nadżerka

1. Data: 2003-03-12 12:31:59

Temat: Re: nadżerka
Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vivienna wrote:
> lekarz ginekolog wykryl u mnie nadzerke szyjki macicy. Nie mowil zbyt
> duzo na ten temat, powiedzial jedynie ze w mlodym wieku (20 lat) sie
> tego nie leczy. Kazal zglosic sie conajwyzej po wyniki cytologii.
> Slyszalam jednak, ze nadzerke sie leczy ...
> jak to jest ?

Nie jestem lakarzem,ale kilka razy mialam nadzerke i byla ona
wyleczona/zaleczona globulkami.Gdy jest nie do wyleczenia to stosuje sie
wypalanke lub wymrazanie.

Magda

3. Data: 2003-03-12 12:40:01

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b4n971$krq$1@nemesis.news.tpi.pl>, v...@p...fm says...
> [...]
> leczy. Kazal zglosic sie conajwyzej po wyniki cytologii.
> Slyszalam jednak, ze nadzerke sie leczy ...
Tzw. nadzerka jest czestym wariantem normalnej budowy szyjki; polega na tym, ze
tarcza cz. pochwowej w czesci jest pokryta nie nablonkiem paraepidermoidalnym
tylko gruczolowym, jak kanal. Ten nablonek gruczolowy ulega metaplazji
(=przeksztalceniu) do paraepid. wlasciwie samoistnie z wiekiem.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

4. Data: 2003-03-12 16:02:34

Od: mareck <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia (12 mar 2003) uzytkownik suzuki nakai napisal(a) na grupie
"pl.sci.medycyna" takie oto slowa:

> [...]
> paraepidermoidalnym tylko gruczolowym, jak kanal. Ten nablonek
> gruczolowy ulega metaplazji (=przeksztalceniu) do paraepid. wlasciwie

otoz uslyszalem dzisiaj, ze nadzerka szyjki macicy moze byc w znacznej
mierze skutkiem stosowania tabletek antykoncepcyjnych z racji tego ze po
ich odstawieniu zmienia sie poziom hormonow i wowczas to taka dolegliwosc
moze miec miejsce. usylaszalem to od znajomej, natomiast moja dziewczyna ma
wlasnie nadzerke, ktora usowa w tym tygodniu. jednak wczesniej zazywala
pigulki i wlasciwie ma taki zamiar po zabiegu, stad moje pytanie: czy to co
uslyszalem od kolezanki ma jakikolwiek zwiazek z prawda? i jezeli tak to od
czego to zalezy, tzn. jakim osobom te tabletki najbardziej szkodza?

pozdrawiam
marek

5. Data: 2003-03-12 20:06:27

Od: "Vivienna" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mareck" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
..

> otoz uslyszalem dzisiaj, ze nadzerka szyjki macicy moze byc w znacznej
> mierze skutkiem stosowania tabletek antykoncepcyjnych

Ja wlasnie poszlam do lekarza po tabletki, wspolzyje z chlopakiem zaledwie
od kilku miesiecy i mam juz nadzerke. Tak wiec nie wiem jak laczyc te fakty
ze soba ...
Z innej beczki : slyszalam ze stosowanie tamponow moze miec na to jakis
wplyw . Czy to prawda ?

V.

6. Data: 2003-03-12 20:14:59

Od: mareck <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia (12 mar 2003) uzytkownik Vivienna napisal(a) na grupie
> [...]

> laczyc te fakty ze soba ...
> Z innej beczki : slyszalam ze stosowanie tamponow moze miec na to

z tego co mowila mi owa znajoma, to nie same tabletki, a nagla zmiana
poziomu hormonow w organizmie ma sie do tego w jakis sposob przyczyniac
(ale nie byc glowna przyczyna nadzerki). fakt, nie jest ona zadnym
autorytetem, a jedynie cos takiego miala uslyszec od swojego lekarza.

dlatego chce poznac zdanie innych na ten temat.

dzieki i pozdrawiam
marek

Migdalki,przerost,anginy .Prosba o porady
globulki>miesiączka
zimne i sine do polowy
Termolezia
Zwyrodnialstwo lekarzy