myśl to RZADKA RZECZ! - Einstein
Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Turynski" news:asekki$f5s$1@news.tpi.pl...
> P.S. Komentuję literkami literki. Kompletnie mnie nie ob-
> chodzi, kto był 'źródłową przyczyną' konkretnych literek,
> bo to nie ma żadnego znaczenia. Istotne jest tylko to, czy
> komukolwiek uda się z ich powodu (powtarzam, niezależnie od
> źródła 'pochodzenia') choć przez moment TWÓRCZO poMyśleć.
>
> << Wie pan, myśl to RZADKA RZECZ!>>
> [Albert Einstein]

zróbcie experyment (Wy grupowicze) spróbujcie zanotować
(w jakikolwiek sposób, choćby samą świadomością) wszystkie
"myśli"/słowa/obrazy pojawiające sie w Waszych głowach
jednego dnia

:)

ciekawam wyniku

~~
Mania
_________
antykwariat
www.atticus.pl
_____________
alt.pl.hum.sztuka - archiwum
http://groups.google.com/groups?hl=pl&group=alt.pl.h
um.sztuka
http://atticus.pl/mania/

1. Data: 2002-12-05 11:36:04

Temat: Re: myśl to RZADKA RZECZ! - Einstein
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mania" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (w jakikolwiek sposób, choćby samą świadomością) wszystkie
> "myśli"/słowa/obrazy pojawiające sie w Waszych głowach

W trybie 1, Maniu, nie możliwe, w tym trybie
człowiekowi nawet ciężko (zwłaszcza aktywnemu)
podsumować dzień. A co dopiero zdążyć zastanowić się nad
skąd/działanie/efekty
Może przesadziłem z niemożliwe, ale większości się nie udaje.
Zakładając jednak dzień ślimaka i intensyfikując myślenie,
znajdujesz się pomiędzy trybem jeden i dwa, bez przełączania.
W stanie zawieszonej zapadki. Takie naprężenie przełącznika
hebelkowego. Nie wiem czy to znasz. Moment w którym
jeszcze nie zapaliłaś światła, a już wydaje się włączone.
Nawet (ostatecznie) spróbuj na zwykłym przełączniku.
Zgaś światło. Trzymaj na nim dłoń. I delikatnie powolutku,
najlepiej w ciemności, zacznij przełączać. Kontroluj drugą stronę.
By nie przeskoczyło. Bo stracisz efekt 'zrozumienia'.
Poczujesz jak opór miesza się z dążeniem do przeskoku.
Poczujesz cały cykl przełączenia. Coś się wygina, by się sprężyć.
Przeskoczyć. Ale ten niuans oporu tym razem będzie Ci towarzyszył.
Już nigdy przełączenie nie będzie tak banalne. Tylko, skup się.
Zapalasz? Już nie chodzisz po omacku, ale tracisz twory nocy.
Już nic się nie ukaże z tajnej strefy poznania. Już widzisz wszystko
wyraźnie.
Prze_łącznik.
W strefie zgaszonego światła miałaś wiele wyborów poznawczych.
A to się walnęłaś o stojące nie tam gdzie trzeba krzesło. A to znów
jakiś NOL przeleciał ponad głową. I ta stara lampa w kącie jak wyrok nad
Tobą.
Co za smród i skąd. Co tak grzeje? Kurka, znów mie cliwią stopy!
Klik.
Znika świat niewiedzy. Wszystko ostre i na miejscu. Niema powodów do
pomyłki.
Pomyłki?
Jakiej Pomyłki?
Zaniechanie ominięcia stołu, by się nie walnąć, nazwiemy pomyłką? Niewiedza?
Czy zaniechaniem? Chęcią zaniechania.
Teraz już niema czarów.
Tryb 2.
3 x j
Jasność, jakość, jednostkowość.
Może być więcej 'j-ot'

Czy warto ruszać przełącznik?
Zoo_baczmy.

Normalnie, wchodzisz do pokoju ciemnego i klikasz.
Nawet nie zauważasz ciemności. Odruch. Klik.
Widzisz zinterferowane 'dowolnie' światło. (latarkowe)
Kliknęłąś przecież.
A) Twoje mieszkanie - wiesz co masz zastać
B) Nie Twoje - spodziewasz się
C) Niemasz pojęcia gdzie jesteś - Interpretujesz jak to co znasz.
D niema :-))

(Ach, co z Nas robi - fizyka doświadczalna :-)))
Nairobi

Ok.
Dlaczego ważny jest moment przekliknięcia, a nie
właśnie jasno - ciemno?

Popatrz na przykłady:
Albert zawieszony w wyprężeniu
Michał A. - kliknął nie czując
Pawcio dwa - kliknął i ucieka
Niutek jak dziecinka powiedzział co wiedział.
Bor, i Mędeol - przyśnione dzieci.
Aleksander zdobywał
Hitler nie skumał
Marks z Engelsem dali dupy
Leonardo - no cóż zawsze można mnie za niego ganić.
Tu szczzepionka, tam pierwszy komp
Tu jungowskie poczynania, tam frojdowskie
ocipienia
Jeszcze?
Jak zwał tak zwał.

x nie równa się y
to oczywiste, żadna matematyka nie nadąży.
tyle gąb.

tryb 2. w niełasce społecznej.

Czemu?

Odpowiedz choćby li tylko na to pytanie.
Nawet za sto roków

byle chciej.
Jak nie, to daj aplauz czemu_bądź!

ja

i nie zapominaj o przełącznikach :-)))

elektryk.

A ha!
w trybie 2 te pierdoły są nie ważne.

ps. A co u taty?

1. Data: 2002-12-05 12:26:47

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (w jakikolwiek sposób, choćby samą świadomością) wszystkie
> "myśli"/słowa/obrazy pojawiające sie w Waszych głowach

A Tych, które warto zapamiętać?

;)

E.

1. Data: 2002-12-05 14:50:02

Od: "mecano" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zróbcie experyment (Wy grupowicze) spróbujcie zanotować
> (w jakikolwiek sposób, choćby samą świadomością) wszystkie
> "myśli"/słowa/obrazy pojawiające sie w Waszych głowach
> jednego dnia

godzina 5.30 - pobudka.
Myśl: Anioł...
5.45 - kawa
Myśl: Mój Anioł...
6.00 - wypad do pracy
Myśl: Mój kochany Anioł...
.
.
.
.
15.30 - jeszcze trochę i idę na drugą zmianę.
Myśl: Aniele mój najdroższy...
.
.
.
(tak mniej więcej jest drugi miesiąc z rzędu i intensywność tego myślenia
nie słabnie...)

pozdry

mec

ps. dla uściślenia. Anioł jest kobietą...

1. Data: 2002-12-05 16:00:50

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <asmckg$sp7$1@news.tpi.pl>,
szanowna kol. mania pisze, ze:
<...>
> zróbcie experyment (Wy grupowicze) spróbujcie zanotować
> (w jakikolwiek sposób, choćby samą świadomością) wszystkie
> "myśli"/słowa/obrazy pojawiające sie w Waszych głowach
> jednego dnia

dla mnie (prymityw) mysl to obraz
a namalowany obraz to ekstrakt z mysli
tyle ze ja nei jestm tak biegly w poslugiwaniu sie konczynami ani tak szybki aby to
trafnie uchwycic

pozdrowska
--
Marsel

1. Data: 2002-12-05 17:33:17

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 05 Dec 2002 03:11:30 +0100 "mania" <m...@a...pl>
<asmckg$sp7$1@news.tpi.pl>:

> [...]
> sposób, choćby samą świadomością) wszystkie "myśli"/słowa/obrazy
> pojawiające sie w Waszych głowach jednego dnia

Można wybrać tydzień na grupie, wyłowić intersubiektywnie ciekawe myśli
i podzielić ich ilość przez liczbę dyskutantów i 7. Wyjdzie nadmiar,
ale to dobrze.:)

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

1. Data: 2002-12-06 01:29:14

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"EvaTM" news:asngs7$fn3$1@news.tpi.pl...
> A Tych, które warto zapamiętać?

warto - wartość
zapamiętać - pamięć
selekcja wg jakich kryteriów?
"myśl" - jak definiujesz ten znak?

nie ma dobro zło
nie ma dobrze źle
jest to co jest

chyba że wartością będzie potencjalna użyteczność podmiotu
podział na ziarno i plwa
ziarno od plew
ziarno od plew

specjaliści od zdrowego żywienia zalecają konsumpcję ziarna w całości

odpady
odchody
śmieci

jest to co jest
jestem który jestem

sorry
za ten

ta

dobra?
noc

dobra?

miłych snów
Mań

1. Data: 2002-12-06 01:31:39

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eTaTa" news:asngs8$t9c$1@news.onet.pl...
> [...]
> skąd/działanie/efekty
> Może przesadziłem z niemożliwe, ale większości się nie udaje.

narzędzia

Mań

1. Data: 2003-01-04 23:09:17

Od: "Silvio Manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z jednej strony bardzo dobry tekst. Z drugiej strony zaś paplanina.
Paplanina dlatego, że brak jest jawnego podsumowania, które w zasadzie
wystarcza. Ewentualne pytania rodzą dyskusję a o to właśnie chodzi.

Silvio Manuel

1. Data: 2003-01-05 12:15:10

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> E.

> Zawsze jest tak,że próbujemy wyciągnąć kwintesencje słow,ale nikt się jeszcze
nie zastnowił jakimi jesteśmy wtym co piszemy-"ISTOTA"naszego życia zawiera
zagadkę na którą nikt nie jest wstanie odpowiedzieć:)Rysiek z K-ce

CHAT!
Podziekowania
(OT) Aleja nr 6 grób nr 4
Re: czy ktos jest tu zadowolony z zycia????
TE-RAP-JA, co mi daje, oraz odp. na moje posty