naleśniki

1. Data: 2004-02-13 22:18:18

Temat: naleśniki
Od: "magdal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Potrzebuję jakiś pewny przepis na naleśniki.
Wiem,że to jedno z najprostrzych dań, ale wszyscy robią ciasto na -oko-, a
mi za każdym razem wychodzi inne.
Pomocy!

1. Data: 2004-02-13 22:35:55

Temat: Re: naleśniki
Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magdal" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Potrzebuję jakiś pewny przepis na naleśniki.

Robiłam przedwczoraj, więc piszę dokładnie:
szklanka mąki
półtorej szklanki wody gazowanej zmieszanej z mlekiem pół na pół
trzy białka i dwa żółtka (jedno żółtko wylądowało w serze wraz ze skórką
pomarańczową, rodzynkami i cukrem waniliowym)
cukier waniliowy
szczypta soli
cukier puder
łyżka oleju

ubić pianę z białek ze szczyptą soli i cukrem pudrem (ze dwie łyżki) w
wysokim naczyniu, bo zwiększa objętość;
mąkę zmieszać/zmiksować z mlekiem, żółtkami, olejem, aby rozbić grudki;
dodać ubitą pianę, wymieszac łyzką - ciesto ma mieć konsystencję pozwalającą
na swobodne rozlewanie się po patelni;
patelnię, najlepiej teflonową, rozgrzać, ale bez przesady, bo naleśniki
wyjdą jak opłatek, takie sztywne;
ciasto nalewać chochlą na patelnię, rozlać na całości i smażyc na średnim
ogniu, nie przerażając się, ze trochę to trwa;
z tych proporcji wychodzi ok. 10 pysznych naleśników biszkoptowych z patelni
28 cm;

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-02-13 23:59:45

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> wrote in message
> z tych proporcji wychodzi ok. 10 pysznych naleśników biszkoptowych z
patelni
> 28 cm;

Uff, dobrze, że to napisałaś, bo już w połowie Twojego postu chciałam
wrzasnąć ; "toż to biszkopt, nie naleśniki":))
Wszystko zależy, do czego te naleśniki mają być.
Ja do nadzienia niesłodkiego robię normalne - mąką, mleko, JEDNO całe jajko,
chlaps oleju, i koniec. Niestety, robię 'na oko' więc magdalowi za bardzo
nie pomogę. To 'na oko' znaczy tylko tyle, że ciasto ma się dobrze rozlewać
na patelni - nie być ani za rzadkie ani nie za gęste.
Jeśli komuś zależy, żeby naleśniki były bardzo cienkie i miękkie - (wtedy
lepiej się zwijają), można dać wodę zamiast mleka, ale trzeba mieć trochę
wprawy, żeby je usmażyć - rwą się na patelni.
Anka

1. Data: 2004-02-14 18:46:22

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

magdal wrote:
> Pomocy!

Nie wiem, czy jeszcze aktualne, ale ja korzystam zawsze z tego samego
przepisu na naleśniki, chyba nawet znalezionego w archiwum tej grupy:

3 szklanki mąki
2 szklanki mleka
1 szklanka przegotowanej wody
2 jajka
szczypta soli

Jeżeli masz mikser z kubkiem do koktajlu, to najprościej wrzucić
wszystkie te składniki do w/w kubka i zapuścić najszybsze obroty. W 30
sekund ciasto gotowe. :) W kubku koktajlowym robię z połowy porcji, bo
więcej mi się nie mieści.

Ja dodaję jeszcze do ciasta oleju "na oko", ale można też smarować
patelnię skórką słoniny czy jakoś tak...

Nessie

1. Data: 2004-02-14 19:13:02

Od: "magdal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

DZIĘKUJĘ Wszystkim za zinteresowanie.
Napewno wyprubuje Wasze przepisy i dam znać co mi wyszło!
Pozdrawiam

Użytkownik "Nessie" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:402E6CFE.4060307@bez-tego-yahoo.com...

Chateaubriand- wyniki