nabranie oczek na grube druty

From: "j...@o...eu" <j...@o...eu>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: nabranie oczek na grube druty
Date: Sat, 13 Dec 2008 10:34:59 +0100
Sender: k...@n...onet.pl

Dziewczyny! Robie wielki szal na drutach 12 ze średniej grubości włóczki
ozdobionej co kawałek guzkiem. Szal ma być bardzo wiotki dlatego jest robiony
na tak grubych drutach, choć wcale nie wychodzi aż tak dziurawy gdyż gęstwina
guzków robi swoje. Metodą prób i błędów wyszło mi, że trzeba nabrać 40 oczek.
Mam problem właśnie z tym nabraniem. Tradycyjny sposób jest nieodpowiedni,
gdyż pierwszy rzad jest o wiele za ścisły w stosunku do dalszej części bardzo
plastycznego szala. Jak nabrać oczka, żeby początek robótki był bardzo
elastyczny? Myślałam już żeby zacząć od szydełkowego łańcuszka i z niego
nabierać co któreś oczko na drut. A może są jakieś inne sposoby? Maria
Ps. List o podobnej treści wysłałam godzinę temu ale nie pojawił się na forum
(nie wiem czemu) dlatego pisze ponownie, więc jeśli pojawią się w końcu dwa,
to bardzo przepraszam.M