nalesnik-co zrobic?

1. Data: 2004-07-20 06:54:00

Temat: nalesnik-co zrobic?
Od: "ONka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!!

Co zrobic zeby nalesnik przewrocic na druga strone i go nie rozerwac????

ONka

1. Data: 2004-07-20 07:40:57

Temat: Re: nalesnik-co zrobic?
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ONka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> witam!!
>
> Co zrobic zeby nalesnik przewrocic na druga strone i go nie rozerwac????

Zakręcić patelnią, delikatny ruch do przodu i hop - zręcznym ruchem
podrzucić, obróci się w powietrzu i złapać z powrotem na patelnię :)

1. Data: 2004-07-20 10:29:04

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ONka , a moze masz za rzadkie ciasto?

1. Data: 2004-07-20 10:46:04

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dyzia <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cdisb3$qjc$...@n...news.tpi.pl...
> ONka , a moze masz za rzadkie ciasto?

...propozycja na dobre ciasto

250gr maki, 1/2 l mleka, 2 jaja, lyzka roztopionego masla lub oliwy i
szczypta soli...

wyrobic ciasto pierwotnie bez mleka a jak juz jednolite do stopniowo dolewac
mleko mieszajac...i koniecznie zostawic na godzine niech odpocznie...jesli
po godzinie uznamy ze ciasto nam zgestnialo za bardzo to prosze mozemy
troche dolac mu mleka...i smazymy
(jak sobie nalesniki odpoczna to sie potem nie czepiaja tak...a ze warto
miec dobra patelnie to tez prawda...moje smaza sie calkiem niezle na takiej
co kosztowala niecale 10zlotych i byla jednorazowym zakupem na wyjazd
namiotowy...troche mi sie po zapakowaniu samochodu "wygla" ale dziala....)

agataw

1. Data: 2004-07-20 10:49:08

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cdisre$1kg8$...@m...aster.pl...

> ...propozycja na dobre ciasto

a jesli chodzi o przewrot...mam takie dni ze z przerzutem...ale mam tez
takie (gdy szczegolnie cienkie smaze) ze dlugim patyczkiem podwazam brzegi,
paluszkami ;) lapie z brzegu i ruchem scielenia lozka jedwabnym
przescieradlem przekladam nalesnika....

agataw

1. Data: 2004-07-20 12:06:17

Od: "ONka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zakręcić patelnią, delikatny ruch do przodu i hop - zręcznym ruchem
> podrzucić, obróci się w powietrzu i złapać z powrotem na patelnię :)

ale co do poczatkujacych????
wolalabym narazie nie ryzykowac, ciasto robilam z przepisu
przyklejało sie do patelni troche
a ile oleju nalac na patelnie?

niby takie proste a jednak skomplikowane:))
ONka

1. Data: 2004-07-20 12:16:22

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ONka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cdj1s4$156f$...@n...ipartners.pl...

> a ile oleju nalac na patelnie?
>
> niby takie proste a jednak skomplikowane:))
> ONka

...plan A. - jesli nalesniki slone to mozna smarowac regularnie co nalesnik
kawalkiem sloniny
...plan B. - jesli nalesnik slodki to kawalek papieru namaczac w oleju lub
roztopionym masle i smarowac tym patelnie.
...plan C. - bywa ze nie trzeba smarowac (patelnia dobra) lub konsystencja
ciasta (eksperc potrafia tak dotluszczyc ciasto ze nnalewaja potem nic
wiecej)

sugeruje plan B.

agataw - sa jeszcze inne plany ale darujemy sobie

1. Data: 2004-07-20 12:24:43

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

na patelnię :)

> [...]
> przyklejało sie do patelni troche
> a ile oleju nalac na patelnie?
>
> niby takie proste a jednak skomplikowane:))
Wszystko zalezy od dobrej patelni(chyba taka masz, bo piszesz, ze czasami
sie nie przyklejaja). A moze za malo rozgrzewasz patelnie.Ja natluszczam
patelnie tylko do pierwszego smazenia,przy nastepnych nalesnikach juz nie.
Ilona

1. Data: 2004-07-20 12:36:10

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ONka wrote:

> ale co do poczatkujacych????
> wolalabym narazie nie ryzykowac, ciasto robilam z przepisu
> przyklejało sie do patelni troche
> a ile oleju nalac na patelnie?

Prawdopodobnie patelnia była za zimna. Naleśniki należy smażyć na bardzo
gorącej patelni.
Oleju dajemy nieiele.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-07-20 17:09:45

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ONka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> witam!!
>
> Co zrobic zeby nalesnik przewrocic na druga strone i go nie rozerwac????

teflonowa patelnia, drewniana łopatka i troszkę oleju do ciasta lub
roztopionego masła.

Spagetti- sos
Pomocy (ciasto na pizze)
SPAGETTI - Sos