na grzyby !

1. Data: 2002-10-07 10:37:25

Temat: na grzyby !
Od: mierzej <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wczoraj odbylem spacerek po moim ogrodzie a dokladnie w czesci
lesniej;-)

i co ? ano znalazlem prawie 10 podgrzybkow, tylez maslakow i panienek,
ale takich pieknych czerwonych muchomorow nie widzialem dawno .

pozdrowienia z lasu

mierzej

2. Data: 2002-10-07 20:43:38

Temat: Re: na grzyby !
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciesze sie razem z Toba - szczesliwy zbieracz maslaczkow - 3 posty wyzej -
przeczytaj rady kolegow
Wojtek Pa

3. Data: 2002-10-08 06:35:13

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
tak sobie czytam o tych grzybach ze wam rosna i pomyslalem ze i ja bym
chcial zeby mi rosly :-))) jak to zrobic ?
teraz chyab dobra pora na takie zabiegi

dzieki, pozdr.

4. Data: 2002-10-08 07:28:55

Od: mierzej <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje udanych zbiorow !
Tak tez uczynilem jak koledzy radza czyli zostawilem kilka dorodnych
okazow mam nadzieje ze w przyszlym roku bede musial kupic koszyk
slusznych rozmiarow ;-)

5. Data: 2002-10-08 13:59:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"bobee" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> tak sobie czytam o tych grzybach ze wam rosna i pomyslalem ze i ja bym
> chcial zeby mi rosly :-))) jak to zrobic ?

a) Posadzic sosny.
b) Nie uzywac zadnych pestycydow, herbicydow, a nawet sztucznych
nawozow w ich poblizu.
c) Spokojnie czekac na maslaki.

Mozna tez przyniesc z lasu starego maslaka i polozyc blisko sosen.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-10-08 15:29:19

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:lxBo9.54014$Cz.6740348@twister.neo.rr.com...
> [...]
> nawozow w ich poblizu.
> c) Spokojnie czekac na maslaki.
>
> Mozna tez przyniesc z lasu starego maslaka i polozyc blisko sosen.

a mozna przywiezc ziemi spod sosen lesnych ? a jesli tak to jak gleboko
kopac ?
czy tylko maslaki mozan wychodowac ? moze inne

dzieki

7. Data: 2002-10-08 17:27:03

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> a mozna przywiezc ziemi spod sosen lesnych ? a jesli tak to jak gleboko
> kopac ?

Mozna sprobowac. Jak gleboko kopac - nie wiem.

> czy tylko maslaki mozan wychodowac ? moze inne

Pisze o maslakach, bo pod sosnami one najczesciej wystepuja
(zyja z nimi w symbiozie).

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2002-10-08 18:31:17

Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:HzEo9.54060$Cz.6789059@twister.neo.rr.com...
> "bobee" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Mozna sprobowac. Jak gleboko kopac - nie wiem.

Jest jeszcze jeden sposob, ktory znalazlem w sieci - ale jeszcze nie
probowalem.
1. mamy dosc starego grzyba,
2. kladziemy go na papier - tak, zeby nie plesnial, czekamy az wysypia sie
zarodniki.
3. do sloja wkladamy slome zytnia, ktora SPARZAMY WRZATKIEM
4. do wilgotnej i cieplej slomy wsypujemy zarodniki.
5. zakrecamy sloj, wstawiamy w ciemne i cieple miejsce.
za iles tygodni ( nie wiem ile ) narosnie grzybnia.
wtedy
6 zakopujemy w miejscu wlasciwym dla odpowiedniego gatunku ( maslaki ,
podgrzybki - sosny, modrzewie, kozaki - brzozy etc. ) na glebokosc okolo 20
cm - pod sciolke. No i czekamy.
Ktos to moze wypraktykowal???

Wojtek Pa

9. Data: 2002-10-09 07:00:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtekP" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 6 zakopujemy w miejscu wlasciwym dla odpowiedniego gatunku ( maslaki ,
> podgrzybki - sosny, modrzewie, kozaki - brzozy etc. ) na glebokosc okolo

Ja. Jako próbę "zahodowania" borowików. Efekt? ZERO!!
Natomiast kozaki czerwone i tzw. babki wysiały się same po wyrzucaniu pod
brzozy odpadków po czyszczeniu grzybów przyniesionych z lasu !!!! :-)))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2002-10-09 07:01:57

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:HzEo9.54060$Cz.6789059@twister.neo.rr.com...
> Pisze o maslakach, bo pod sosnami one najczesciej wystepuja
> (zyja z nimi w symbiozie).

maslaki żółte - symbioza z modrzewiem :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

po przerwie - co się dzieje z sosnami
Pigwowki nie bedzie :-(