nalewka

1. Data: 2001-01-15 08:33:15

Temat: nalewka
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam ciekawy i dosc prosty przepis na nalewke korzenna. Kupilam w koncu
wszystkie skladniki, i wlasnie wczoraj mialam sie zabrac do roboty, gdy
okazalo sie ze przepis diabli wzieli. Nie ma, zapadl sie pod ziemie. I teraz
mam zgryz jak to wszystko przygotowac. Mam liste skladnikow i proporcje, ale
nie wiem co z czym wymieszac, kiedy odstawic...a nie chcialabym zepsuc.
Oto skladniki:
0,5 l spirytusu
0,5 l wody (o ile dobrze pamietam)
50 g kardamonu
po 20 g pieprzu czarnego i bialego, galki muszkatolowej, cynamonu, gozdzikow
100 ml miodu

Pamietam, ze miod dodawalo sie po 30 dniach dopiero. A co z reszta? Jak to
wszystko polaczyc, gdzie odstawic, zakorkowac? Jak zlać i kiedy? Help!
Asia
Aha przepis byl w grudniowym numerze "Super Linii", moze ktos ma?

1. Data: 2001-01-15 09:54:01

Temat: Re: nalewka
Od: "Przemo P" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <3a62b4ef$1@news.vogel.pl>, "asia" <j...@h...com.pl>
wrote:

> [...]
> Asia
> Aha przepis byl w grudniowym numerze "Super Linii", moze ktos ma?

Najchetniej bym wyslal plik *.pdf :-) ale akurat "Super Linia" jest
robiona z filmow

Oto przepisy na nalewki jakie znalazlem w "SL"

Nalewka Korzenna Ostra
50 g mielonego kardamonu, po 5 g galki muszkatalowej, miety pieprzowej,
zmielonych gozdzikow, mielonego pieprzu, mielonego pieprzu bialego,
mielonego imbiru, 20 g mielonego cynamonu, 100 ml miodu plynnego (patoki),
0,5 l spirytusu 96% i 0,5 l wody.

Wykonanie:

Ziola zalewamy spirytusem rozcienczonym woda, odstawiamy w cieple miejsce i
macerujemy przez 10 dni, nastepnie zlewamy plyn i dodajemy miod. Odstawiamy
nastoj na co najmniej 3 dni; jest lepszy, jesli dojrzewa przez 6 miesiecy.
Pijemy schlodzony do 10-12 stopni C.

Nalewka ziolowo-korzenna
po 5 g: zmielonego ziela czabru, hyzopu, galki muszkatalowej, cynamonu
cejlonskiego, lisci szalwi muszkatalowej, imbiru, owocow jalowca, ziela
angielskiego oraz3 g zmielonych gozdzikow, 2 laski wanilii, po 100 g suchej
i pokruszonej skorki pomaranczowej i cytrynowej, 0,5 kg cukru, o,5 l wody i
3 l spirytusu 70%.

Wykonanie:

Wszystkie skladniki zalewamy spirytusem i odstawiamy na 8-9 tygodni. Zlewamy
plyn i dodajemy syrop z wody i cukru,i ponownie odstawiamy na 4 tygodnie.
Pijemy schlodzony do 12-16 stopni C

Pzdr
Przemo

1. Data: 2001-01-15 10:12:05

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemo P <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
Odstawiamy
> nastoj na co najmniej 3 dni; jest lepszy, jesli dojrzewa przez 6 miesiecy.
To ten! Dzieki przeogromne!!!
Asia :)))))))))) happy jak nie wiem co

1. Data: 2001-01-16 16:28:22

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znalazlam ciekawy i dosc prosty przepis na nalewke korzenna. Kupilam w
koncu

o ile pamietam to ,,nalewka'' na korzeniach nazywa sie nastojka

pozdrawiam WM

1. Data: 2001-01-16 17:04:29

Od: "Art (Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Jan 2001 17:28:22 +0100, "Wlodzimierz Macewicz"
<w...@i...pw.edu.pl> wrote:

>koncu
>
>o ile pamietam to ,,nalewka'' na korzeniach nazywa sie nastojka
>

>pozdrawiam WM

Kiedys dawno temu pewien starszy wielenszczak tlumaczyl mi ze nalewki
tym sie roznia od nastojek ze pierwsze to tylko swierze owoce(ziola)
przelewane spirytusem a nastojki to spirytus z owocami lub ziolami
stojacy czas jakis ;-)
Teraz wedlug _mojej_ filozofii nalewki to alkohole do ktorych dodajemy
soki lub wyciagi z owocow lub ziolek , nastojki zas to trunki w
ktorych owoce i ziola lezakuja .
Mysle ze Wladyslaw lub Slav mogli by cos powiedziec na ten temat...

Art.(Gruby)
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours."

1. Data: 2001-01-16 21:41:24

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Art (Gruby) <j...@p...net> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:u...@4...com..
.
[...]
> [...]
> tym sie roznia od nastojek ze pierwsze to tylko swierze owoce(ziola)
> przelewane spirytusem a nastojki to spirytus z owocami lub ziolami
znaczy sie nalewki i wyciagi? po polsku?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-18 16:23:31

Od: "Art (Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Jan 2001 22:41:24 +0100, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

> [...]
.
>[...]
>znaczy sie nalewki i wyciagi? po polsku?

Na to wychodzi....

Art.(Gruby)
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours."

Przepisy - Mikrofalowka
Kiszka ziemniaczana
Kaszka kukurydziana
Re: Ortodoksja - było: długo o