nadciśnienie, kołatanie

1. Data: 2007-09-28 05:53:36

Temat: nadciśnienie, kołatanie
Od: bohateur <bohateur@{SPAM-FIGHT}.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od jakiegoś roku mam coraz częstrze i bardziej męczące problemy z moim
zdrowiem. Najpierw zaczęło się od lekkiego nadciśnienia, górne ok 140,
szumy w głowie, "drętwienie mózgu", lekkie zawroty głowy. Czasami
ciśnienie zaczęło skakać do ok 170. Ostatnio te skoki są coraz częstrze,
przy okazji doszły takie objawy jak kołatanie serca (czasami b mocne)
wysokie tętno (być może dlatego że jak mam swój "atak" to się bardzo
denerwuje), ucisk w okolicach klatki piersiowej, duszności, mrowienie
w głowie, ciężka głowa, ospałość, gorsza tolerancja na zmęczenie, zimne
dłonie, stopy. Postanowiłem z tym walczyć bo nie idzie tak żyć.
Poszedłem do lekarza rodzinnego zrobił mi morfologie i oznaczył poziomy
hormonów tarczycy. Miałem za wysokie TSH, skierowano mnie do
endokrynologa. Pani Endokrynolog stwierdziła, że tarczyca jest wporządku
a TSH może być podniesione w tym zakresie co u mnie. Lekarz rodzinny
zaczyna mnie faszerować tabletkami na uregulowanie ciśnienia, do poradni
nadciśnieniowej nie chce mnie skierować. Nie chcę cały czas
jeść tabletek na zbicie ciśnienia tylko poznać przyczyny jego
występowania u mnie aby je zlikwidować. Proszę poradźcie jakie jeszcze
wyniki sobie zrobić prywatnie i do jakich lekarzy się udać aby odnaleźć
przyczynę mojego złego samopoczucia. Na 3 października mam umówionego
prywatnie kardiologa. Zasanawiam się jeszcze nad przebadaniem nerek,
urolog? Od jakiegoś czasu zaczynam się zastanawiać czy te skoki
ciśnienia i inne objawy mogą mieć związek ze wzdęciami brzucha które
mniewam. Zaczełem zauważać że się pokrywają ze stanami mojego złego
samopoczucia. Mam 24 lata, 180cm wzrostu, ważę 80kg, nie piję kawy, nie
palę papierosów, nie jem koksów. Proszę o pomoc gdzie się udać z takimi
objawami.

dzięki i pozdrawiam

2. Data: 2007-09-29 15:38:35

Temat: Re: nadciśnienie, kołatanie
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bohateur wrote:

A podaj no, kochany, wyniki badań krwi?

Nikt tutaj diagnozy nie postawi, ale - jak opiszesz wszystkie objawy, które
ostatnio miałeś, podpowiemy na co zwrócić uwagę lekarzowi z którym się
skontaktujesz. Póki co słyszałem tylko o wzdęciach brzucha, a nie masz
przypadkiem - na przykład - zmienionego zapachu potu? Albo jakakolwiek
inna "pierdoła" na którą zazwyczaj nie zwraca się uwagi będąc zdrowym, a
która może być np objawem niedoboru jakiegoś ważnego składnika pokarmowego?
Albo może to być np rozwijająca się nerwica lękowa, wtedy żadne badanie nie
wykaże niczego nienormalnego.

--
www.vegie.pl

3. Data: 2007-09-29 21:37:08

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Proponuje wykonanie (jesli jeszcze nie bylo zrobione) zbiorki dobowej
moczu na okreslenie poziomu wydalanych katecholamin. Jesli wyniki nie
beda prawidlowe, nalezy wykonac USG jamy brzusznej (ze szczegolnym
uwzglednieniem nadnerczy, chociaz i tak zawsze sa ogladane) lub
ewentualnie rezonans. Okreslenie poziomu katecholamin wydalanych z
moczem jest bardzo waznym badaniem diagnostycznym przy szukaniu
przyczyn nadcisnienia tetniczego, tak wiec kardiolog zapewne bedzie
chcial, bys wykonal to badanie.
Badanie ogolne moczu rowniez powinienes zrobic (jesli jeszcze nie
robiles). No i przynajmniej podstawowe badania krwi - morfologia, OB,
cholestrol calkowity, HDL, LDL, sod, potas, ewentualnie mocznik i
kreatynina. To takie minimum. Rozumiem, ze hormony tarczycy byly
sprawdzane i sa w normie. Jednak jesli TSH bylo podwyzszone, nalezy
'trzymac reke na pulsie' i monitorowac te nieprawidlowosc.
Dolegliwosci, ktore opisujesz, moga byc spowodowane wieloma
czynnikami. Nie sposob zdiagnozowac Cie na grupie :) Niemniej jednak
sprawe nalezy wyjasnic, tak wiec wizyta u kardiologa konieczna.
Przykre objawy, ktore opisujesz moga byc spowodowane rowniez
zaburzeniami nerwicowo-lekowymi, jednak nim lekarz postawi taka
diagnoze (a nie jest to latwe), zazwyczaj przeprowadza przynajmniej
podstawowe badania umozliwaijace wykluczenie powaznych chorob.
Oczywiscie jedno nie wyklucza drugiego. Zaburzenia lekowe moga
towarzyszyc wielu innym chorobom, lub wystepowac samodzielnie. Nie
jest tez powiedziane, ze cierpisz na zaburzenia lekowe. Jednak nalezy
miec to na uwadze, i w razie koniecznosci udac sie do lekarza
psychiatry, ktory pomoze w opanowaniu leku, poprzez odpowiednie
poprowadzenie leczenia [np. zalecenie psychoterapii badz
farmakoterapii, bedz i tego i tego :)].

Pozdrawiam i zycze duzo zdrowia :)

--
Maja

4. Data: 2007-09-30 17:13:11

Od: bohateur <bohateur@{SPAMTRAP}gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:
> [...]
> moczem jest bardzo waznym badaniem diagnostycznym przy szukaniu
> przyczyn nadcisnienia tetniczego, tak wiec kardiolog zapewne bedzie

Dzięki Maju. Właśnie takiej od Ciebie odpowiedzi oczekiwałem. Wiem że
trudno postawić diagnozę na podstawie takiego odpisu i bez badań.
Szukałem raczej porady jakie jeszcze badania porobić aby coś stwierdzić
lub stwierdzić że to na tle nerwowym. Niestety mój lekarz domowy
nie kieruje mnie wogóle na żadne badania, jedyne co zrobił to morfologia
i hormony tarczycy. Resztę wróży z kart a ja tak nie chcę. Zamierzam
zrobić sobie dokładny "przegląd" mojego organizmu. Jeszcze raz bardzo
dziękuje za odpowiedź.

5. Data: 2007-09-30 17:32:39

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Wrz, 19:13, bohateur <bohateur@{SPAMTRAP}gmail.com> wrote:

> [...]
> i hormony tarczycy. Resztę wróży z kart a ja tak nie chcę. Zamierzam
> zrobić sobie dokładny "przegląd" mojego organizmu. Jeszcze raz bardzo

Nie ma za co :)
Zapomnialam jeszcze o czyms waznym - echo serca i EKG (albo najlepiej
badanie holtera - 24/h EKG). To na pewno przyda sie kardiologowi, wiec
raczej warto zrobic.

Pozdrawiam raz jeszcze :)
Maja

[HELP]Brak apetytu, krwawienie z nosa u 2 latka ... ?
echinaceae i zenszen przy podejrzeniu boreliozy
Roza nawrotowa
Roza nawrotowa
pytanie o klinikę